Astra h 1.6 sedan motor testi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hemano5
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hemano5

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2009
Mesajlar
237
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Merhaba Arkadaşlar;
Bugün aracım 1000 km ye geldi ve havanın güzel ve yolun müsayit olması nedeniyle aracımı test edeyim dedim.çok fazla zorlamama rağmen vitesleri 4500 devirde değiştirdim 1.vites ten 5 vitese geçiş 0.100 km 13.5 sn sürdü.4.viteste sadece 5500 devire geldiğimde hız göstergem 170 gösteriyordu fakat inanılmaz bir motor gürültüsü vardı korktum çok fazlada gitmeden vitesi 5 aldım.BİR ARKADAŞIM MOTORUN sağır yani açılmamasından ötürü bu sesi duyman normal dedi.benim merakım hızlanmayla ilgili bir hantallık fark ettim diğer aynı aracı kullananan dostlarımda da bunu fark ettilermi ben 5.viteste hız göstergem 140 km deyken devir saati 4000 ini gösteriyor ve 4000 devir ve sonrası motor sesi bayağı rahatsız edici oluyor acaba rodaj dönemi alışma halimi ??? bu durum ileride değişirmi yoksa servislemi paylaşim ne dersiniz
 
rodajla alakası yok ...
1000 km den sonra hızınızı veya motor devrinizi yavaş yavaş yükseltmeniz gerekirdi.
tamam rodaj 1000 km ama 1000 doluncada hemen yüksek hıza veya yüksek motor devrine çıkmak iyi değildir..
alıştıra alıştıra....:D
aniden olursa olmaz..:D
 
rodaj dönemi motorun yavaş yavaş alışma sürecidir...
1000 km doluncada motor açılsın diye yüksek devire veya yüksek hıza çıkmaya gerek yoktur..
zaten 1000 km sonunda motor alışmış oluyor...
 
bizde easytronic olan var 5.vites 1000 devir 45,5.vites 2000 devir 90,5 yine 3000 devir 135-140 fln.5.vites 4000 devir 180-190
 
sizin araç manuel gln şanzımanı kısaymış ozaman ben 4.viteste 190-200 fln görüyorum artık devir 6500 olmak üzereykıen
 
motor sesini biraz azaltmanın yolu castrol edge 0-30 kullanırsanız hissedilir şekilde azalıyor fakat sizi memnun etmez.aynı motoru kullanıyoruz benimki sadece 1.8 z18xer sizinki z16xer bu motorlar çift değişken subab zamanlamalı ve şanzumanlarımızda aynı f15 zannedersem 5 vites 0.89 son dişli oranı 3.94.sonuçta 3000 devirde 105 km sürat yapıyorlar ve gürültü bundan kaynaklanıyor spor kısa oranlı şanzuman.mesala uzun oranlı olsa 120 km süratte gider 3000 devirde ve daha hızlı daha düşük motor devir çevirse daha sessiz olur.

arkadaşımda 318i bmw 143 hp 2000 cc aracı vardı benimkini kullandığında yüksek süratde motorun sesi fazla dedi sebebi yukarıdaki anlattığım sebeb onun araç 3000 devirde 125 yapıyordu fakat kalkışta onu geçiyordum 1.8 140 hp olmama rağmen sebebi kısa oranlı şanzuman.çok çabuk hızlanıyorum fakat son hızlarda devir sayım diğer araçlardan fazla şunuda belirteyim max 230 çıkabiliyor aracım.
 
Son düzenleme:
4500 devirde daha yeni açılır araba 6000e kadar bastırmalısınız eğer düzgün bir 0-100 istiyorsanız hemde araba yarı patinajda kalkmalı yoksa düşük devirde boğulur kalır... motor sonuçta patlama ile çalışan mekanik bir alet siz ona 4500-5000 rpm çevirttiğiniz zaman her motordan ses gelir... motor sesi azaltılmaz ama sizin sesi daha az duymanız için arabanıza yalıtım yaptırabilirsiniz...
 
Aslında ben ileride motor alıştığında şimdi 5.viteste 140 km hızda devir saatim 4000 ini gösterirken bu devir ileride 3500 e düşermi merakım bu...
 
Aslında ben ileride motor alıştığında şimdi 5.viteste 140 km hızda devir saatim 4000 ini gösterirken bu devir ileride 3500 e düşermi merakım bu...
5. vites 140 da 4000 deviri göstermesi ilginç..
benim araç tam otomatik 4. vites 130 da 3000 devir oluyor:D normal kullanımda.
yani benim araç 4000 devire gelse hızda 180 e falan gelir:D
seviyorum arabamı yaaa;):D
130 da bile sesi çıkmıyor:D
 
Aslında ben ileride motor alıştığında şimdi 5.viteste 140 km hızda devir saatim 4000 ini gösterirken bu devir ileride 3500 e düşermi merakım bu...
hayır düşmez ..
motor açıldığında biraz daha rahat çalışır ve biraz daha kalkışlarda seri olur..
ama bu farkıda anlaman zor ..
yani hissedilir derecede bir fark olmaz.;)
 
Geri
Üst