anlattığınız arıza ilk etapta immobilizer kaynaklı gibi duruyor. Araç marşa bastığınızda çalışıyor ama hemen stop ediyorsa, sistem anahtarı tanımıyor olabilir. Yedek anahtar varsa onunla da bir deneyin, aynı sorunu yapıyor mu?
bir ihtimal de kontak sinyaliyle alakalı. Kontağı çevirdiğinizde ECUya giden sinyalde kopma ya da zayıflama oluyorsa, sistem kontağın kapandığını sanıp stop ettiriyor olabilir.
BCM dışarıdan sağlam görünse de iç devrelerde soğuk lehim ya da temassızlık olabilir özellikle ısı değişimiyle tetiklenen bir arıza söz konusuysa bu daha da olası. BCM test cihazına bağlatıp loglara bakılabilir.
Son olarak aküden eminim dediniz ama soğukta CCA değeri zayıflamışsa yine bu tarz bir davranış gösterebilir. Özellikle marş anında voltaj düşüyorsa sistem kararsızlık yaşayabilir.
Yine de arıza ilk etapta immobilizer ve kontak/BCM hattına yoğunlaşıyor gibi hocam.