Bakım zamanı

kemalyigit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: Bakım zamanı

thnxx
mucahitduran link' Alıntı:
Hocam anladığım kadarıyla fiyat farkını gözden çıkarttınız. Aslında iyi ve güvenilir bir usta bulursanız yine güvenle araca binerdiniz ama, içinizin rahat olmasını istiyorsanız elbette serviste yaptırın. İstanbul'da ikamet ediyorsunuz. Forum sponsoru Odak'ta Tarık Bey giden arkadaşlarla ilgileniyor öğrendiğimiz kadarıyla. Yanına uğrayıp, hem fiyat alın hem de sohbet edin derim :)


thnxx
BÜLENT link' Alıntı:
Tarik surekli cevizlibag odakta.
Forumdan oldugunuzu belirtirseniz gelen arkadaslarla ozellikle o ilgileniyor.
Baska servis danismanini secerseniz derdinizi anlatmak biraz ugrastirir sizi.

Bugün telefonla Tarık bey ile görüşme imkanım oldu. İyi bir fiyat verdi zaten. Diğer opel servislerine göre daha uygun. Ayrıca motor temizliği gibi ekstralar konusunda yardımcı olacağını söyledi. En önemlisi de telefonda olmasına rağmen ilgi ve alakası çok iyiydi.
Cumartesi hem Tarık bey ile tanışıp hemde aracımın bakımını yaptıktan sonra paylaşımda bulunurum...
 

kemalyigit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: Bakım zamanı

mucahitduran link' Alıntı:
Hocam anladığım kadarıyla fiyat farkını gözden çıkarttınız. Aslında iyi ve güvenilir bir usta bulursanız yine güvenle araca binerdiniz ama, içinizin rahat olmasını istiyorsanız elbette serviste yaptırın. İstanbul'da ikamet ediyorsunuz. Forum sponsoru Odak'ta Tarık Bey giden arkadaşlarla ilgileniyor öğrendiğimiz kadarıyla. Yanına uğrayıp, hem fiyat alın hem de sohbet edin derim :)

Mücahit kardeş selamlar. Belirtiğiniz üzere " Aslında iyi ve güvenilir bir usta bulursanız yine güvenle araca binerdiniz ama " bu görüşünüze yada tespitinize katılmakla beraber, önceki yıllarda kurumsal firmalardan daha çok esnaf abilerimize ekonomik alışveriş maksadıyla, hani ekonomiye can verelim hesabı çok rağbet gösterdim. Ancak başımdan geçen bir çok olay var. Bir çoğunu faydası yüksek, zararı az olduğundan anlayış ve hoşgörüyle karşıladım.
Müsaadenizle bu vesile ile başımdan geçen bir olayı ve özel servis ve ustalara karşı neden böyle güven duygumun zayıfladığını paylaşmak isterim.

Önceki yıllara sahibi olduğum 2001 model benzinli aracımın(astra) 2006-2010 yılları arasında tüm bakım ve tamir ve yedek parça, arıza işlemlerini, tanıdığımı sandığım, iki kardeşin sahibi olduğu opel özel servisinde yaptırdım. Hep güvendim, arıza ve bakım tüm işler için bu ustaya gittim. İlk büyük trafik kazasını yaptım ve yine oraya gittim kasko sigortası vasıtasıyla aracımın onarımını da yaptırdım.
İlk onarımda kasko parça değişimi ile sol ön kapı, çamurluk, ayna ve far değişimi yaparak onarımı yapıldı. Bir yıl sonra yine bir trafik kazasına karıştım, beton mikseri kamyonla yaptığım kaza bir öncekinin benzeriydi, ancak sadece aynam kırılmış ve kapı üzerinde avuç içi kadar bir kısımdan boya dökülmüştü. Kontrol ettiğimde kapı sacı üzerinde büyük bir alanda macun olduğunu gördüm. Önceki kazada değişen kapıda macun olmaması gerekmez mi?. Tabiki de yani.. Neyse ustaya gittik, buyur kardeş bunu açıkla dedik. Biz kapıyı yenisiyle değiştik, böyle iş olmaz, biz yapmayız falan filan. Tamam dedim kabul etmeye bilirsin, ancak bu kapı çıkma kapı, kaskodan yeni kapı parası aldın. Burada bi yanlışlık var kabul et yada etme dedim ve bu yanlışlığı düzeltmesini istedim, başka bi servise gittim, Yetkili ve kurumsal hizmet veren onarım yapan bir serviste aracımın onarımını yaptırdım. Ayrıca iki-üç yıl sonra bana bu yanlışlığı yapan ustamla karşılaştım. İşyeri kapanmış, başka biriyle başka bi yerde yeni bir işyeri açmış. Beni gördüğünde ilk yaptığı " seninle helalleşmem lazım" demek oldu. Ve o zaman 18 bin lira olan aracım üzerinden 9 binlira hasar ile işlem yaptığını (benim onarım bin beşyüzdü), bütün bunlara kaporta işleri yapan kardeşinin neden olduğunu ve vicdanen çok rahatsız olduğunu belirtti.(hatta bakımlarda orjinal parça kullanmadığınıda açıkça söyledi)
Bu ve benzeri bir çok olay yaşadım. Belki yetkili servis lerde de olabilmesi mümkündür. ancak bu tür insanlara ve bu işleri yapan ustalara, özel servislere karşı güvensizliğim büyük ölçüde anlattığım bu olaydan kaynaklanmakta.
İmkanım oldukça yetkili servise gitmek gerektiğini düşünüyorum.
Teşekkürler.
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Bakım zamanı

Maalesef bazi esnaflar asil tanidigini kaziklamada daha rahat. Ters bir sey olursa özür dilerim olur biter diyorlar, diger türlü mahkemelerde süründürme riski var, yabanci gözünün yasina bakmaz.

Maalesef ekonomik durum yüzünden herkes firsatini buldugu anda müsteriyi kandirip nasil cikar saglarim hesabinda. Ölü hayvan eti kesip satanlar, sahte altini normal fiyata orjinal altin diye satanlar.Maalesef bu durum ülkemizde hic degismeyecek.
 

mucahitduran

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2014
Mesajlar
5,207
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.facebook.com
Ynt: Bakım zamanı

kemalyigit link' Alıntı:
Mücahit kardeş selamlar. Belirtiğiniz üzere " Aslında iyi ve güvenilir bir usta bulursanız yine güvenle araca binerdiniz ama " bu görüşünüze yada tespitinize katılmakla beraber, önceki yıllarda kurumsal firmalardan daha çok esnaf abilerimize ekonomik alışveriş maksadıyla, hani ekonomiye can verelim hesabı çok rağbet gösterdim. Ancak başımdan geçen bir çok olay var. Bir çoğunu faydası yüksek, zararı az olduğundan anlayış ve hoşgörüyle karşıladım.
Müsaadenizle bu vesile ile başımdan geçen bir olayı ve özel servis ve ustalara karşı neden böyle güven duygumun zayıfladığını paylaşmak isterim.

Önceki yıllara sahibi olduğum 2001 model benzinli aracımın(astra) 2006-2010 yılları arasında tüm bakım ve tamir ve yedek parça, arıza işlemlerini, tanıdığımı sandığım, iki kardeşin sahibi olduğu opel özel servisinde yaptırdım. Hep güvendim, arıza ve bakım tüm işler için bu ustaya gittim. İlk büyük trafik kazasını yaptım ve yine oraya gittim kasko sigortası vasıtasıyla aracımın onarımını da yaptırdım.
İlk onarımda kasko parça değişimi ile sol ön kapı, çamurluk, ayna ve far değişimi yaparak onarımı yapıldı. Bir yıl sonra yine bir trafik kazasına karıştım, beton mikseri kamyonla yaptığım kaza bir öncekinin benzeriydi, ancak sadece aynam kırılmış ve kapı üzerinde avuç içi kadar bir kısımdan boya dökülmüştü. Kontrol ettiğimde kapı sacı üzerinde büyük bir alanda macun olduğunu gördüm. Önceki kazada değişen kapıda macun olmaması gerekmez mi?. Tabiki de yani.. Neyse ustaya gittik, buyur kardeş bunu açıkla dedik. Biz kapıyı yenisiyle değiştik, böyle iş olmaz, biz yapmayız falan filan. Tamam dedim kabul etmeye bilirsin, ancak bu kapı çıkma kapı, kaskodan yeni kapı parası aldın. Burada bi yanlışlık var kabul et yada etme dedim ve bu yanlışlığı düzeltmesini istedim, başka bi servise gittim, Yetkili ve kurumsal hizmet veren onarım yapan bir serviste aracımın onarımını yaptırdım. Ayrıca iki-üç yıl sonra bana bu yanlışlığı yapan ustamla karşılaştım. İşyeri kapanmış, başka biriyle başka bi yerde yeni bir işyeri açmış. Beni gördüğünde ilk yaptığı " seninle helalleşmem lazım" demek oldu. Ve o zaman 18 bin lira olan aracım üzerinden 9 binlira hasar ile işlem yaptığını (benim onarım bin beşyüzdü), bütün bunlara kaporta işleri yapan kardeşinin neden olduğunu ve vicdanen çok rahatsız olduğunu belirtti.(hatta bakımlarda orjinal parça kullanmadığınıda açıkça söyledi)
Bu ve benzeri bir çok olay yaşadım. Belki yetkili servis lerde de olabilmesi mümkündür. ancak bu tür insanlara ve bu işleri yapan ustalara, özel servislere karşı güvensizliğim büyük ölçüde anlattığım bu olaydan kaynaklanmakta.
İmkanım oldukça yetkili servise gitmek gerektiğini düşünüyorum.
Teşekkürler.

Çok güzel açıklamışsınız Kemal Hocam. Sanayide kim bilir neler yapıyorlar aracımıza fakat farkında bile olmuyoruz. Yaşadıklarınız için üzüldüm.

Keşke yetkili servisler daha ilgili ve uygun fiyat verir olsalar...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

kemalyigit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
84
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: Bakım zamanı

Bugün aracımın 30 bin bakımını Odak bayiinde Yaptırdım. ֖ncelikle Tarık beyin samimi ve alakadar ilgisinden dolayı kendisine çok teşekkür ettim. Gerçekten farklıydı, daha doğrusu Odak opel tümüyle farklıydı. Genel opel bayi konsepti diğerleriyle benzer olsada, en büyük farklılık ve ayrıcalık olan müşteriye insan gibi davranma diyelim kibarca, çalışanların, karşılaştığım ve gözlemlediğim tüm personel, olması gerekenden fazla samimi, içten ve ilgili kişilerdi. Abartığımı düşünebilirsiniz, ancak farkı ancak orayı görerek anlaşılabilir.

Sonuç olarak, aracımın periyodik bakımı önceki mesajlarımda da açıkladığım üzere yetkili serviste ekonomik ve güvenilir şekilde yaptırdım. Yapılan işlem, Motor yağı değişimi, fren hidrolik yağı ekleme, hava, polen, yağ ve yakıt filtresi değişimi. Standart araç kontrolleri, korna değişimi(garantiden), ve motor temizliği ayrıca araç temizliği de yapıldı. 
Odak Tarık Beye çok teşekkürler.
 
Üst