Astra J kasa 1.4T ve 1.6 Benzinli hk.

serdarka

Kayıtlı Kullanıcı
54-Sakarya
Katılım
26 May 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar herkese iyi forumlar,
Ben astra j kasa araç almayı düşünüyorum. 2014-2016 yılları arasında bir araç olacak. bütçemin el verdiği mümkünse sedan olacak. sorum şu ben aracı lpg de kullanmayı düşünüyorum araç ile ilgili karşılaşacağım sorunlar lpg takmasam neler olur? lpgli olursa neler olur? bunları bana kısaca anlatabilirmisiniz? dizel önermezseniz sevinirim bunu dizel önerebilecek arkadaşlar için yazıyorum. dizel araç düşünmüyorum. şimdiden herkese çok teşekkür ederim.
İyi forumlar.
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
89
Tepki puanı
31
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar herkese iyi forumlar,
Ben astra j kasa araç almayı düşünüyorum. 2014-2016 yılları arasında bir araç olacak. bütçemin el verdiği mümkünse sedan olacak. sorum şu ben aracı lpg de kullanmayı düşünüyorum araç ile ilgili karşılaşacağım sorunlar lpg takmasam neler olur? lpgli olursa neler olur? bunları bana kısaca anlatabilirmisiniz? dizel önermezseniz sevinirim bunu dizel önerebilecek arkadaşlar için yazıyorum. dizel araç düşünmüyorum. şimdiden herkese çok teşekkür ederim.
İyi forumlar.
En sorunsuz versiyon 1.3 dizeldir. Arkasından 1.4 turbo gelir. En mantıklı benzinli seçenektir.

2015-2017 arası B14NET uzun şanzıman oranlı en az yakan seridir 6. Vites 3000 devirde 160 km yapar. 2018 sonrası üretilenlerin şanzıman oranı kısadır 150 km yapar.

2018 sonrasında hararet sorunu yoktur. 90 C derece çalışır. 2018 öncesi 100-110c çalışır.

Aracı alır almaz yapılacak ilk iş Pecochip yada Pro Opel hararet yazılımı yükletmek olmalıdır.

Kaliteli Antifriz kullanılmalı çeşme suyu konulmamalıdır. Su deposu dönüş hattına küçük kavanoz şeklindeki Su Arıtma Filtresi takılabilir faydalı olacaktır.

Yağ kesinlikle DEXOS 1 (Bir) kullanılmalıdır. Yanlış yada sahte yağı 1.4 t affetmez Piston kırar.

Piston kırma durumu Astra K 150 HP direkt enjeksiyonlu yeni 1.4 t ünitede Kroniktir. Eski nesil 1.4 t A14NET motorlarda sık rastlanmaz ancak yanlış yağ kullanımında kırabilmektedir.

İlginç şekilde Benzinli araçlarda Piston kırma olayı LPG kullananlara göre daha fazla görülmektedir.

Bunun sebebi karterden gelen yağ buharının manifoldda benzinle karışıp Benzin içerisinde Çözülerek oktanı düşük bir karışım oluşturmasıdır. Benzin Çözücüdür yağı çözer ancak LPG Çözücü değildir!

Benzinle karışan yağ Mazota dönüşür sıkıştırma aşamasında aynı dizel gibi kendi kendine zamansız tutuşur piston en tepeye ulaşmadan oluşan patlama şiddetli bir vuruntu meydana getirir. Oluşan vuruntuya dayanamayan Piston en zayıf yeri olan sekman kanalından kırılır.

LPG'de kullanılırsa bu risk minimuma inecektir. Eğer motor bir sebepten dolayı açılırsa Yerli üretim King marka Güçlendirilmiş Piston takımı mevcuttur. Orjinal Nüral 8 bin liraysa King 6 bin liradır. Rakamı da uygundur.

Subapları dayanıklıdır 1.6 ünite gibi LPG kullanımında sorun çıkartmaz. 1.0-1.2-1.4-1.4 t bu motor ailesi aynı bloğu kullanmaktadır. 1.6-1.6 t üniteyle hiçbir benzerliği yoktur.

Dikkat edin Corsa araçlarda Subap sorunu neredeyse hiç görülmezken Astra modellerinde Kroniktir. Sebebi Corsa D ve E kasalarda bu 1.2 ve 1.4 motor grubunun kullanılıyor olmasıdır.

Buji kesinlikle orjinal NGK İRİDYUM olmalıdır bobin Delphi kullanılabilir. LPG kiti olarak en ucuz yerli Atiker Akl Albien uygundur.

Manuel şanzımanları 1.3 dizellerinki gibi problemli değildir. 6 ileri otomatik şanzımanı da piyasanın en sorunsuzlarındandır 80 bin km'de bir yağı değişir.

Kronik sayılabilecek yağ ve su kaçakları 95c termostat ve hararet yazılımı ile önlenebilir.

Termostat olarak Yerli Umt marka Metal olanı önerebilirim. Arka su dağıtıcı kronik olarak çatlayabilir yine Umt marka Metal su dağıtıcı öneririm.

Egzoz manifoldu kronik olarak çatlayabilir Yerli üretim Manifold öneririm yarı fiyatına 4 bin lira cıvarıdır. Çünkü orjinal takılsa dahi yine çatlayacaktır.

1.4 t yağ soğutucuları dayanıklıdır 1.6 ünitedeki gibi kolay kolay patlamaz ancak her 100 bin km'de bir değişmelidir. Yerli Kale marka öneririm.

Yine 1.6 motorda görülen Vanos sorunu 1.4 t ünitede görülmez trigeri zincirlidir.

1.6 dizellerde görülen zincir sesi yine 1.4 t motorda görülmez. Ayrıca triger değişimi basit ve ucuzdur. 1.6 dizelin triger değişimi pahalıdır çünkü motor indirilmeden değiştirilmesi mümkün değildir.

Ayrıca yakıt tüketimi olarak 1.4 t LPG'de en tasarruflu seçenektir. 1.6 motordan 1-1,5 litre daha az yakar.

1.4 t Astra'da arka süspansiyonlarda Watt bağlantısı bulunmaktadır. 1.3 dizel ve 1.6 motorlu versiyonlarda bu donanım yoktur.

Ancak 1.6 dizeller gibi 300 mm büyük fren diskleri 1.4 turbolarda bulunmaz. 276 mm diskler küçük gelmektedir bu nedenle frenler biraz zayıftır araç çabuk kızaklar.

Lakin Mokka x araçların 300 mm ön fren diskleri takılabilir bijon aralığı sebebiyle sadece Mokka x diskleri uyumludur.

1.4 t Astra sedan Parasına göre piyasadaki en mantıklı araçtır diyebilirim. Tam bir Fiyat Performans otomobilidir.

Hem Turbolu hem LPG uyumlu hem de Tam Otomatik 6 ileri şanzımanlı başka bir araç yoktur bu özellikleriyle piyasada EMSALSİZDİR!
 

yakup41

Kayıtlı Kullanıcı
41-Kocaeli
Katılım
8 May 2024
Mesajlar
6
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar herkese iyi forumlar,
Ben astra j kasa araç almayı düşünüyorum. 2014-2016 yılları arasında bir araç olacak. bütçemin el verdiği mümkünse sedan olacak. sorum şu ben aracı lpg de kullanmayı düşünüyorum araç ile ilgili karşılaşacağım sorunlar lpg takmasam neler olur? lpgli olursa neler olur? bunları bana kısaca anlatabilirmisiniz? dizel önermezseniz sevinirim bunu dizel önerebilecek arkadaşlar için yazıyorum. dizel araç düşünmüyorum. şimdiden herkese çok teşekkür ederim.
İyi forumlar.
Araç alıcaksan astra sedan grubu öncelikle aracın subapları trigeri değişmiş mi diye bak edition paket araç rahat bulursun. Tüplü yakıt daha uyguna gelio . km 80 bin civarı olur ama subap değişmemiştir. Tüm masraf sende çıkar ortaya onun için öncelik subaplar değişmiş mi diye bak alınça
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
89
Tepki puanı
31
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Araç alıcaksan astra sedan grubu öncelikle aracın subapları trigeri değişmiş mi diye bak edition paket araç rahat bulursun. Tüplü yakıt daha uyguna gelio . km 80 bin civarı olur ama subap değişmemiştir. Tüm masraf sende çıkar ortaya onun için öncelik subaplar değişmiş mi diye bak alınça
Bugün çelik subap değişimi 25-30 bin civarında DSG şanzıman kavrama değişimiyle masrafı benzer.

Fakat Çelik subap var denilerek aracı bakımsız bırakmamak gerekir. LPG'de kullanılacaksa 1.6 ve 1.4 t farketmez AFR ayarı şarttır.

Bir de bu araçlarda Fakir karışım sorunu sık görülen bir durumdur. Benzinde dahi Subap eritebilir.

Külbütör kapağı etrafından, diyaframdan, kanister valfinden ve karter havalandırma hortumlarında oluşan çatlaklardan motor ekstra Hava alıp Fakire düşebilmektedir.

Bu duruma dikkat edilmelidir. Canlı verilerden LTFT değerinin -5 ve +5 arasında olup olmadığı arada bir OBD ile cep telefonundan bakılmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987

serdarka

Kayıtlı Kullanıcı
54-Sakarya
Katılım
26 May 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim. genel anlamda ben bu aracı alıp bakımlarını zamanında mümkün mertebe orjinal parçalar ile yaparsam herhangi bir sorun yaşamam gibi anlıyorum doğru mu? LPG de daha az sorun yaşayacağım belli ki ancak benzinde de kullanmak istiyorum aracı sürekli olmasada uzun yolda ara sıra benzinde kullanmak gibi bir düşüncem mevcut. maalesef ki şu an ki aracımda bunu yapamadım. 7 senedir bende aracım ve benzinde randuman tutmuyor. bunu yeni alacağım aracımda da yaşamak istemiyorum. teşekkür ederim. @turbo_j
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
89
Tepki puanı
31
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim. genel anlamda ben bu aracı alıp bakımlarını zamanında mümkün mertebe orjinal parçalar ile yaparsam herhangi bir sorun yaşamam gibi anlıyorum doğru mu? LPG de daha az sorun yaşayacağım belli ki ancak benzinde de kullanmak istiyorum aracı sürekli olmasada uzun yolda ara sıra benzinde kullanmak gibi bir düşüncem mevcut. maalesef ki şu an ki aracımda bunu yapamadım. 7 senedir bende aracım ve benzinde randuman tutmuyor. bunu yeni alacağım aracımda da yaşamak istemiyorum. teşekkür ederim. @turbo_j
Bazı parçalar buji bobin gibi orjinal kullanın. Termostat arka su dağıtıcı gibi parçaları yan sanayi tercih edin. LPG'de iyi bir AFR ayarı ve montajla 1.4 turbo'da sorun yaşamazsınız Allah'ın izniyle.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,493
Tepki puanı
2,409
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
LPG yi unut LPG olursa sorun çıkarır durur
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
89
Tepki puanı
31
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
LPG yi unut LPG olursa sorun çıkarır durur
1.4 turbo tam tersi LPG'de daha sıhhatlidir hocam. Her araçta olduğu gibi LPG ile buji bobin ömrü biraz kısalır o kadar. 1.4 Turbo ünitede Fabrika çıkışı LPG uyumlu iridyum buji dayanıklı sodyum subap mevcuttur 1.6 xer gibi değildir.

Yine 1.4 twinport gibi manifoldlarında gereksiz kelebekler yoktur. Ayrıca diğer xer motorlarda olan EGR gibi çekişi düşürüp arıza çıkaran lüzumsuz parçalar da bulunmaz.

En ucuz Yerli üretim Atiker Akl Albien gibi kitler uyumludur. Her yerde ustası servisi parçası bulunur fiyatları hesaplıdır.

Bu markaların 15 bin liralık OBD versiyonları dahi iş görür. Gold ve Elegant kit uygundur. Elit kit bile lüks kaçar.

Albien 2 ohm performans enjektör yeterlidir. Gold enjektör olsa tabi daha iyi olur. Ayrı ayrı 2+2 şeklinde manifolda 15 cm mesafede montajla harika sonuç alınır.

Tanktan regülatöre gaz hortumu flexi plastik 8 mm çapında olmalıdır.

Nozül çapı 2,5 mm gaz basıncı 1,5 bar idealdir. Regülatör 130 KW yeterlidir.

AFR ayarı yolda rampada itinayla yapılırsa yıllarca ayar gerektirmez sıkıntı çıkartmaz.

OBD bağlantılarının doğru kurulması önemlidir. İyi bir montajla LPG hiç bir sorun yaşatmaz uzun seneler gönül rahatlığıyla kullanılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan83 ve omeroz

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,493
Tepki puanı
2,409
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
İridyum buji turbo var diye daha seri çalışıyor çünkü motor
Xer lerde egr yok egr twinport a kadar var sonrasında yok
2.5 mu ben aracıma deneye deneye zorla 2.0 uydurdum ki xep idi o an aracım yetmiyordu gaz sistemi kendim kurdum şuan aracımda farklı 122 bg kesinlikle LPG uyumsuz
Astrada da sorun istemiyorsa LPG almayacak ben bunların tamirini yapıyorum hangi Gazcı opellerde sorunsuz derse yalan söyler hiç bir gaz enjektörüde benzin enjektörleri gibi seri çalışmıyor ki zaten piyasadaki diğer araçlara kıyasla opelin benzin enjektör 1.5ms nerdeyse açıp kapama yapıyor çoğu LPG kitiyle devir çevir çevir sonra LPG de arıza silme kapalıysa bak enjektörler yetişemiyor diye arızaya düşer kendi sistemimi kendim çektim ve kendi ayarımı yaz kış yapardım bu işi herkes yapmaz her lpgci de yapmaz LPG eculeri bsenin benzin enjektörlerinden veri alıp ayarlanır ama senin aracındaki benzin enjektörleri oksijen sensörü den beri alır sağlıklı afr yakalalar
Afr ayarında evet senin olduğun memleket 1000 rakım sen başka yere gittin 2000 rakım oksijen değerleri değişir buda aslında sorunsuz demek yanlış
Sözün özü kardeşim sorunsuz istiyorsan LPG siz al LPG li alıyorsan da çok bilindik yere yaptır ve işini iyi bilen yerse bir tane de LPG beynine oksijen sensörü taktır 140 bg makine benzinde güzel yürüyor LPG motor iç ısın artar denedim EGT okurdum Opel aracımda gaz ayarımı yapardım ısı yükselirse en iyi ihtimal katalizör gider
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
89
Tepki puanı
31
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
İridyum buji turbo var diye daha seri çalışıyor çünkü motor
Xer lerde egr yok egr twinport a kadar var sonrasında yok
2.5 mu ben aracıma deneye deneye zorla 2.0 uydurdum ki xep idi o an aracım yetmiyordu gaz sistemi kendim kurdum şuan aracımda farklı 122 bg kesinlikle LPG uyumsuz
Astrada da sorun istemiyorsa LPG almayacak ben bunların tamirini yapıyorum hangi Gazcı opellerde sorunsuz derse yalan söyler hiç bir gaz enjektörüde benzin enjektörleri gibi seri çalışmıyor ki zaten piyasadaki diğer araçlara kıyasla opelin benzin enjektör 1.5ms nerdeyse açıp kapama yapıyor çoğu LPG kitiyle devir çevir çevir sonra LPG de arıza silme kapalıysa bak enjektörler yetişemiyor diye arızaya düşer kendi sistemimi kendim çektim ve kendi ayarımı yaz kış yapardım bu işi herkes yapmaz her lpgci de yapmaz LPG eculeri bsenin benzin enjektörlerinden veri alıp ayarlanır ama senin aracındaki benzin enjektörleri oksijen sensörü den beri alır sağlıklı afr yakalalar
Afr ayarında evet senin olduğun memleket 1000 rakım sen başka yere gittin 2000 rakım oksijen değerleri değişir buda aslında sorunsuz demek yanlış
Sözün özü kardeşim sorunsuz istiyorsan LPG siz al LPG li alıyorsan da çok bilindik yere yaptır ve işini iyi bilen yerse bir tane de LPG beynine oksijen sensörü taktır 140 bg makine benzinde güzel yürüyor LPG motor iç ısın artar denedim EGT okurdum Opel aracımda gaz ayarımı yapardım ısı yükselirse en iyi ihtimal katalizör gider
Atiker Elit mavi enjektör gerçekten hızlı hocam 2 MS altında açma kapama süreleri vardır. Üst devirlerde hiçbir sorun yaşatmaz. Benzinle aynı performans alınabilir.

1.4 turbo enjektör nozül çapı 2,5 mm idealdir. Düz 1.4 motorlara daha ufak çaplı gerekir doğrudur.

Egzoz gazı sıcaklığı 1000c kadar genelde sorun oluşturmaz.

Fabrika çıkış LPG'li Hyundai i10 üzerinde Fabrikasyon geniş band oksijen sensörü mevcut OBD üzerinden canlı değerlere baktığımızda

AFR'nin benzinde 14.7 LPG'de 15.5 ayarlanmış olduğunu gördük.

LPG'de LTFT değeri -8 -9 civarında geziyor. Benzinde ise -2 +2 normal şekilde.

Rampalarda orta devirlerde Gaza yüklenince AFR denilen hava yakıt oranını kademeli olarak 15, 14,5, 14, 13 şeklinde aşağı çekiyor ECU programı

Yüksek devirlerde tam gazda ise 12,5 civarına kadar düşürdüğünü hatırlıyorum.

Katalizör sıcaklığı 800 C civarından rampada tam gazla 1050 C dereceleri görmüştü.

3 silindir 1.0 motor genel olarak sorunlu bir motor da değildir bu değerlere rağmen.

Özetle Alt devir ve Hafif yüklerde AFR'nin 15,5 olması sorun oluşturmaz. Zaten LPG'nin ideal AFR oranı 15,5 hava 1 yakıt şeklindedir.

Bu sayede LPG ile SAKİN Sürüşlerde Benzinle neredeyse litre olarak bire bir yakıt tüketimi elde edilebilmektedir.

Önemli olan Tam Yüklerde ve Üst Devirde aracın Fakire düşmemesidir.

Yoksa Rakımın etkisi sınırlıdır. Yükseklere çıkıldıkça oksijen azalır araçta Zengin karışım oluşur.

Benim bahsettiğim Hyundai deniz seviyesinde İstanbul'da 15,5 AFR ile çalışmaktaydı.

Hyundai İ10 sahibi arkadaşımızın araç testinin linki üstadım


Belki birinin işine yarar bu testin linki.
 
Üst