Astra j 2010 1.6 Kontak açınca ışıkların sönmesi

TargutayB

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
22 May 2025
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhabalar. Astra j kasa 1.6 turbo 2010 aracımın kontağını çevirince ışıkları yanıyor ve hemen sönüyor. Kontağı kapatıp tekrar denediğimde ışıklar sönmüyor ve marşa basınca çalışıyor. Buji, bobin, buji kabloları yeni değişti. Akü sağlam. Sadece sabahları değil, öğleden sonraları da ilk çalıştırmada bu şekilde yapıyor.
 
Merhabalar. Astra j kasa 1.6 turbo 2010 aracımın kontağını çevirince ışıkları yanıyor ve hemen sönüyor. Kontağı kapatıp tekrar denediğimde ışıklar sönmüyor ve marşa basınca çalışıyor. Buji, bobin, buji kabloları yeni değişti. Akü sağlam. Sadece sabahları değil, öğleden sonraları da ilk çalıştırmada bu şekilde yapıyor.
Hocam kontağı çevirdiğinde ışıklar yanıp hemen sönünce, gösterge ekranı da tamamen kapanıyor mu?

Bir de direksiyonun olduğu alandaki BCM ya da kontak soketiyle ilgili işlem yapıldı mı daha önce?

Bazen bu tarz kararsız durumlar oradan da çıkabiliyor.
 
Hocam kontağı çevirdiğinde ışıklar yanıp hemen sönünce, gösterge ekranı da tamamen kapanıyor mu?

Bir de direksiyonun olduğu alandaki BCM ya da kontak soketiyle ilgili işlem yapıldı mı daha önce?

Bazen bu tarz kararsız durumlar oradan da çıkabiliyor.
Bcm kontak soketine baktırdık. Sağlamdı. Araç çalıştıktan 1 saniye kadar sonra stop ediyor. Tekrar marşa basınca sorunsuz çalışıyor.
 
Bcm kontak soketine baktırdık. Sağlamdı. Araç çalıştıktan 1 saniye kadar sonra stop ediyor. Tekrar marşa basınca sorunsuz çalışıyor.
anlattığınız arıza ilk etapta immobilizer kaynaklı gibi duruyor. Araç marşa bastığınızda çalışıyor ama hemen stop ediyorsa, sistem anahtarı tanımıyor olabilir. Yedek anahtar varsa onunla da bir deneyin, aynı sorunu yapıyor mu?

bir ihtimal de kontak sinyaliyle alakalı. Kontağı çevirdiğinizde ECUya giden sinyalde kopma ya da zayıflama oluyorsa, sistem kontağın kapandığını sanıp stop ettiriyor olabilir.

BCM dışarıdan sağlam görünse de iç devrelerde soğuk lehim ya da temassızlık olabilir özellikle ısı değişimiyle tetiklenen bir arıza söz konusuysa bu daha da olası. BCM test cihazına bağlatıp loglara bakılabilir.

Son olarak aküden eminim dediniz ama soğukta CCA değeri zayıflamışsa yine bu tarz bir davranış gösterebilir. Özellikle marş anında voltaj düşüyorsa sistem kararsızlık yaşayabilir.

Yine de arıza ilk etapta immobilizer ve kontak/BCM hattına yoğunlaşıyor gibi hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: TargutayB
anlattığınız arıza ilk etapta immobilizer kaynaklı gibi duruyor. Araç marşa bastığınızda çalışıyor ama hemen stop ediyorsa, sistem anahtarı tanımıyor olabilir. Yedek anahtar varsa onunla da bir deneyin, aynı sorunu yapıyor mu?

bir ihtimal de kontak sinyaliyle alakalı. Kontağı çevirdiğinizde ECUya giden sinyalde kopma ya da zayıflama oluyorsa, sistem kontağın kapandığını sanıp stop ettiriyor olabilir.

BCM dışarıdan sağlam görünse de iç devrelerde soğuk lehim ya da temassızlık olabilir özellikle ısı değişimiyle tetiklenen bir arıza söz konusuysa bu daha da olası. BCM test cihazına bağlatıp loglara bakılabilir.

Son olarak aküden eminim dediniz ama soğukta CCA değeri zayıflamışsa yine bu tarz bir davranış gösterebilir. Özellikle marş anında voltaj düşüyorsa sistem kararsızlık yaşayabilir.

Yine de arıza ilk etapta immobilizer ve kontak/BCM hattına yoğunlaşıyor gibi hocam.
Yedek anahtarla denedik yine aynısını yaptı. Her çalıştırmada bu sorunu yapmıyor ama çoğu zaman yapıyor. Bcm kontrolünü yapalım dediğiniz gibi. Aküye de baktırırız. Teşekkürler bilgiler için.
 
Geri
Üst