Astra g rolantide dalgalanma...

sertancay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2007
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaşlar bir çok arkadaşın çok masraflarla halledemediği (değişmemesi gereken bir çok parçanın değişmesinden dolayı) halen sorun olarak devam eden rolantideki dalgalanma olayı...

Geçenlerde araç ile yolda giderken arabadan sanki şöyle yanık kokusu gibi bir koku geldi ve araç sanki elektrik motoru ile çalışıyormuş gibi aşırı derecede elektrik motoru sesi çıkarmaya başladı ama rolanti taş gibi oldu yani hiç dalgalanmadı...
bir süre bu şekilde kullandım direksiyonu çeviriyorum havalandırmayı açıyorum arabada rolanti dalgalanmasından eser yok...
tabi bu durum beni hem tedirgin hem mutlu etti...
ses olayı kafamı kurcalarken dedim herhalde şarj dinamosu (sesi dinledim oradan geliyordu) gittim bir elektrikçiye dedi abi söküp bakalım krumalndan yapabilir dedi...
sonra söktü baktı diyot tablasında sıkıntı var diyodun biri özelliğini kaybetmiş.sonra diyotu söktü yan sanayi bir diyot tablası ve buna uyum sağlayacak konjektör taktı...
arabayı bir çalıştırdık rolanti hiç sapıtmadığı kadar sapıtıyor normalde 700 ün altına düşmeyen rolanti 400 e kadar iniyor...dedi ki abi bu parçalar orjinali kadar verimli olmaz orjinal takılacak...iyi dedim orjinal tak bende yok dedi eski parçaları taktı yine ses var ama rolanti ok gibi yani anlayacağınız...
Şarj dinamosu eğer yan sanayi parçalarla değişmişse veya diyot konjektör arızalıysa rolantideki dalgalanma oluyor...
kısmetse orjinal sıfır şarj dinamosu almayı planlıyorum alıp takınca (1 ay içerisinde) gelişmelerden haberdar ederim...
 

sertancay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2007
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu arada ilk diyot tablası ile eski konjektörü bağladı çalışmadı akü ışığı sönmedi ama motor hiç dalgalanma olmadan çalıştı (akü ile çalıştığı için büyük ihtimalle) ben konjekörden şüpheleniyorum orjianli acaba ne kadardır bilen varsa komple şarj dinamosu almasak mı?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
rolanti dengesizliği iki türlü vardır zaten,bunun için arızayı iyi teşhis etmek gerekir ve ustaya iyi anlatabilinirse sorun daha kolay çözülür,rolanti dalgalanması dengesizliği dersin akla rolanti boğaz vs. gelir ama dersen arabamada hafif dalgalanma var ne zaman arka rezistanı açıyorum veya farları veya iç hava fanını başlıyor sapıtmaya o zaman ustanın aklına gelen ilk hata jenerator regleridir...
 

sertancay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2007
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
rolanti dengesizliği iki türlü vardır zaten,bunun için arızayı iyi teşhis etmek gerekir ve ustaya iyi anlatabilinirse sorun daha kolay çözülür,rolanti dalgalanması dengesizliği dersin akla rolanti boğaz vs. gelir ama dersen arabamada hafif dalgalanma var ne zaman arka rezistanı açıyorum veya farları veya iç hava fanını başlıyor sapıtmaya o zaman ustanın aklına gelen ilk hata jenerator regleridir...


Selim abi kusurabakma şu kısmını anlamadım " jenerator regleridir" bunlar neler oluyor acaba...

bu arada boğaz temizliği yapan ve egr valfine kadar değiştiren arkadaşlar vardı sorunu çözememişlerdi onlara itafen yazmıştım...
bakalım sitemize link veren opelparcacı sitesine mesaj attım ellerinde var herhalde orjinal delphi 200 tl bu arada bu şarj dinamosunun diyot, konjektör değişimini orinali ile yapsak sıfırını almaya gerek kalmaz mı? ne diyorsunuz?
 
Son düzenleme:

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yok suç bende kardeşim, araba parçalarının Türkcesini bilmediğimden kaynaklanıyor sorun...
yoksa dediğim gibi arıza net anlatılsa sorun daha net olur senin başına geldi ve burdaa arkadaşlarla paylaştın :)
regler bu parça oluyor
images

dinamo arkasında reglator diyorsunuz kompel olarak galiba
bu dinamo arkasındaki parça
images
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eğer jenerator sağlam ise bence reglatoru kompel al daha ucuz
 

sertancay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2007
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selim abi
23538_buyuk.jpg
şöyle konjektör diye bir parça var birde
304-category.jpg

şu şekilde diyot tablası var...
orjinalleri biraz pahalıymış herhalde 70-80 tl civarı konjektör 50-60 tl arasıda diyot tablası fiyatıymış birde açılmışken bilyelerini değiştirsek 30 lirada ona versek işçilikle 200 ü bulur herhalde... 200 tl ye orjinalini mi alsam diyorum...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sertan ikimiz aynı parçadan bahsediyoruz :) tek fark jeneratora göre bu parçanın şekli değişik. 70-80 vereceğime ben senin yerinde olsam 200tl ye delphi sıfır jenerator alırdım.
Bu arada bu konu aslında başlık olarak elektrik harcayan aksamlar çalıştığında ortaya çıkan rolanti dengesizliği için çözüm diye teknik konuda başa konulabilir. :)
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selim abi videodaki olayı neden yapar peki?
http://www.youtube.com/watch?v=SxsJ8tqPhCE&feature=g-upl&context=G2c00de6AUAAAAAAAAAA
Rölanti sabitken hiçbirşey olmazken rölanti biraz yukarı çıktığı zaman bu olay oluyor.
Tolga sendeki durum başka...eğer normal rolantide devir dalgalanması ve düşme olsa tamam bunda rolantin yüksek kelebekte boşluk varmı ? merak ettim motor sıcaklığına göre rolantin 850 lerde olmalı
 
Üst