astra g silkeleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan predator
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
gaz kelebeği potansiyometresini değiştirip deneyin. kibrit kutusu kadar siyah bir parça. bu soruna neden olma ihtimali var. benim başıma geldi.
 
gaz kelebegi potansiyometresı gaz kelebegine baglımı yoksa
ayrı bişeymı.ayrıca fiyatı ne kadardır.yazarsanız sevinirim
 
gaz kelebeği potansiyometresi gaz kelebeği gövdesi üzerindedir. gaz kelebeği milinin bir ucunda gaz pedalına bağlı gaz teli varken diğer ucunda da işte bu potansiyometre vardır. kelebek açılıp kapandıkça milin ucu potansiyometreyi döndürür. bu sayede ecu, gaz pedalına ne kadar basıldığı ve dolayısıyla motora ne kadar daha fazla hava gideceği hakkında hızlı bir şekilde bilgi sahibi olur.

bu parça yani potansiyometre ayarlı bir dirençtir ve mekanik çalışır. zamanla direnç tabakası aşınır, özellikle de ilk gaza basılan kısımları aşındığı için, ecu'ya doğru bilgiyi göndermez ve araç sen gaza çok hafif dokunduğunda, hiç dokunmamışsın gibi davranır. gaz pedalı hassasiyetini yititir, garipleşir.

bahsettiğin sorunun ve bu sorunu aşmak için yaptılarına bakılırsa, senin derdin bu potansiyometre olabilir. bu parça bahsettiğim biçimde arıza yaparsa motor arıza ışığını yakmaz. hayalet arızadır. saydıkların gibi bi sürü şeyi yaptırır ama düzelmez. istersen motor yaptır.

bosch bayilerinde fiyatı yaklaşık 60-70 ytl dir ve sökülüp takılması çok kolaydır.

bence o parçayı bir denemelisin, değilse de kusura bakma, yaptıklarına dayanarak söylüyorum ki, deneyeceğin başka mantıklı birşey kalmamış.
 
dogru soyluyosun senin açtıgın konuyo okudum aynı gariplıkler bendede var senın anlattıgın gibi.araba sogukken olmuyo ısınınca oluyo.gidip degiştiriyim bari o parçayı.çok sag olasın ellerin dert gormesin.
 
bişey değil, umarım sorunun çözülür. sonuçtan bilgi verirsen, bu benim için herşeyden önemlidir. yoksa faydalı olmaya devam etmekte güçlük çekerim.
 
Mbbilici'ye katılıyorum, potansiyometre arızası olabilir. Zira potansiyometrenin ilk aralığındaki aldılayıcılar bozulmuş yada aşınmış/kirlenmiş ise ecu'ya gaza hafif basıldığı yada emme manifolduna daha fazla hava girdiği bilgisi ulaşmıyorsa ne olacak? Ecu hala motor rölantideymiş gibi yakıt püskürtmeğe devam edecek ve bu esnada aslında hava girişi arttığı için fakir karışım oluşacak bujiler de bu karışımı ateşlemede zorlanacak ve motor stop eder gibi olacak, biraz daha gaz verdiğinizde potansiyometre kelebek açıklığı ile ilgili doğru bilgiyi gönderdiğinde eş zamanlı olarak yakıt miktarı da artırılacak ve araç gaz yemeye devam edecektir. İşte bu nedenle sorunun potansiyometre olabilir diyorum. Ancak öncelikle bir revizyon yoluna gidin olmazsa değiştirin.
Selamlarımla..
 
Geri
Üst