Astra H performans???

oguzdag

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu konuyu bir iki astra sahibi ilede görüşdüm onlarda aynı durumdan şikayetçiler.

durum şu, aracın performansı, gaza tepkileri günü gününü tutmuyor. bazen çok seri rahat bazen hantal. kamyon gibi. anlamadım gitti.

cdti sahipleri bu durumu hisseden varmı? yada çözüm bulan. yada dizel partikül filtre devreye girdiğinde performansı bu kadar etkiliyor mu? çünkü kullanım kılavuzunda dpf devre girdiğinde performans düşüşü yaşanabilir demiş. ancak dpf zaten şehir içinde yada düşük hızlarda diyim, devreye giriyormu?

araç yeni 15000 bakımdan çıkdı yine aynı. bi gün seri bi gün hantal. acaba mazot kalitesinden mi dicem aynı depodada değişkenlik gözlemledim. aracını iyi tanıyan cdti ciler bu durumu gözlemlediniz mi?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben de farkettim,ama bilmiyorum havalardan mi(yani hava sicakligina göre sensor ölcünden mi bilemiyorum...benzinden olamaz hep ayni benzin alyiorum...
 

oguzdag

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ewt dostum, aynı belirtiler, bende havalardan, sabah ısıtınca yada ısıtmayınca, rodaj süresi bitiyor felan gibi psikilojik etkenlere çok bağladım, ancak bazaen yakaladığım o performas, hiç bir zaman kalıcı olmadı.

mazot kalitesini ve yeni araç olduğundan egr ihtimalini eledikten sonra, benim kanaatim şunlar olabilir.
1-bu arabaların mazot pompasında bişi var, homojen basınç üretemiyor
2-yada yazılımında bişi var
3-yada motorla ilgili sensörlerden biri homojen bilgi ölçemiyor.
4-yada dizel partikül filtresi ciddi bir güç kaybı yaratıyor.
 

oguzdag

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
birde aracın performası kendine geldiğinde. gerçekden çok keyifli oluyor. manuel de sport modda acayip atak. 120 de 5 vitesde gaza asılıyorum. sanki 1 vitesde gibi hızlanıyor.

ayrıca araç kendine geldiğinde,
1- direksiyon yumuşuyor,
2- fren yumuşuyor,
3- motor sesi hem rolantide azalıyor. hemde yüksek devirlerde

16bin kmdir bu değişken performasa odaklanmış olarak aracımı kullanıyorum. böle giderse. sevmeme rağmen uzun vadeli düşündüğüm aracımı daha kısa vadede satıcam sanırım.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arabam su anda 3,5 aylik 5400km de,yani aracta ir sorun yok,bazen gercekten dedikodulardan cok uzak,harika bir cekisi var,yakit desen hic bir arac boy ölcüsemez..easytronik.. ama bazen hantalligi üstünde oluyor...ne oldu buna simdi detirtiyor.....:)
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Her aracın performansı her gün ve heryerde aynı olmaz zaten.Sonuçta basınç ve vakum mantığı gereği herşeyden önce atmosfer basıncı hava sıcaklığı bağıl nem oranı gibi birçok değişken var.Aynı değişikliği benzinli araçlarda da hissedersiniz.Rakım yüksek olan yerde çok daha belirgin hissedersiniz.Tüm bu değişkenleri sensörler ölçüp elektronik kontrol sistemi ile hesaplıyor olsa da en basit örnekle : birim oranda giren hava kütlesini ve sıcaklığını ölçen sistem giren havaya uygun oranda yakıt gönderir.Yani daha soğuk ve yüksek kütlede hava alması gereklidir diyerek hava girişini arttırmaz.
Kısacası giren hava niteliği ölçülür mevcut motor durumu gözetlenir ve motorun en sağlıklı durumda çalışmasını sağlar.Başka koşullarda ki performansı yakalamak için daha avanslı , daha zengin karışım daha yüksek turbo basıncı oluşturmaz yani. , Doğal olarak performans değişimleri çok doğaldır.
Yüksek güçlü bir motorda bu değişim daha az hissedilmekle beraber düşük güçte ki motorlarda değişim daha net hissedilebilir.
Önemli olan bu değişimin başka bir arızadan kaynaklı olup olmadığını ayırt edebilmektir.
 

aduken

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
175
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Bende aynı sıkıntıyı senelerdir yaşıyorum. Araç bazı günler çok seri, bazı günler çok hantal oluyor. Bende aracımın aybaşı dönemlerinde mümkün olduğu kadar aracı zorlamıyorum, her konuda alttan alıyorum :)
 

oguzdag

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
164
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
aduken güldürdün beni. zaten hanımların ay başlarını idare ediyoz. bırakda arabalarımızı hor kullanalım... eheh
 

selcukakinci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,095
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
en başta hava çok etkiliyor. havadaki nem. sıcaklık....
ama bir diğer önemli etken mazotun kalitesi. bunu çok net bir şekilde gördüm. bp den euro dizel alıyordum. ya araç gitmiyor resmen. bazen çekiyor bazen çekmiyor. aşırı isteksiz yani. sonra tavsiye üzerine opet euro dizel aldım. bp den aldığım yakıtlarda araç aşırı cansızken . opet ten aldığım yakıtla 1700 devirlerden itibaren çekişi arttı. bu araçlarda pompa enjektör sistemi olduğu için yakıt aşırı önemli. gözle görülmüycek kadar küçük noktadan yakıt püskürtülüyor. gerisini düşünün artık. biraz kirli yakıt. biraz kalın yakıt aracı çok cansız yapıyor
 

EpiNeFRiN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
156
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
bende tam tersini gözlemledim.opetden alınca hantallaştı ama bp den alınca sanki daha atak. tabi istasyona göre değişebilir. (bide istasyonda yakıt satılmayınca, fazla bekleyince de olabilir) enteresan yani. ben bi tane buldum kendime sürekli oradan alıyorum artık.

buarada en önemmli sebep hava durumu.çok farkediyor. bide aracın motoru tam ısınmayınca hantal oluyor.
 
Üst