Bir soru!?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan derici
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
yorumun için teşekkürler.
jant'ı kesin alacağım almasına,
kapaklı olarak arabayı kullanmayı sevmiyorum.
sizin görüşünüze göre, en mantıklı seçim 195-60-15. benim de aklıma daha çok yatan bu.
Eğer orjinale yakın olmasını istiyorsanız bu ölçüyü kullanın. Çünkü sonuçta hafif ticari araca takacaksınız. Daha kısa yanak sıkıntı yaratabilir yüklü durumlarda.

Yine kişisel fikrimi söylemek isterim müsadenizle, jant seçiminde mümkünse çerçeveli veya offsetli tercih etmeyin. Zaten 15" takacaksınız, 13" şahin jantı gibi olmasın sonra...
 
Eğer orjinale yakın olmasını istiyorsanız bu ölçüyü kullanın. Çünkü sonuçta hafif ticari araca takacaksınız. Daha kısa yanak sıkıntı yaratabilir yüklü durumlarda.

Yine kişisel fikrimi söylemek isterim müsadenizle, jant seçiminde mümkünse çerçeveli veya offsetli tercih etmeyin. Zaten 15" takacaksınız, 13" şahin jantı gibi olmasın sonra...

ikinci resimdeki jantı düşünüyorum.
 
Aracın üstünde görmek lazım tabi net fikir sahibi olmak için, ben 1. jantı beğenmiştim. Şimdiden hayırlı olsun diyeyim.
 
Aracın üstünde görmek lazım tabi net fikir sahibi olmak için, ben 1. jantı beğenmiştim. Şimdiden hayırlı olsun diyeyim.
ilk tercihim benimde o janttı.
sonra, çubuklar çok aralıklı gibi geldi.
 
http://www.lastik24.com/default.asp?gb=hesap

Yukarıdaki lingden lastik ebatlarını karşılaştırabilirsin. Sonuçta 195*60*15 daha mantıklı görülüyor. Taban genişliği arttığı sürece sürtünme artacağından yakıtın her halikarda artacağı aklında bulunsun. Ticari bir araçda lastik profilini düşürmek ne kadar doğru olur bu da tartışmaya açık bir durum. Ülkemizin yollarının durumu belli, profili fazla düşürürsen sık sık ya jant kırarsın ya da lastik kesersin. Bir de bu sınıf bir araç için lastiğin yük profili önem taşır. Ben bu araca yük yüklemem, hususi bir araç gibi kullanıcağım diyorsanız en mantıklı seçin dediğim gibi 195*60*15 olur.
 
mehmet abi bu lastiklerin üçününde çevre alanı hemen hemen aynı; o yüzden aracın hızında yada ilk kalkışında fark olmaz.. ama 185 sırtlı araca 195 takarsan yakıtta minimalde olsa artma olur ki bunu hissetmezsin bile..

ama savaş abininde dediği gibi yanak ölçüsü çok önemli birşey.. eğer 16"jant 205-55 falan alırsan yanak ölçüsü baya baya düşer.. şöyle anlatıyım;
185-65 yani 185mm'nin yüzde 65i= 120 mm (12cm) yanak
195-60 yani 195mm'nin yüzde 60'ı= 117mm
205-55 yani 205%55= 112mm..

yani aracın üzerinde durduğu hava yastığının kalınlığı azalacak; buda konfora ve araca yükleyebileceğin yüke negatif etki edecek.. bende en rasyonel tercih 195-60 olur. yere basan arttığı için yol tutuş artar, ama yanak kalınlığı çok azalmadığı için feragat ettiğin konfor çok fazla olmaz.
 
asabi gördüm seni arkadasım
fark olur tabi arabanın seriliği düser yakıtı artar atmasyon olmasın ama yakıtı yüzde 10 etkiler bence eğer hemen değiseceksen arabanı jantsız lastiksiz al düserler fiyattan
:)))
 
195-60-15 de karar kıldım. jant olarak da bunu seçtim.
km685.jpg

Ölçüleri tam uyuyor.
Maalesef istediğin jantı tam olarak bulamıyorsun.
bijon aralıkları uymuyor çoğu jantların.
Uyar abi deyipte, uymayan jantları takmak isteyenler çoğunlukta.
piyasadaki jantların çoğu 4X100, benim araca uyan ise, 4X98
 
http://www.lastik24.com/default.asp?gb=hesap

Yukarıdaki lingden lastik ebatlarını karşılaştırabilirsin. Sonuçta 195*60*15 daha mantıklı görülüyor. Taban genişliği arttığı sürece sürtünme artacağından yakıtın her halikarda artacağı aklında bulunsun. Ticari bir araçda lastik profilini düşürmek ne kadar doğru olur bu da tartışmaya açık bir durum. Ülkemizin yollarının durumu belli, profili fazla düşürürsen sık sık ya jant kırarsın ya da lastik kesersin. Bir de bu sınıf bir araç için lastiğin yük profili önem taşır. Ben bu araca yük yüklemem, hususi bir araç gibi kullanıcağım diyorsanız en mantıklı seçin dediğim gibi 195*60*15 olur.
Aracı genel olarak hususi olarak kullanacağım.

mehmet abi bu lastiklerin üçününde çevre alanı hemen hemen aynı; o yüzden aracın hızında yada ilk kalkışında fark olmaz.. ama 185 sırtlı araca 195 takarsan yakıtta minimalde olsa artma olur ki bunu hissetmezsin bile..

ama savaş abininde dediği gibi yanak ölçüsü çok önemli birşey.. eğer 16"jant 205-55 falan alırsan yanak ölçüsü baya baya düşer.. şöyle anlatıyım;
185-65 yani 185mm'nin yüzde 65i= 120 mm (12cm) yanak
195-60 yani 195mm'nin yüzde 60'ı= 117mm
205-55 yani 205%55= 112mm..

yani aracın üzerinde durduğu hava yastığının kalınlığı azalacak; buda konfora ve araca yükleyebileceğin yüke negatif etki edecek.. bende en rasyonel tercih 195-60 olur. yere basan arttığı için yol tutuş artar, ama yanak kalınlığı çok azalmadığı için feragat ettiğin konfor çok fazla olmaz.

Evet en mantıklı seçim dediğin gibi 195-60
 
195-60-15 de karar kıldım. jant olarak da bunu seçtim.
km685.jpg

Ölçüleri tam uyuyor.
Maalesef istediğin jantı tam olarak bulamıyorsun.
bijon aralıkları uymuyor çoğu jantların.
Uyar abi deyipte, uymayan jantları takmak isteyenler çoğunlukta.
piyasadaki jantların çoğu 4X100, benim araca uyan ise, 4X98

Mehmet bey bu jantın temizliği zor olmaz mı? Malum jant yüzeyinde biriken balata tozları zamanla çok kötü görünüyor. Girintili çıkıntılı yüzeye sahip jantların temizliği zor oluyor.
 
Geri
Üst