selam arkadaşlar...
aracımda bir sorun var (astra g 1999 model x16xel) ve ben artık araçtan soğumaya başladım.
araç giderken ve vites değiştirirken hiç sorun yapmıyor tek sorun araç rolantideyken oluyor...
arabanın rolantisi (hem gazda hem benzinde ama benzinde daha fazla) sürekli 800 ila 600 devir arasında değişiyor.
Geçen aracın lpg sini kontrol ettirdim ve bakan kişi manifolt basınç hortumunun boğaz kelebeğinden rolanti valfinin altından alındığını gördü bunu söktü ve oraya sıvı sürerek bir civata monte etti sonra manifolttan aldı hortumu ayar filan yaptı yine devam ediyordu.
sonra opelci bir ustaya gösterdik bunun frenide sert dedi (frene basıp ayağını çektiğimizde devir biraz yükseliyor 850 civarı sonra freni hızlı hızlı pompaladığımızda 1000 devire kadar çıkıyor ve sonra ayağımızı frenden çektiğimizde rolanti 600 devre kadar düşüp yavaş yavaş toparlıyor)
fren davlumbazı gibi bir parça var ona motordan emiş hortumu gidiyor onu çıkardı ve eliyle tıkadı frene bastı çekti sorun yok gibi ama halen hafiften dalgalanma var....
o davlunmaz gibi dediğim parçanın içinde körük var filan dedi onu değiştirecez dedi 300 lira civarı tutar deyince emin olmadan yaptırmadım...
motor çalışırken kelebek boğazının oraya kulağımı dayıyorum ve sanki biryerlerden hava alıyormuş gibi bir tıslama sesi oluyor...
bu arada arabayı aldığımda map sensörünün hortumunun motor bloğuna girdiği yerin hemen yanında bir hortum var oda kapağın hemen altında hafif yuvarlak krom renkli bir parça var (altından ucu demir olan bir hortuma bağlanıyor) ona bir hortumla bağlanıyor işte o hortum yırtılmıştı onu değiştirmiştim...
araç izmirde olduğu için nevşehrdeki ustamada gidemedim...
bu konuda tecrübesi olan yardım edebilecek arkadaşlar varsa sevinirim...
aracımda bir sorun var (astra g 1999 model x16xel) ve ben artık araçtan soğumaya başladım.
araç giderken ve vites değiştirirken hiç sorun yapmıyor tek sorun araç rolantideyken oluyor...
arabanın rolantisi (hem gazda hem benzinde ama benzinde daha fazla) sürekli 800 ila 600 devir arasında değişiyor.
Geçen aracın lpg sini kontrol ettirdim ve bakan kişi manifolt basınç hortumunun boğaz kelebeğinden rolanti valfinin altından alındığını gördü bunu söktü ve oraya sıvı sürerek bir civata monte etti sonra manifolttan aldı hortumu ayar filan yaptı yine devam ediyordu.
sonra opelci bir ustaya gösterdik bunun frenide sert dedi (frene basıp ayağını çektiğimizde devir biraz yükseliyor 850 civarı sonra freni hızlı hızlı pompaladığımızda 1000 devire kadar çıkıyor ve sonra ayağımızı frenden çektiğimizde rolanti 600 devre kadar düşüp yavaş yavaş toparlıyor)
fren davlumbazı gibi bir parça var ona motordan emiş hortumu gidiyor onu çıkardı ve eliyle tıkadı frene bastı çekti sorun yok gibi ama halen hafiften dalgalanma var....
o davlunmaz gibi dediğim parçanın içinde körük var filan dedi onu değiştirecez dedi 300 lira civarı tutar deyince emin olmadan yaptırmadım...
motor çalışırken kelebek boğazının oraya kulağımı dayıyorum ve sanki biryerlerden hava alıyormuş gibi bir tıslama sesi oluyor...
bu arada arabayı aldığımda map sensörünün hortumunun motor bloğuna girdiği yerin hemen yanında bir hortum var oda kapağın hemen altında hafif yuvarlak krom renkli bir parça var (altından ucu demir olan bir hortuma bağlanıyor) ona bir hortumla bağlanıyor işte o hortum yırtılmıştı onu değiştirmiştim...
araç izmirde olduğu için nevşehrdeki ustamada gidemedim...
bu konuda tecrübesi olan yardım edebilecek arkadaşlar varsa sevinirim...