Astra J 1.6 Cdti Active Select 40-55 Km Arasında Uğultu

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,470
Tepki puanı
1,252
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bu tarz bir ses benim aracımda da var aynı hızlarda tabiri caizse “vuk vuk vuk vuk” diye ses çıkıyor hızlandıkça ses ritmi de artıp kayboluyor. Gazdan ayağı çekince ses kaybolur derecede azalıyor. Nedir abi bu ses ? Normal mi değil mi bilemedim. Ustam da problem görmüyor. Acaba tork konvertör trübünlerinden mi geliyor?
Sesi tam duyarken vitesi boşa alıp dinlesek anlarız bence şanzıman kaynaklı olup olmadığını. Ama 2 yıl önce de yazdığım gibi ben bayağı araştırdım, Aynı motor/şanzıman kombinasyonuna sahip üç farklı araçta denedim. Bizim 1.6 dizel motorun da kendine has tuhaf sesleri olduğundan mıdır bilmem, aracımdaki tuhaf seslere 37bin km'dir alıştım ya da kulaklarımı tıkadım sanırım artık. Kolay kolay bu sesleri duymuyorum bile.
 
Son düzenleme:

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,470
Tepki puanı
1,252
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Yalnız sizin araç benzinliymiş. Benzinli araç kullanan arkadaşlardan hiç duymamıştım.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Manuel araclarin cikamadigi yokuslari karda cok basit sekilde cikiyorum.Ben 40 km hizda otomatikte 4. viteste gitmesini begeniyorum aracin
 

akif1984

Kayıtlı Kullanıcı
31-Hatay
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
19
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Bu araçları devirli kullanın diyor bir çok şoförler. Acaba doğru mudur? Manuel benim araç.
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,470
Tepki puanı
1,252
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bu araçları devirli kullanın diyor bir çok şoförler. Acaba doğru mudur? Manuel benim araç.
Dizel motorlu aracı artık 2000 devir altında kullanmanın bir esprisi yok. 2000 devir altında kullanıp yakıt tasarrufu yapmak dpf ve benzeri çevreyi korumaya yönelik sistemlerin bulunmadığı motorlar zamanındaydı.
Bahsettiğim sistemlere sahip euro5 ve 6 normunda üretilen motorlarda bu şekilde kullanmak oluşan kurumlar direkt dışarı atılmayıp filtrelerde biriktiğinden uzun vadede yüksek masraflı sorunlara sebebiyet verebiliyor.
Genelde 2000 devir üzerinde, ara ara 3000 devir ve üzeri kullanmak bu sistemlerin tıkanmasını kayda değer şekilde öteleyecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mertk ve akif1984

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Manuel araclarin cikamadigi yokuslari karda cok basit sekilde cikiyorum.Ben 40 km hizda otomatikte 4. viteste gitmesini begeniyorum aracin
dsg-2 araçlarda da aynı durum var. 30 km hızda 3 e atıyor çünkü araçları ağır ve yakıt tasarrufu için bunu yapmak zorunda. Esas soru şu bu devirlerde turbo da aracı tam anlamıyla destekleyemediği için acaba motora zarar verir mi bu durum?
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,470
Tepki puanı
1,252
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
dsg-2 araçlarda da aynı durum var. 30 km hızda 3 e atıyor çünkü araçları ağır ve yakıt tasarrufu için bunu yapmak zorunda. Esas soru şu bu devirlerde turbo da aracı tam anlamıyla destekleyemediği için acaba motora zarar verir mi bu durum?
İllaki verir. Mesela ben motor devri çok düşüp vibrasyona başlarsa ayağımı gazdan çekiyorum 1-2 sn sonra vites düşürüyor. Motor tekrar 2000 devir üzerine çıkmış oluyor.
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
İllaki verir. Mesela ben motor devri çok düşüp vibrasyona başlarsa ayağımı gazdan çekiyorum 1-2 sn sonra vites düşürüyor. Motor tekrar 2000 devir üzerine çıkmış oluyor.
Hocam size katılmakla birlikte araçlarımızın kitapçığında alt devirlerle ilgili bir ibare yok hatta düşük kullanın diyor ve kırmızıya dikkat edin diyor. zaten orası çok yüksek devirler.. tamam eski turbosuz klasik dizel araçlar için yüksek devir olayı doğru ki ben de öyle kullanıyorum ancak mevcut araçlarda tubo sürekli aktif ama az ama çok her devirde aktif aslında. Araç da otomatik devriyle koruyor aslında arabayı anca tabii titreme kaçınılmaz.


Adsız.pngmaxresdefaultff.jpg
 

astrafinsta

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2020
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sesi tam duyarken vitesi boşa alıp dinlesek anlarız bence şanzıman kaynaklı olup olmadığını. Ama 2 yıl önce de yazdığım gibi ben bayağı araştırdım, Aynı motor/şanzıman kombinasyonuna sahip üç farklı araçta denedim. Bizim 1.6 dizel motorun da kendine has tuhaf sesleri olduğundan mıdır bilmem, aracımdaki tuhaf seslere 37bin km'dir alıştım ya da kulaklarımı tıkadım sanırım artık. Kolay kolay bu sesleri duymuyorum bile.
Bu sesin duyulduğu bir video atacağım müsait vakitte, konunun takibindeyim. Cevap için teşekkürler 😊
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,470
Tepki puanı
1,252
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Hocam size katılmakla birlikte araçlarımızın kitapçığında alt devirlerle ilgili bir ibare yok hatta düşük kullanın diyor ve kırmızıya dikkat edin diyor. zaten orası çok yüksek devirler.. tamam eski turbosuz klasik dizel araçlar için yüksek devir olayı doğru ki ben de öyle kullanıyorum ancak mevcut araçlarda tubo sürekli aktif ama az ama çok her devirde aktif aslında. Araç da otomatik devriyle koruyor aslında arabayı anca tabii titreme kaçınılmaz.


Ekli dosyayı görüntüle 2774Ekli dosyayı görüntüle 2775
Aslında demek istediğim tam olarak şu;
Araç atıyorum 2100 devirde vites attı ve sakin bir şekilde seyrederken rampaya denk geldiniz. Araç vites küçültme eşiğine gelene kadar bir miktar varla yok arasında bir vuruntu olabiliyor. Çok ta dikkate alınacak kadar ciddi bir durum değil aslında. Ben bunu hissedince gazdan 1-2 sn çekiyorum ayağımı, vites küçülüyor.
Bir de şöyle güzel bir video var;
Görüntüleme: https://youtu.be/N9kj8UK2rGw
 
  • Beğen
Tepkiler: tayfux
Üst