birkaç soru ve sorun

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
sa arkadaşlar bir kaç kafama takılan noktalar var aracımda
opel astra g 2004 otomatik vites aracımda il sorum

otomatik vites de p-r-n-d-1 2 3 seçenekleri var bunlar da herhangi bir sorun yok ama S tuşu ve vitesin yanında olan kar işareti olan bir tuş var bunlar nasıl çalışıyor bazenleri basıyorum ama hiç işlem görmüyor S ve kar tuşunda arıza olabilirmi acaba

aracım soğuk iken ilk çalıştırmada devir 2500 3000 arası yükseliyor ve aşşağı iniyor bu durumdan sonra yaklaşık 1 2 km arası ön taraftan tıkır tıkır sesler geliyor ısınınca gidiyor ses kalmıyor bu durumlar ısındıktan sonra durup çalıştırırsanız geçiyor sorun kalmıyor

aracımın performans durumu bana baya ağır geliyor bundan 2 yıla yakın önce yine opel astra g kasa ama manuel olan aracımın performansı şuanda olan otomatik vitese göre baya iyiydi neden olabilir
 

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
S bildiğim kadarı ile spor modu. Bunu devreye aldığında şanzıman biraz daha serileşiyor ama yakıt tüketimi artıyor diye biliyorum.

Kar tuşu dediğin bendede var. Kışın oldukça işe yarıyor. Aracın kalkışında birden fırlamasına engel oluyor. Sen ne kadar gaza bassanda araba kendi yavaş yavaş devir alıyor. Kışın kalkışlarda çok iş görüyor.

İlk çalıştırmada devrin yükselip alçalması normal. Tıkırtı sesi için bir şey diyemiycem. Genelde aracımı çalıştırınca ısınana kadar daha doğrusu yol bilgisayarı anlık tüketimi 0.9 gösterene kadar bekliyorum.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Ş konumu Araç seyir halinde iken ayağını gazdan çek S düğmesine bas sonra ver gazı göreceksin araç aşırı devir alacak üst devirlerde vites atmaya başlar kar modu araç hareketsiz halde iken basacaksın üzerinde ışık rengi değişir o konumda aracı kaldırmak istediğinde Araç ağır bir şekilde kalkacak onunda amacı karlı buzlu zeminde aracın patinaj yapmadan kalmasıdır. S konumunu dedim şekilde dene ayağın gaza bu düğmeye basman bir şey değiştirmez gaz çek s bas gaz ver
 

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ş konumu Araç seyir halinde iken ayağını gazdan çek S düğmesine bas sonra ver gazı göreceksin araç aşırı devir alacak üst devirlerde vites atmaya başlar kar modu araç hareketsiz halde iken basacaksın üzerinde ışık rengi değişir o konumda aracı kaldırmak istediğinde Araç ağır bir şekilde kalkacak onunda amacı karlı buzlu zeminde aracın patinaj yapmadan kalmasıdır. S konumunu dedim şekilde dene ayağın gaza bu düğmeye basman bir şey değiştirmez gaz çek s bas gaz ver

abi kar modunu denedim ben hep göstergelere bakıyordum basınca ışık parlıyor kar tuşunun üstünde devreye giriyor bunları çözdüm de bir kaç şey daha aklıma takıldı

mesela

diğer aracımda aracımı çalıştırmadan direksiyon kitli oluyordu anahtarı sokup hafif çevirince serbest kalıyordu ve hızlanınca sertleşiyor du

şuanki aracımda ise kilitlenme yok ve hızlanınca sertleşme yok aksine baya baya yumuşuak şehir içi çok güzel oluyor sanki elektronik direksiyon gibi yumuşacık ama hızlanınca hoş bir durum olmuyor

diğer sorun ise bu araç otomatik vites olduğundanmıdır bilmiyorum ama yokuş yukarı araç bana sanki hantal kalıyor sallıyorum yolda gidiyorsun otobanda biraz yokuşa denk gelince 80 le gidiyorsun diyelim hızlanmıyor gibi ne kadar basarsan bas yerinde sayıyor gibi tabi bu durum araç biraz yüklüyken oluyor manuelde böyle bir durum yoktu

diğer sorun aracın direksiyonunu bıraktığımda sola dönmeye başlıyor direksiyon direk neden dir acaba 3000 km önce rot ve balant yaptırdım.

saygılarımla.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Otomatik araçlar düz araçlara göre tırmanma konusunda aynı değildir. Otomatik araçlar da performans düşük olur. Bunun içinde işte o S konumunu kullanman gerek. Ya değilse düz şekilde D konum da pek tat vermez. Misal ben kendi aracım da her zaman rampa tırmanırken S konuma alırım. ;)
 
Üst