Bir soru!?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan derici
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

derici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2007
Mesajlar
422
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Almış olduğum doblo 1.3 multijet aracımı halen teslim alamadım!
arabamı alır almaz lstikçiye gideceğim.
hem jantları, hemde lastikleri değiştireceğim.
aracın üzerindeki lastik ebadı, 185-65-15.
ben buna 205-55-16 lastik ve jant takmayı düşünüyorum.
Diğer seçenek, 195-60-15
Bu ölçüler, arabaya herhangi bir ek yük getirirmi?
Artısı eksisi ne olur?
Bilgisi olanlar lütfen cevaplarınızı bekliyorum.

bunlarda jant seçenekleri.
265l.jpg

286w.jpg

tft707bp.jpg
 
Son düzenleme:
ne fark edicek sence ticari bir araca jant ve 205 lastik alsan.
 
fiat doblomu :S , şirket aracı olarak kullanıyorum..pek jant lastik falan göstermez ..bencede hiç uğraşmayın.
 
su an babamda doğan slx var 98 model. ona da çelik jant taktık ebatı falan büyüttük o sıralarda akslara ve rotlara ek yük getireceği ve daha çabuk bozulmalarını sağlayacağı söylenmişti. rot ayarını daha sık yaptırmak gerekiyormuş. ben bu şekilde biliyorum ama tabi ustalar daha iyi bilir...
 
Ben, böyle yorumlar istemiyorum.
teknik bilgi istiyorum.
Ayrıca, farkı beni ilgilendirir.


asabi gördüm seni arkadasım
fark olur tabi arabanın seriliği düser yakıtı artar atmasyon olmasın ama yakıtı yüzde 10 etkiler bence eğer hemen değiseceksen arabanı jantsız lastiksiz al düserler fiyattan
 
Ölçü olarak sizin orjinal lastiğinizle birebir uyumlu olan ölçü 215-50-16. bu ölçüde kaliteli ve hafif bir jant alırsanız çekişte bir değişme olmaz ama yakıt çok az artar (taban büyümesi ve sürtünme artması dolayısıyla) Ancak alacağınız jant+lastiğin toplam ağırlığı şu anda ğzerinde olan sac jant ve lastiğin ağırlığından fazla olursa yakıt çok artar ve çekişten de düşer.

195-60-15 ölçüsü orjinalden %1 daha küçük, çekiş artar yakıta çok bir etkisi olmaz.. Bana kalırsa 15 kalacak olduktan sonra jant almaya değmez

205-55-16 ölçüsü orjinalden %1,7 daha büyük, çekiş düşer, yakıt artar.

Elbette son karar sizin, ben sadece kendi görüşlerimi bildirdim.
 
Ölçü olarak sizin orjinal lastiğinizle birebir uyumlu olan ölçü 215-50-16. bu ölçüde kaliteli ve hafif bir jant alırsanız çekişte bir değişme olmaz ama yakıt çok az artar (taban büyümesi ve sürtünme artması dolayısıyla) Ancak alacağınız jant+lastiğin toplam ağırlığı şu anda ğzerinde olan sac jant ve lastiğin ağırlığından fazla olursa yakıt çok artar ve çekişten de düşer.

195-60-15 ölçüsü orjinalden %1 daha küçük, çekiş artar yakıta çok bir etkisi olmaz.. Bana kalırsa 15 kalacak olduktan sonra jant almaya değmez

205-55-16 ölçüsü orjinalden %1,7 daha büyük, çekiş düşer, yakıt artar.

Elbette son karar sizin, ben sadece kendi görüşlerimi bildirdim.
yorumun için teşekkürler.
jant'ı kesin alacağım almasına,
kapaklı olarak arabayı kullanmayı sevmiyorum.
sizin görüşünüze göre, en mantıklı seçim 195-60-15. benim de aklıma daha çok yatan bu.
 
derici abi müsadenle arkadaşlara bi fiyat danışayım :)
arkadaşlar merhaba,205 60 15 V serisi sıfır toyo tires lastik alacağım,peşin para tanesine 135 tl dediler.sizce uygun mu ??? teşekkürler...
 
toyo o kadar olmaması lazım çok gibi
 
Geri
Üst