rolantinin normal olması normal. bu benim başıma geldi. rolanti ayarlayıcı, rolanti ayarlama görevini yapıyor.
ancak rolanti ayarlamanın dışında ikinci bir görevi var. 2000 devri ve üzeri devride ve 80-90 gibi hızlarda rolanti memesi, sanki gaz pedalına basmamıza yardım ediyormuşçasına bizim gaza bastığımız kelebek açıklığına yakın bir noktaya gelir ve biz ayağımızı gazdan çekene kadar bekler. yani rolanti memesi gaza basıldığında rolanti konumunda kalmaz. ayak gazdan çekilince de kalabağin rolanti konumuna kadar birden kapanmasını engeller ve kısa bir süre içinde kelebeği yavaşça kapatır. rolanti ayarlayıcının bu davranışı, motorun aniden kompresyona binmemesi, yakıt püskürtmesi kesilse de yumuşak kompresyon için hava akışının bir süre sağlanması içindir. rolanti ayarlayıcı arızalandığında (içindeki hareketli iletken yüzeylerin bazı noktalarının iletkenliğini zamanla kirlenerek yitirmesi) gaza basıldığı noktaya yaklaşmamakta ve rolanti konumunda kalmaktadır. bu durumda hızlanıp gazdan ayağı çekince silkeleme oluşur.
istersen bir daha düşün ne dersin?