bu araba bu kadar sorunlumu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan dmj37
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
opelde yada başka bi araçta 100 derece gibi hararet anormaldir ;) Fan müşürü orj 92 de açar diye biliyorum.Soğutma sistemin sağlıklı ise 92 yi klima açık veya kapalı,çok trafik cok olsa dahi,aşırı sıcaklarda bile geçmemesi gerekir.Bi kaç kere 100 derecelere varan hararet conta vs parçaların aşınmasına omrunun kısalmasına ve yüksek maliyetli sorunlara yol açar ;)
 
benim sattığım cdx'te 87-92 müşür takılıydı. klima açılmayınca 91 demezdi motor sıcaklığı. ;) opel sıcak sever bizim ustaların uydurmasından başka birşey değil. şuan ki aracıım 307'de termostat bozuldu mesela 100'e kadar çıkıyor durunca hararet, o zaman peugeot'ta sıcak severmiş mi diyeceğiz.

Türkiye gibi sıcak iklim şartlarına uygun termostata kullanmanız gerekli.

Şimdi durum şu:

Aracı aldığımda 92 der demez açıyordu. İlk bakım için ustaya götürdüm, direkt Tofaş müşürü çıktı içinden. Tigra A/Corsa B için olan fan müşürünü sıfır aldık taktık GM orijinalinden. Orijinal müşür 97-98'e gelmeden açmıyor. Ne zaman ki 100'e doğru yol alıyor ibre, o zaman 94'e kadar geri çekiyor ve aynı sıcaklığa gelene kadar açmıyor yine.

Opel'in nasıl çalışacağına Tofaş müdürleri değil Opel müdürleri karar verdiği için sanıyorum ki orijinal parçanın fanı kaçta açtığı daha önemlidir. Orijinal bu civarda açıyorsa ben durumu daha fazla sorgulamıyorum :)

Zaten Tofaş müşürü sürekli olarak fanı çalıştırdığı için fanın elektrik aldığı soket ısınmış ve erimiş, dolayısıyla bağlantısızlık yapıp beni yolda bıraktı, yeniden sokete lehim attık. Fan falan orijinal GM yine. Zaten araca GM harici hiç bir parça takmadık şimdiye dek.

Eğer fanınız sürekli olarak çalışıyorsa (ki ilk aldığımda öyle idi müşürden dolayı) yolda kalma olasılığınız yüksek.
 
opelde yada başka bi araçta 100 derece gibi hararet anormaldir ;) Fan müşürü orj 92 de açar diye biliyorum.Soğutma sistemin sağlıklı ise 92 yi klima açık veya kapalı,çok trafik cok olsa dahi,aşırı sıcaklarda bile geçmemesi gerekir.Bi kaç kere 100 derecelere varan hararet conta vs parçaların aşınmasına omrunun kısalmasına ve yüksek maliyetli sorunlara yol açar ;)
Şimdi selçuk olayı o yönünden bakarsak yanılırız.
motora göre termostad fan açılması bellidir,buna radyatör kireçlenmesinden tut toz toprak tıkamalarından tut hava sıcaklığına kadar etkileri faktörleri vardır...
hatta yokuş yokuş aşağı inmelerde rüzgarın hava sıcaklığından tut benzin kalitesi avans vurmasına kadar.
motor en verimli 110 derecede çalışır ama otomobil firmaları bunu 90 derece üstünde tutar,zaten yeni otomobillerde elektronik destekli termostad kullanılıyor,maksat en verimli şekilde çalışmasına olanak vermek.
opelde hararet sistemi çok hassas yani derecede milim oyanamaları gösteriyor.diğer araçlarda böyle değil,ama herbiri 90 derece üstü çalışır, zaten termostadlarda iki derece vardır dikkat ederseniz mesela 92 derece -103 derece bu şu demektir 92 derecede açılır(ki termostadlarda iki kademe kapa var biri küçük diğeri büyük) ısınınca tam açılır devirdaim devamlı yapar sıcaklık inenene kadar artı fan devreye girer.bakın termostad örneği
altda ufak tepsi kendi gövdesinde büyük tepsi var

2Q==
11531466173.jpg

2Q==
 
siz yan sanayi termostat kullandıysanız o problemli olabilir. 5 yıl 50000km kullandım ben aracımı 1 defa termostat bozuldu o kadar. başka problem görmedim ben. ucuz diye gider tofaş diye tabir ettiğin ürünü taktırırsan sorun yaşayabilirsin ama gm üretimide aynı termostattan var emin ol ;)
 
termostad deyince BEHR veya WAHLER başka tanımam,zaten GM de BEHR dir
 
Opeller sıcak seven araçlar olarak bilinir. Daha bilgili arkadaşlar cevap verecektir ama sanki normal gibi geldi bana.

Tecrübeli arkadaşlarım gerekli yorumu yapmışlar, "opel harareti sever" denen muhabbet paragöz ustaların "palavrasıdır" bu kadar net. Aracın sizden önceki sahibi tam uyumlu termostat taktırmamış sanırım, ben agresif ruh haline sahipsem yüksek devirli kullanırım şehir içinde, ona rağmen 92 dereceyi görmem, 91 derece en üst seviyedir fan açar 90 a fixler. Uzun yolda 83 85 arası ortalama sıcaklıkta seyrederim, 90 görmedim daha...devirdaim organlarını didik didik ederseniz hararet seviyesini rahatça düşürebilirsiniz.
 
Konuyu çok merak ettiğimden çeşitli ingilizce forumlarda da dolandım ve genel kanaat şu şekilde arkadaşlar:

Eski model Astra, Vectra ve Tigra-Corsa araçlar (2000 öncesi özellikle) standart olarak 95 derece civarında geziniyorlar (+/- 3 derece). Yeni araçlardaki oynamayan hararet göstergesinin aksine gösterge de biraz fazla oynama yapabiliyor.

Soğuk memleketlerdeki kullanıcılar bile biz 100'ü geçince korkuyoruz ama şehir içinde bazen 100-105 derece civarı sıcaklıklarda araçlarını kullanıyorlar. Basınçlı mekanizmada su zaten bu derecede kaynamadığı için de bir sıkıntı olmuyor, hele ki antifriz varsa sorunsuz.

Genel olarak 100'ün altında kaldığı sürece motorda bir sıkıntı olmayacağına dair her yerde bir fikir birliği var gibi göründü bana. Bir kaç kullanıcı şehir içinde 90 ve altı sıcaklıkların görülemeyeceğine dair de bilgilendirme yapmış. Tabii ki uzun yolda hava yaldır yaldır geldiğinden 90'da sabitleniyoruz gene.
 
Tecrübeli arkadaşlarım gerekli yorumu yapmışlar, "opel harareti sever" denen muhabbet paragöz ustaların "palavrasıdır" bu kadar net. Aracın sizden önceki sahibi tam uyumlu termostat taktırmamış sanırım, ben agresif ruh haline sahipsem yüksek devirli kullanırım şehir içinde, ona rağmen 92 dereceyi görmem, 91 derece en üst seviyedir fan açar 90 a fixler. Uzun yolda 83 85 arası ortalama sıcaklıkta seyrederim, 90 görmedim daha...devirdaim organlarını didik didik ederseniz hararet seviyesini rahatça düşürebilirsiniz.

bende de bu şekilde..
 
bende de bu şekilde..

fabrikada takılan termostat var sanırım bizim arabalarda, gerçi çok kullanıyorum ben arabayı onu da değiştirmek gerekmese bari :)
 
fabrikada takılan termostat var sanırım bizim arabalarda, gerçi çok kullanıyorum ben arabayı onu da değiştirmek gerekmese bari :)

olabilir..termostat ellenmemiş hiç hala. hararetinden memnunum çok sükür
 
Geri
Üst