Astra G Tekirdağ

multispace

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2012
Mesajlar
1,166
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
selamlar çalışmalar her zaman ki gibi harika. meslek neydi ? : )

indash üniteyi nerden temin ettiniz ve fiyat olarak bilgi alabilir miyim ?
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
selamlar çalışmalar her zaman ki gibi harika. meslek neydi ? : )

indash üniteyi nerden temin ettiniz ve fiyat olarak bilgi alabilir miyim ?

Teşekkürler. Meslek Endüstriyel Otomasyon teknikeri.
Ünite hepsiburada'dan. 1671TL
Navigasyon, Pioneer distirübitörü Digicom'dan 504TL
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et

Çok hoşuma gidiyor bu ürün ama rengi olmuyor. Aracın kendi orijinal Amber turuncu rengini seviyorum ve aldığım herşeyin ışıkları bu renkte. Onları alınca renkleri değiştirmem gerekecek.

Aslında şunu aldım:
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-OPEL-ASTRA-Mk4-1998-04-220kmh-WHITE-DIAL-KIT-/121169500075?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c3643d7ab

attachment.php


Ama arabanın gösterge yazılarıyla tam çakışmadı. Ufak kaymalar var. O yüzden takamadım. :cry:
 

Ekli dosyalar

  • 12.jpg
    12.jpg
    30 KB · Görüntüleme: 161

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Pioneer videosu ve diğer fotoğrafları

Çektiğim videosu aşağıda. Burada kontağa göre açılıp kapanması, ekran açıldıktan sonra açısının ve ileri-geri konumunun ayarlanması görülebiliyor. Ayrıca radyo, USB, DivX DVD'sindeki klipler, geri görüş kamerası özellikleri bulunmakta. Bluetooth üzerinden ses menüleri mevcut. Apple telefonum olmadığı için Apps bölümü şimdilik açılmıyor. Ses, tema, sistem, Mixtrax ayarları ve navigasyon sistemi görülebiliyor.

Not: Videonun bir bölümünden sonra şarkı çalmadığı esnada ortamda bir gürültü var. O, yan binadaki inşaata beton döken kamyonun sesi. :D
Bir de videoyu yüklerken Rekor şarkısı telif hakkına takıldı. O yüzden bir düzenlemeden geçti. Bu şarkıdan itibaren sesi Youtube tarafından kısıldı.

Video HD çekim. Youtube üzerinden izlemenizi öneririm.
Videoda da görülebileceği gibi bas sesleri çok az açtım. Tam ayarları yapınca amfiye hiç gerek duyulmayan çok iyi ses çıkıyor.

http://www.youtube.com/watch?v=79llHTMo6x8

Fotoğraflar:

attachment.php




attachment.php




attachment.php




attachment.php



Ekran ileri konumundayken:
attachment.php



Ekran geri konumundayken: (1cm kadar geri geliyor)
DSC_0056_zps615c57af.jpg



Konum menüsü:
DSC_0057_zps84bcd86e.jpg




DSC_0058_zps7118a37d.jpg




DSC_0059_zps24d39f08.jpg




DSC_0061_zpsbf27f02c.jpg




DSC_0062_zpsa1a3000c.jpg
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Yeni Modifiyeler

Bayadır heves ettiğim birkaç projeye sonunda başladım. Bitirdikçe konularını açıcam.

Alınan malzemeler:

  1. Valeo D2S Bi-Xenon mercek.
  2. Forza D2S 6000K Xenon kit. (4300'ün rengini sevmiyorum. 6000'in beyazlığı çok güzel ve aydınlatması da gayet iyi)
  3. Bosch Bi-xenon mercek çerçeveleri. Mercedes'lerdeki çerçevelerden.
  4. Hella H3 mercek. Boyutları küçük ve benim yuvarlak sis farlarının kasalarına tam sığıyor. Buna Xenon'da takılabilir. Çünkü içinde perdesi falan olan normal far merceği gibi mercekler. Ama ben Osram Night Breaker H3 Halojen ampullerle kullanıcam. Bunları yapma sebebim ise şu anki sislerin far deseni karşıdaki sürücünün gözünü alabilecek şekilde. Ne kadar ayarlasam da bir miktar karşıdakine çakıyor.
  5. Far olarak Junyanlar için söküp kenara attığım orijinal Hella farları kullanıcam. Uzunların olduğu kısım hariç heryeri ısıya dayanıklı siyah boya ile boyanacak.
  6. 6'şar adet power led ile oluşturulmuş ve sürücü devresi olan gündüz farı seti. Bunları ilk takmayı düşündüğüm yer, tampon ekindeki hava giriş kanalları. Eğer problem çıkarırsa tamponun alt kısmındaki ızgaraya takıcam.
  7. Üzerinde lens olan T10 park ampulü. Işığı DRL olarak çalışabilecek kadar kuvvetliymiş. Takınca görücez.
  8. Ön kapılara lazer logolar takmıştım. Satıcıda kalmamıştı. Şimdi 2 tane daha aldık, arkalara takıcaz. Bunları vitesin önündeki bir buton üzerinden enerjilendirdim. Yani kapılar açılınca yanan bu logoları, istersem bu buton sayesinde komple devre dışı bırakabiliyorum. Amerikan park ve far sensörleri de aynı şekilde böyle butonlarla komple devredışı bırakılabiliyor.
  9. Bi-Xenon olayında uzunlar sırıtmasın diye Photon 5000K halojen HB3 ampul. Tam karar veremediğim olay burada. Düşündüğüm, gündüz farlar kapalıyken sellektör halojenlerle olacak. Ama gece bi-xenonları yakınca sellektör yaparken veya uzunları normal yakınca halojenler de yansın mı yanmasın mı karar veremedim. Yanmasın dersem bir röle bağlantısıyla halojeni devredışı bıraktırıcam. Bunun için de sürekli yük altında kalmaya elverişli Hella 5 bacak röle aldım.
 

samet59

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
592
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bayadır heves ettiğim birkaç projeye sonunda başladım. Bitirdikçe konularını açıcam.

Alınan malzemeler:

  1. Valeo D2S Bi-Xenon mercek.
  2. Forza D2S 6000K Xenon kit. (4300'ün rengini sevmiyorum. 6000'in beyazlığı çok güzel ve aydınlatması da gayet iyi)
  3. Bosch Bi-xenon mercek çerçeveleri. Mercedes'lerdeki çerçevelerden.
  4. Hella H3 mercek. Boyutları küçük ve benim yuvarlak sis farlarının kasalarına tam sığıyor. Buna Xenon'da takılabilir. Çünkü içinde perdesi falan olan normal far merceği gibi mercekler. Ama ben Osram Night Breaker H3 Halojen ampullerle kullanıcam. Bunları yapma sebebim ise şu anki sislerin far deseni karşıdaki sürücünün gözünü alabilecek şekilde. Ne kadar ayarlasam da bir miktar karşıdakine çakıyor.
  5. Far olarak Junyanlar için söküp kenara attığım orijinal Hella farları kullanıcam. Uzunların olduğu kısım hariç heryeri ısıya dayanıklı siyah boya ile boyanacak.
  6. 6'şar adet power led ile oluşturulmuş ve sürücü devresi olan gündüz farı seti. Bunları ilk takmayı düşündüğüm yer, tampon ekindeki hava giriş kanalları. Eğer problem çıkarırsa tamponun alt kısmındaki ızgaraya takıcam.
  7. Üzerinde lens olan T10 park ampulü. Işığı DRL olarak çalışabilecek kadar kuvvetliymiş. Takınca görücez.
  8. Ön kapılara lazer logolar takmıştım. Satıcıda kalmamıştı. Şimdi 2 tane daha aldık, arkalara takıcaz. Bunları vitesin önündeki bir buton üzerinden enerjilendirdim. Yani kapılar açılınca yanan bu logoları, istersem bu buton sayesinde komple devre dışı bırakabiliyorum. Amerikan park ve far sensörleri de aynı şekilde böyle butonlarla komple devredışı bırakılabiliyor.
  9. Bi-Xenon olayında uzunlar sırıtmasın diye Photon 5000K halojen HB3 ampul. Tam karar veremediğim olay burada. Düşündüğüm, gündüz farlar kapalıyken sellektör halojenlerle olacak. Ama gece bi-xenonları yakınca sellektör yaparken veya uzunları normal yakınca halojenler de yansın mı yanmasın mı karar veremedim. Yanmasın dersem bir röle bağlantısıyla halojeni devredışı bıraktırıcam. Bunun için de sürekli yük altında kalmaya elverişli Hella 5 bacak röle aldım.

bende mercek montajladım orjinal fara yeni nesil hella mercek kullandım. ama hellanın fara sığması kolay değil çok uğraştırdı aslında nacizhane tavsiyem eğer angellarda far ayarı çalışıyorsa angellara valeo mercek kullanmak çok daha iyi çünkü farı kesmek biçmeye gerek kalmıyor biraz modifiye ile oturuyor valeo mercek ama ama yine tercih sizin birde orjinal farlar zamanla içeriden de sararıyor ve dıştan temizlemek fayda etmiyor eğer bütçe varsa 0 veya çok çok temiz ikinci el bir hella yada depo far alıp mercek montajını ona da yapabilirsiniz. birde mercek modifiyesi yaptıktan sonra mutlaka arka kısıma bi saklama kabından kapak yapın aşırı derece su alıyor oradan kışın iç far yıkamalı olarak kullandır arabayı :D konuyu takipteyim güzel şeyler çıkacaktır unutmadan c180 mercek kapağı çok hoş Oktay abi o kapağı kullanmıştı bende onu kullandım sizde onu kullanıyoruz demek ki fara yakışan bir kapakmış :D
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
bende mercek montajladım orjinal fara yeni nesil hella mercek kullandım. ama hellanın fara sığması kolay değil çok uğraştırdı aslında nacizhane tavsiyem eğer angellarda far ayarı çalışıyorsa angellara valeo mercek kullanmak çok daha iyi çünkü farı kesmek biçmeye gerek kalmıyor biraz modifiye ile oturuyor valeo mercek ama ama yine tercih sizin birde orjinal farlar zamanla içeriden de sararıyor ve dıştan temizlemek fayda etmiyor eğer bütçe varsa 0 veya çok çok temiz ikinci el bir hella yada depo far alıp mercek montajını ona da yapabilirsiniz. birde mercek modifiyesi yaptıktan sonra mutlaka arka kısıma bi saklama kabından kapak yapın aşırı derece su alıyor oradan kışın iç far yıkamalı olarak kullandır arabayı :D konuyu takipteyim güzel şeyler çıkacaktır unutmadan c180 mercek kapağı çok hoş Oktay abi o kapağı kullanmıştı bende onu kullandım sizde onu kullanıyoruz demek ki fara yakışan bir kapakmış :D

Teşekkür ederim. Sağ farın montaj işini bitirdim. Zaman yetmediği için sol kaldı. Yarın onu yapıcam.
Angel fara normal valeo H11 anca sığdı. Ama bi-xenon valeo ona göre çok geniş, hiç imkanı yok yani.
Kısaların arka kısmını kesip valeoyu oturttum. Oynamasın diye iki de vida deliği açıp cıvata ile sabitledim. Sonra da kırmızı silikonla etrafını yapıştırdım. Hava boşlukları da bıraktım. Ben arabayı aldığımda 2 yaşındaydı, hemen junyan angel farları takmıştım. Yani hella'lar sıfır gibi. Sadece kenarda dururken camlarını çizdirmiştik. Sıfır depo alıp onun camlarını bunlara takıyorum. Geri kalan işleri bitince topluca anlatırım.
Çerçeve dediğiniz gibi çok yakıştı. Sadece arkasında birkaç santimlik açıklık kaldı. Oraya da geniş bir su borusundan parça kesip montajladım.
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Bi-Xenon dönüşümü ve mercekli sis farı

Bi-Xenon olayı bambaşka bir şeymiş. :sulanma:

Kullanılan malzemeler:

  1. Bi-Xenon için Valeo D2S mercek
  2. Ampul olarak Forza D2S Tip 6000K Xenon Kit
  3. Mercek çerçevesi olarak Bosch orta boy çerçeve. (Mercedes C sınıfı çerçevesi.)
  4. Far gövdesi olarak kenara koyduğum orijinal Hella içi krom olan farlar
  5. Sisler için Hella H3 mercek. Ampul olarak zaten kullanmış olduğum Osram Night Breaker Plus H3
  6. Renk uyumu için uzun fara Photon 5000K HB3 halojen ampul
  7. Park olarak lensli T10 ampul, ama takarken bir tanesinin metal kısmını koparttık. Onun yerine şimdilik dışı mavi boyalı normal park ampulü. Ama lensli olanın ışığı baya kuvvetliydi.
  8. Siyah ve kırmızı silikon, ısıya dayanıklı alüminyum yapışkanlı folyo, ısıya dayanıklı siyah sprey boya.
Kullandığım Hella far:

attachment.php


Camının çıkarılmış ve çerçevenin ayrılmış hali. Kendi camında çizikler olduğu için bir ara aldığım sıfır Depo farın camını kullandım.

attachment.php


Projektör farın içine sığacak kadar kısa ampul kısmını kestim. Bunu yaparken kesme taşı makinesi kullandım. En küçük çaptaki taşla yapınca çok kolay işlem yapılabiliyor.
Işık dağılımı olmasın diye uzunların olduğu kısmı maskeleyip geri kalan her yeri zımparalayıp ve tinerle tüm boyayı iyice kaldırıp ısıya dayanıklı siyah sprey boyayla boyadım.

attachment.php


Kendi balastı fotoğraftaki olan. Ama direkt far soketinden çalışmadı. Aküden direkt bağlantı yapınca çalışıyor. Ben de kullanmakta olduğum Monza balastları bağladım. Bunlar far soketinden çalışabiliyorlar. Zaman olmadığı için böyle yaptım. Daha sonra röleyle aküden beslerim.

attachment.php


İşin doğrusu ışık demeti çizgisi için o kadar ayrıntılı uğraşmadım. Kesmeden önce halojeni duvara yansıttım. İşaretleme yaptım. Projektörü taktıktan sonra xenon'u yansıttım. Aynı yere denk geldi. Denk gelmesi de, projektörü farın içine sığdırınca, yanlarındaki vida delikleri tam tabana değince ve far reflektörü içindeki küçük kanal şeklindeki yansıtıcılarla doğrultusu aynı olunca yönü tam olarak tutuyor. Bir tek mercek ve duy kısmını aynı seviyeye getirmek kalıyor. O da olunca seviye hazır.

Projektörü deneme için taktıktan sonraki görüntü:

attachment.php


Deneme için taktıktan sonra mercek çerçevesini taktım. Çerçeve ve far tası arasında kalan boşluğu kapatmak için kağıttan kalıp çıkarıp ölçü aldım. Bunu geniş çaplı bir plastik su borusunun üzerine çizdim. Kesme taşı makinasıyla parçaları kestim. Üzerini zımparalayıp ısıya dayanıklı siyaha boyadım ve çerçevenin altına kırmızı silikonla yapıştırdım.

DSC_0021_zps0eea73cc.jpg


Ayrıca ışık sızmalarını önlemek için, iş yerinde de kullandığım yüksek ısıya dayanıklı, yapışkanlı alüminyum bant ile projektörün çevresini sardım. Hava akışı için küçük açıklıklar bıraktım. Bunu yaparken selenoidin mekanizmasına denk getirmemeye çalıştım.

Yerine montajlanmış hali:

DSC_0022_zps1ae2bcd8.jpg


Yerine montajlarken far tasına vida delikleri açtım. Buralara uzun cıvatalarla projektörü sabitledim. Böylece yerinden oynama olayını önledim.
Arka kısmı için de yine aynı bant ile sarıp sarmaladım. Açıkta kalan kısımları da kırmızı silikonla kapadım.

DSC_0023_zps4d94163b.jpg


İşlem bitince bu kısmı far gövdesine oturttum. Projektörün arka kısmı kısaların deliğinin bir tarafına yakın ama değmeden geçti. Böylece far motoruyla yukarı aşağı oynamasında sürtme olayı yok. Sadece mercek çerçevesi far tası içine girmiyor, dışarıda kalıyor.

DSC_0013_zpsf51e4664.jpg


Farın dış çerçevesini takınca bu yüzden mercek çerçevesi sürtme yaptı. Farın dış çerçevesinin içe doğru kıvrımlı bir kısmı var. Burası sürttü. Ben de mercek çerçevesine denk gelen bu kısmını kesme taşıyla kesip merceğe yer açtım. Böylece far motoru çalışırken mercek çerçevesi herhangi bir yere sürtmüyor. Bizim farlar dar olduğu için çok zaman harcattıran şeyler.

DSC_0015_zps7ba72ff9.jpg


Arka kısmı kapamak için önce kendi lastiklerini taktım. Projektörün arkası biraz yanda olduğu için lastikte açıklık kaldı. Burayı da kırmızı silikonla kapadım. Far motoru çalışırken lastik esnek olduğu için farın hareketi engellenmiyor.

DSC_0016_zps375f649b.jpg



En son olarak da siyah silikonu far gövdesine sıkıp camını kapadım. Camının tırnaklarını da yuvalarına geçirdikten sonra dıştan tekrar silikon sıkıp tüm boşlukları kapadım. Farları yerleştirdikten sonra uzunların kablosundan ek alıp selenoidin kablosuna bağladım. Bunlarda yön var. + - denk gelmeyince çekmiyor.
Herşey toplandıktan sonraki hali:

DSC_0029_zpsf9b145ae.jpg


DSC_0030_zps156a52ac.jpg



Mercekli Sis Farı

Hazır farlara girişmişken sisleri de mercekli yapayım dedim. Çünkü bu yuvarlar sisler karşıdaki sürücüye de ışık saçıyordu ve ne kadar ayar yapsam da bu engellenmedi. Mercekle kökten çözüm bulduk.
Merceğin çapı nerdeyse sis deliğine tam denk geldi. Arka kısmının uzunluğu da tamponda bol bol boşluk olduğu için problem olmadı.
Kullanılan Hella H3:

DSC_0026_zpse4d6a91c.jpg


İlk sorun projektörün yuvaya girmesiydi. Bu haliyle 1 santimden fazla mercek dışarı çıkıyordu. Evde bulduğum mercek çapına tam denk gelen bir su borusu contasını merceğin etrafına taktım. Böylece mercek deliğin etrafına dayanıyor ve dışarı çıkmıyor.
Sonra projektörün etrafındaki tüm açıklıkları ısıya dayanıklı alüminyum bantla kapladım. Ampul kısmındaki açıklıkları da kırmızı silikonla tıkadım. Hava akışı için de üst tarafta küçük bir delik açtım.

DSC_0025_zpsbc7f6dfb.jpg


Sis yuvasına sabitlemek için de kalın bir plastik kelepçe kullandım. Bu çok ısınan yerlere değmeden karşılıklı olarak projektörü öne bastırıyor. Dönmesin diye de bir kelepçeyle de yandan sabitledim.

DSC_0027_zpseac2ef54.jpg


Ampulü taktıktan sonra da farın kendi plastik muhafazasını takıp kelepçeyle sabitledim. Açıkta kalan yerleri de kırmızı silikonla kapadım.

DSC_0028_zps84bf62d1.jpg


Artık sisler aynı farlardaki gibi kesilme çizgisine sahip oldu. Böylece daha fazla ışık yola yansıtılıyor. Ama Merceğin yapısı farklı olduğu için aracın yanlarına doğru da geniş bir alanı aydınlatıyor. Tabii ki göz alma diye bir sorun artık yok. Sadece mercek dışa doğru konik olduğu için
 
Üst