Bor Mineralli Yağ Katkısı

Bor Power özünde mor maddesi var. Özünde, motora faydası vardır diye düşünüyorum.

...
 
Son düzenleme:
yo yo doğru. hidrojen kullanılıyor. ama bor'u alıp yakıt olarak kullanmıyorsun. su elektroliz ediliyor. oksijen ve hidrojen ayrılıyor böylece. o hidrojen alınıyor işte. hidrojeni saf elde etmek çok kolay fakat ortalığı havaya uçurmadan kullanmak zor. depolama ve güvenlik sorunu nedeniyle bor'a emdiriliyor. yani bor hidrojeni stabil hale getirmek için kullanılıyor. yakıt olarak değil. hidrojen yeni bir olay değil, uzay mekiklerinde yıllardır kullanılıyor fakat otomobiller için hala kullanışlı birşey yapılamadı.


eet abi dediğin gibi direk kullanılmıyo benimde anlatmak istediğim aslında oydu...ayrıca depolama güvenliği riskli ...uzay mekiklerinde Sterling motorları daha çok kullanılıyor aklımdayken yazayım dedim. saygılar..
 
Sayın Arkadaşlarım

Selam ve hürmetler,

Merak edileni sormak kulağa saçma gelmemeli, aksine daha doğruya daha çok merak ile varılabilir diye düşünürüm.

Motorsilk ve Borpower dan bahsediyorsunuz. Merakı biraz daha genişletelim, neden Molykote, Molyslip, Mo es zwo v.s molibden di sülfitli bir yağ katkısı ile bunlardan biri ya da mesela grafitli bir yağ katkısı ile metal zerreleri öytetik hale getiren biri veya yukarıdakilerden biri ile bunlardan birini kullansak karşılıklı etkileşmleri ve/veya tek başına veya karışımla faydalar ve zararlar neler olabilir desek...

Mesela Molibden di sülfitin 1 mm lik katmanı basınç altında 1400 iç katmancığa ayrılabilir denmektedir. Nanoteknoljide 100 nanometreye kadar kalınlık nanoteknoloji sınırlarındadır denmektedir. 100 nanometre 0,1 mikrondur. Molibden di sülfidin 1400 iç katmancığından her biri de 0,14 mikrondur. Bazı tür grafitlerin de katmanları arası kayma ile mikron altı kalınlıkta katman oluşturduğu söylenir. kg ı 700 ve hatta 1.000 TL olan grafitli yağlar vardır. Bunlar kullanıldığı yere zararlı olur nasıl deriz veya bunlar motorlara da faydalıdır nasıl deriz? Bir yağ katkısının motorlara zararlı olma ihtimal sebebi katmanların veya zerrelerin incelmesi ile önlenemez, katman üstüne katman ya da zerre üstüne zerre yapışabilmesininı veya buların birbiri ile birleşebilmelerinin önlenmesi ile önlenebilir.

Bor türevleri ile ilgili edinebildiğim bilgilere göre bunların zerreleri henüz elektropolarize edilememiş, edilebildi ise öğrenebilsem mutlu olurum. Sn Ali Erdemir araştırmaları ile gerçekten milli gururumuz, mesela Teflon'u dünyada ilk defa O' nun 5 mikronluk zerrelere inceltip onları elektropolar hale getirdiğini duymuştum, bu çok büyük bir buluştu, çünkü; kirli veya temiz mevcut yüzeyde kaplama kalınlığı 5 mikronu geçemezdi, 5 mikronluk kaplama kalınlığının yağlama klerenslerini rahatsız edip "Tribolojik dengeler" in bozulmadığı yerlerde zararlı olamazdı.

Bor, molibden di sülfid, grafit, kükürt v.s. zerreleri nanometrik incelik dahil ne kadar inceltilirse inceltilsin katman veya zerreler birleşebiliyorsa kaplama zamanla kalınlaşır, Tribolojik dengeler bozulur, onlar başlangıçta biraz faydalı olurlar ama kaplama kalınlıkları Tribolojik dengeleri bozar hale geldiğinde ilk faydalarının çok üstünde zararlı olurlar.

Günlük hayattan bir - 2 örnek;

Günümüzün çok küçültülüp gücü çok arttırılmış modern motorlarında yağlama boşluklarının yani mesela yatak ile krank çapları arası boşluğun binde 10 civarı olduğu söylenir. Binde 10 demek 10 mikron demektir. Yani yarı çap farkı 5 mikron demektir. 100 nanometreye yani onda bir mikrona nanometrik boyut denmekte olduğuna göre uygulandığında bazı faydaları görülen nanometrik boyutlu bor veya başka zerre içeren yağ katkısının zamanla 10 zerresi birbirine birleşirse 1 mikronluk kaplama kalınlığı oluşturur. 5 mikronluk yağ geçişinde krankta 1 mikron, yatakta 1 mikron kalınlık oluşunca 5 mikronun 2 mikronu kapanır, buradan geçebilecek yağ debisi yarıya kadar azalır. Yağın olmazsa olmaz iki ilkesinden biri de motorun sürtünme ile ısınan yataklanmalarını soğutmaktır. Yataklanmalar yeterince soğuyamaz olur. yataklanmalarında ısı biriken karterin oraları daha çok genleşeceğinden ya deforme olur ya da çatlar. Motorlarda segman kaynatma denen olay segman yuvalarının kurum ve diğer kirliliklerle dolup segmanın yaylanamaz hale gelmesidir. Segman yuvaları da yağlanır. Segman yuvaları temizlenip segman rahatlatılmadan nanometrik incelikte de olsa birbiri ile birleşebilen zerreler içeren bir yağ katkısı kullanıldığında segman kaynatma daha gecikir mi erkenleşir mi? Ne kadar ikna edici laflarla anlatılırsa anlatılsın böyle zararlar verme ihtimali olan yağ katkılarını alıp ama bir arada ama ayrı ayrı kullanmak gelecekte zarar etmeyi satın almak olmaz mı? Bunlar ciddi irdelenmesi gereken konular, merak ne kadar güçlü olursa irdeleme de o kadar ciddi olur.

Bu anlattıklarımdan sorularınız olursa bilebildiğim kadar açıklarım, elbette bilgim sınırsız değil, eksiklik ve yanlışlıklarımı açıklayacak arkadaşlara da müteşekkir olurum.

Saygılarımla
 
:) . bu ve benzeri katkılar para tuzağıdır başka birşey değil.
:alkis: :alkis: :alkis:
bence yağın iyisini kullandıktan sonra katkı maddesine gerek yok
 
şu an günümüzdeki tüm yağlarda katkı maddeleri mevcut ama az ama çok orasını bilemem ama katkı maddeleri gerçekten film tabakasını koruyor yalan değil hatta üstüne basa basa bir daha yazayım bor un avantajlarını bulan kişi Türk bir mühendisimizdir...saygılar...
 
Bor iyidir iyi
 
Geri
Üst