az yaktırmak için

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan asa1979
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
tork konusunda önemli olan, bulunduğunuz yolda arabayı çekecek torkta sürmeniz. diyelim ki aracınız 120Nm tork üretiyor 4000 devirde ama o anda düz yoldasınız ve aracınızı çekmek için 50Nm tork yeterli. neden 4000 devir yapasınız? 2000 devirde 50Nm tork ile yola devam etmeniz çok daha ekonomik olur.

Arkadaşın babası arabadan anladığı için hep en ideal tork seviyesinde kullanıyor demek ki. dikkat edin yokuşu 100 ile çıkar demiş. 70 le yokuşa başlayıp vites düşürmektense, yokuştan önce hızlanıp yokuşu 5 viteste tamamlamak çok daha ekonomiktir.
 
Araba 3600 rpm de (Astra G ler için max. torka ulaştığı devirdir) max. torka ulaşıyor diye düz yolda max. torkla gitmenin ne anlamı var? Eğer siz 2500 rpm de vites değiştirdikten sonra araba bayılıyorsa (yani gaza tepki vermiyorsa, zorlanıyorsa), o zaman yokuş çıkıyorsunuz demektir ki bu tip durumlarda devir artırmalısınız, fakat düz yolda ve hafif eğimli yolda 2500 rpm de vites değiştirdiğiniz zaman araba rahatlar ve gaza da çok rahat tepki verir, yakıt sarfiyatınızda minimuma iner...
 
düşük yakıt tüketimini yakalamak için birkaç önemli etken var bunlar uygulandımı arabanın az yakması kaçınılmaz
ilk olarak uygun vites uygun devir aralığını yakalamak gerekiyor ben kendi arabam için söylüyorum 1.6 motor astra 2000-2500rpm arası en uygun vites değiştirme zamanı daha yukarısı performanslı kullanıma giriyor araba fazla yakmaya başlıyor 2. önemli etken ani gaza yüklenmemler bunu kesinlikle yapmamak gerekiyor eğer aracın hızını 60 tan 100 km ye çıkartacaksanız bunu çok yavaş çok narin şekilde yapmak gerekiyor 3. önemli nokta eğer araca yokuş yukarı çıkarken daha hızlı çıksın diye yükleniyorsanız yakıt tüketimi hissedilir derecede artıyor en güzeli yokuşu önceden görüp hızlanmak ve yokuşu çıkarken gaza çok az basmak tabi yokuşun yukarılarına doğru hızınız düşecek bunların yanında arabanın bakımlarının zamanında yapılması şart
 
Arkadaşlar bir hatırlatma da benden;kırmızı ışıklara yaklaşırken vites küçülterek yaklaşın boşa almak vitesle yavaşlamaktan daha çok yaktırıyor.ayrıca uzun inişlerde de boşa almayın.ecotec motorlarda gazdan ayağını çekip frene falan da dokunmadığın zaman yakıt pompası kesiyor benzini.bunu ben söylemiyorum bu arabayı üretenlerin hazırladığı kullanma kılavuzu söylüyor:good:
 
Vites boştayken doğal olarak benzin pompalaması lazım, yoksa rölantide motor çalışmaz ve araba stop eder. Araba vitesteyken gazdan ayağımızı çekersek yakıt pompası benzini kesiyor demişsiniz, bu durumlarda sarfiyatı tam sıfır mı oluyor?
 
Vites boştayken doğal olarak benzin pompalaması lazım, yoksa rölantide motor çalışmaz ve araba stop eder. Araba vitesteyken gazdan ayağımızı çekersek yakıt pompası benzini kesiyor demişsiniz, bu durumlarda sarfiyatı tam sıfır mı oluyor?
Sanırım sıfıra yakın bir değerde oluyor çünkü motor ekstra benzin çekmeden varolan devri ile dönmeye devam ediyor.ama kesinlikle boşa atmaktan daha iyi bunu garanti edebilirim:good:
 
düşük yakıt tüketimini yakalamak için birkaç önemli etken var bunlar uygulandımı arabanın az yakması kaçınılmaz
ilk olarak uygun vites uygun devir aralığını yakalamak gerekiyor ben kendi arabam için söylüyorum 1.6 motor astra 2000-2500rpm arası en uygun vites değiştirme zamanı daha yukarısı performanslı kullanıma giriyor araba fazla yakmaya başlıyor 2. önemli etken ani gaza yüklenmemler bunu kesinlikle yapmamak gerekiyor eğer aracın hızını 60 tan 100 km ye çıkartacaksanız bunu çok yavaş çok narin şekilde yapmak gerekiyor 3. önemli nokta eğer araca yokuş yukarı çıkarken daha hızlı çıksın diye yükleniyorsanız yakıt tüketimi hissedilir derecede artıyor en güzeli yokuşu önceden görüp hızlanmak ve yokuşu çıkarken gaza çok az basmak tabi yokuşun yukarılarına doğru hızınız düşecek bunların yanında arabanın bakımlarının zamanında yapılması şart

:good:
 
Vites boştayken doğal olarak benzin pompalaması lazım, yoksa rölantide motor çalışmaz ve araba stop eder. Araba vitesteyken gazdan ayağımızı çekersek yakıt pompası benzini kesiyor demişsiniz, bu durumlarda sarfiyatı tam sıfır mı oluyor?
Normalde gaza basarken araba motorü (krank milini) döndürecek gücü benzinden alır, yokuş aşağı inerken krank gücü yer çekiminden alır. Haliyle benzin pompalanmadığı için 0 yakıt tüketimi olur. Kaldı ki boşta inerken devamlı frene basarsınız ve arabanın elektronik aksamı (direksiyon, frenler, sensörler vs.) elektrik harcadığı için duran haldeki rolanti sarfiyatından fazlasını yakarsınız. Viteste inmek ekonomi + güvenliktir!
 
1500-2000-2200 devirlerde nasıl vites değiştiriyorsunuz??? dizel bile değil arabalarınız. tork diye birşey var. daha da fazla tüketilmesi lazım o devirlerde. motor ölür. ya bende bilgi eksikliği var. yada sizin verdiniz devir değerleri yanlış. olmaz böyle şey.

yanlış anlaşılma olmuş heralde düzeltiyim vitesi 2000 2500 aralığında değiştiriyoruz 70 km hızla 5.vites yolun durumuna göre gidiyoruz 70 km hızda arabanın devri 1500 e yakın oluyor diye tahmin ediyordum 2000 e yakın oluyormuş ben yinede bir deniyim öyle yazarım ama şehir içinde dün kullandım 1. vitesten 2 ye 2000-2200 devirde çekiyorum zaten 1. vites kalkış vitesi vitesi 2ye çekince devir 1500 civarına düşüyor .zaten 2.vitesde 1000 - 2000 aralığı gidilebiliyor sorun olmuyor arabayı fazla zorlamıyor 3. vites ten sonra vites değişiminde 1500 den aşağıya inmemek gerekiyor daha bakmadım 3.vitese ayağım pratikleştiği için bu tür kullanıma devire bakmıyorum çoğu zaman motor sesine göre hareket ediyorum veya dün bakabildim anca yukarıda yazdım kullandığım değeri öbürlerinide deneyince yazarım
 
bu narin kullanımı lpg dede uygulasak ekonomik olur mu? yoksa fazla mı yakar?

zorlamadığın sürece sorun olmaz yolun durumuna göre yukarıda arkadaşlarda açıklamış zaten düz yolda yüksek devirlere tırmanmana gerek yok dün onuda denedim araba 3000 - 4000 devir arası resmen bağırıyor o şekilde yakıt sarfiyatımı olur zaten ben arada bir şeytana uyup 3000-4000 arası kullanıyorum yakıt sarfiyatı baya bir artıyor özellikle şehir içinde

---------------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar bir hatırlatma da benden;kırmızı ışıklara yaklaşırken vites küçülterek yaklaşın boşa almak vitesle yavaşlamaktan daha çok yaktırıyor.ayrıca uzun inişlerde de boşa almayın.ecotec motorlarda gazdan ayağını çekip frene falan da dokunmadığın zaman yakıt pompası kesiyor benzini.bunu ben söylemiyorum bu arabayı üretenlerin hazırladığı kullanma kılavuzu söylüyor

--------------------------------------------------------------------------------------

ben ilk defa duydum bu normal yoldada geçerlimi yoksa rampa inerkenmi zaten ben rampa inerken viteste inerim ama bence şehir içinde ne kadar boşa alırsak o kadar kar dayız diye düşünüyorum
 
Son düzenleme:
Geri
Üst