az yaktırmak için

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asa1979
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar bazı durumlarda da; aşağıya doğru hafif eğim olan yollarda boşta eğimin sonuna kadar gidebilirsiniz, fakat viteste araba yavaşlar ve durur. Viteste inmek için eğimin fazla olması gerekir. Benim hergün gittiğim yol böyle olduğu için mecburen boşa alıyorum (5 KM yaklaşık), vitese aldığım zaman araba hızını kaybediyor eğer hafif gaz vermezsem duruyor...
 
zorlamadığın sürece sorun olmaz yolun durumuna göre yukarıda arkadaşlarda açıklamış zaten düz yolda yüksek devirlere tırmanmana gerek yok dün onuda denedim araba 3000 - 4000 devir arası resmen bağırıyor o şekilde yakıt sarfiyatımı olur zaten ben arada bir şeytana uyup 3000-4000 arası kullanıyorum yakıt sarfiyatı baya bir artıyor özellikle şehir içinde

---------------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar bir hatırlatma da benden;kırmızı ışıklara yaklaşırken vites küçülterek yaklaşın boşa almak vitesle yavaşlamaktan daha çok yaktırıyor.ayrıca uzun inişlerde de boşa almayın.ecotec motorlarda gazdan ayağını çekip frene falan da dokunmadığın zaman yakıt pompası kesiyor benzini.bunu ben söylemiyorum bu arabayı üretenlerin hazırladığı kullanma kılavuzu söylüyor

--------------------------------------------------------------------------------------

ben ilk defa duydum bu normal yoldada geçerlimi yoksa rampa inerkenmi zaten ben rampa inerken viteste inerim ama bence şehir içinde ne kadar boşa alırsak o kadar kar dayız diye düşünüyorum

doğru. 3000-4000 arasında bağırır araba ama bir noktadan sonra. yani sizin arabanın değerini bilmiyorum, siz biliyorsunuz. ona göre yorumlarsınız. corsa 1.2 için maksimum torku ürettiği devir 4000. yani 5. viteste 3200 devirde yol alınca fabrika değerine yaklaşılmış oluyor ki benim için bu 4.6lt, benim tüketimim 5.3lt. hız olarakta yaklaşık 96km/h gibi oluyor tam o devirde. mesleğimin otomobille hiç alakası yok ama ben yinede erken vites yükselttiğinizi düşünüyorum. ustalara sormak lazım. 2000 devir çok düşük bir değer bence benzinli bir araç için. vitesi yükselttikten sonra yakalanması gereken devir o bence. ben 3000 devirden önce nadir vites yükseltirim. bu tarz kullanımla uzun yolda 5.3 lt tüketiyor dediğim gibi.daha da az olamaz artık. ekonomi de bir yere kadar :) yakıtı kesme olayına gelince. doğru. ayağınızı gaz pedalından çektiğiniz anda araç ne pozisyonda olursa olsun motora giden yakıt kesiliyor. yakıt tüketimi 0. vitesi boşa almak ile yakıt yine tüketiliyor, güvenlik riski de var.
 
Son düzenleme:
doğru. 3000-4000 arasında bağırır araba ama bir noktadan sonra. yani sizin arabanın değerini bilmiyorum, siz biliyorsunuz. ona göre yorumlarsınız. corsa 1.2 için maksimum torku ürettiği devir 4000. yani 5. viteste 3200 devirde yol alınca fabrika değerine yaklaşılmış oluyor ki benim için bu 4.6lt, benim tüketimim 5.3lt. hız olarakta yaklaşık 96km/h gibi oluyor tam o devirde. mesleğimin otomobille hiç alakası yok ama ben yinede erken vites yükselttiğinizi düşünüyorum. ustalara sormak lazım. 2000 devir çok düşük bir değer bence benzinli bir araç için. vitesi yükselttikten sonra yakalanması gereken devir o bence. ben 3000 devirden önce nadir vites yükseltirim. bu tarz kullanımla uzun yolda 5.3 lt tüketiyor dediğim gibi.daha da az olamaz artık. ekonomi de bir yere kadar :) yakıtı kesme olayına gelince. doğru. ayağınızı gaz pedalından çektiğiniz anda araç ne pozisyonda olursa olsun motora giden yakıt kesiliyor. yakıt tüketimi 0. vitesi boşa almak ile yakıt yine tüketiliyor, güvenlik riski de var.

servise sorabilirsiniz o size uygun değerleri verir ama bence 2500 devirde değiştirirseniz iyi olur zaten servisinde böyle söylüyeceğini düşünüyorum normalde değiştirilmesi gereken aralık zaten 2500 3000 arası ama ben 1 den ikiye atarken dikkat ettim 2000 den 2500 e kadar atıyorum zaten arabanın sesinidinliyerek atarsan arabanın zorlanıp zorlanmadığını anlarsın vectrada zaten 1.vites sadece kalkış vitesi ;ben genelde hız yaptığımda 3000 i geçiyorum enfazlada 4000 devirde atarım vitesi zaten araba uçuyor bu arada yinede sizin arabanın motoru 1200 olduğu için servisede danışmanızı öneririm neyse diğer bilgiler için teşekkürler
 
yüksek vites düşük devir işi dizelde pek işe yaramıyor galiba dikiz aynasından siyah bir duman görünmeye başlıyor. Galiba 2000 rpm civarında motor yakamadığı mazotu duman olarak atmaya başlıyor. ama benzinli düşük devir için sorun olmasa gerek
 
araçlarının çok yaktığını söyleyen arkadaşlar kesinlikle devirsiz ve agresif kullanıyorlar araçlarını.arkadaş fazla gaza basmaktan hortumları patlattım diyor.işte bu agresif kullanmaya örnektir.aracı nekadar sakin ve dikkatli vites değişimi yaparsanız ve 90 km hızda 5 nci viteste kullanırsanız nasıl ekonomik kullandığınızı gözünüzle görürüsünüz.aracı kesinlikle boşada sallamayın yol bilgisayarında anlık yakıt tüketimizde kullanın aracınızı ozaman boşa atmayıp uygun viteste yokuş aşağı inerken ayağınızı gazdan çektiğinizde ekranda sıfır yaktığıı görürsünüz bu benzinde de lpg de de aynıdır.
 
Bence tek hatası ışıklara yaklaşırken vitesi boşa atmak. Sanırım kullanım kılavuzunda okumuştum, gaz kesici diye birşey var ve vites boşa atıldığında ve debriaja basıldığında devreden çıkıyor. Sizin de dikkatinizi çekmiştir, 80 km/sa veya daha yüksek hızla 5. viteste giderken ayağınızı gazdan çekince anlık tüketim 0.0 lt/100 km oluyor. Sadece 5. vites için geçerli değil tabi, vitese uygun veya yüksek hız ve devirlerde gazdan ayağınızı çekince anlık tüketim sıfırlanıyor. Ancak eğer vitesi boşa alırsanız anlık tüketim sıfırdan yüksek ama yine düşük bir değer gösteriyor.

Yani vitesi boşa almak yerine uygun devre düşünceye kadar ayağı gazdan çekmek bence daha ekonomik. Benim kanaatim bu.

Ayrıca kullanım kılavuzunda 5. vites için 70 km/sa hız öngörüsünü okuduktan sonra sadece şehir içi trafikte 70 km/sa hızda 5. vitesi kullanıyorum ve araca da motora da bir zararı olmadığını düşünüyorum. Opel mühendisleri sanırım bu konuda bizden daha tecrübelidir.

Hatta ayağımı gazdan çektiğim zamanlarda, ışığa yaklaşırken, vitesi boşa almıyorum ve 5. vitesi hız 50 km/sa'e düşene kadar değiştirmiyorum. Yaklaşım 1200 devir'de 5. viteste 50 km/sa yakalnıyor ve 1000 devirin altına düşmedikçe tork konusunda bir sıkıntı olmayacağını düşünüyorum. Ha tabi bu sadece hızımı keserken, böyle bir durumda tekrar hızlanmam gerekirse 4. vitese alırım.
 
Klavuzu Okuyun Arkadaşlar..

Birde dikkat edin Motoru çalıştırdıktan sonra beklemeyin derhal yola çıkın yazıyor.

yaktot3.jpg
 
Son düzenleme:
klavuza göre sürsek 5 litreleri görebilmemiz gerekir.
 
Ben daha az tüketiyorum ş.i. 6.8 lt tüketiyorum ama bunları yaparken trafiği iyi izlemek gerekiyor 200 m ilerde trafik sıkışmışsa ben gazdan çekerim ayağımı ve oraya kadar vitesde gider araç. trafik açılmamışsa ya da yeşil yanmamışsa vites düşürürüm öyle ki bazen firene bile basmama gerek kalmıyor.
Birde benden size tavsiye kırmızı ışıkta falan önünüzdeki aracın dibine kadar girmeyin çok sıkışık bir trafikse en az 3 metre boşluk bırakın
arabam 80 binde balatalar hala değişmedi aracı biraz mantıklı kullanmak gerekiyor. öyleleri varkı basmış son sürat ilerliyor oysa trafik zaten tıkanmış ilerde birde durmak için frenlere asılıyor.
Görüldüğü üzere böyle yapmakla hem yakıttan tasarruf yapıyorsun hemde balataların eskimiyor.
Son olarak aracınızı 2000 3000 devir arasında kullanın 70 km ye cıktımı 5 e atın aracı benim katologda 68 yazıyordu yanılmıyorsam.
 
Son düzenleme:
işte bilinçli sürücüler.demekki doğru uygulayıp agresif sürüşlerden kaçınca arabamıza tasarruf yaptırabiliyoruz.arabamı seviyorum yauuww
 
Geri
Üst