Astra G Bi-Xenon Dönüşümü ve Mercekli Sis Farı Montajı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan enisokan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Konsolda da kullanılabilir ama bence plastik astarı + mat boya + vernik üçlüsünü kullan. Ben öyle yaptım. Konsol orjinal duruyor. Çünkü orjinali zaten deri değil.
Aslında direksiyon zaten yumuşak olduğu için sert yüzeyde denemek lazım. Kutuyu bitirdiğim için bilemicem :D

Far için plastik astar ve boya alacağım. Far işinden sonra üşenmezsem kalanla birkat geçeyim. Far için vernik almayacaktim. Isıya dayanıklı boya ve astar yeterli sanırım. Sen vernik atmışmıydın far içine? El değmeyeceğini için vernik gerekli değil heralde.
 
Far için plastik astar ve boya alacağım. Far işinden sonra üşenmezsem kalanla birkat geçeyim. Far için vernik almayacaktim. Isıya dayanıklı boya ve astar yeterli sanırım. Sen vernik atmışmıydın far içine? El değmeyeceğini için vernik gerekli değil heralde.

Far içinde sadece ısıya dayanıklı boya kullan. Astar ve vernik atma. Zaten ısıya dayanıklıda astar kullanılmıyor. Ben kampana taslarını da onla direkt boyuyorum, asla dökülme yapmıyor.
 
Far içinde sadece ısıya dayanıklı boya kullan. Astar ve vernik atma. Zaten ısıya dayanıklıda astar kullanılmıyor. Ben kampana taslarını da onla direkt boyuyorum, asla dökülme yapmıyor.

genelde konularda astar ve ısıya dayanıklı yazdıkları için astar da atayım dedim ama gerek yok ise onuda aramaya gerek yok o halde. zaten %90 yine açacağım farları dökülme yaparsa o zamn astarlı atarım. kampanada dökülme yapmadıysa büyük ihtimalle dökülmez ama far içi plastik olduğu için sonuç farklı olabilir. sen far içinde astar kullanmadın mı? hiç dökülme olmadı mı?
 
genelde konularda astar ve ısıya dayanıklı yazdıkları için astar da atayım dedim ama gerek yok ise onuda aramaya gerek yok o halde. zaten %90 yine açacağım farları dökülme yaparsa o zamn astarlı atarım. kampanada dökülme yapmadıysa büyük ihtimalle dökülmez ama far içi plastik olduğu için sonuç farklı olabilir. sen far içinde astar kullanmadın mı? hiç dökülme olmadı mı?

Farda hiç astar kullanmadım. Sadece kısa far tasının içini ve farın dışındaki çerçeveyi tinerle silip krom boyayı kaldırdım. Sonra açığa çıkan plastik yüzeyi çok ince zımparayla (3000) zımparaladım. Üstüne de direkt ısıya dayanıklı siyah boyayı sıktım. Hemen kuruması için de saç kurutma makinasıyla sıcak hava üfledim. Anında kurudu. Mercekleri de ayarlayıp Sista kırmızı silikonla içinde yapıştırma işleri yaptım. Camını da siyah Sista silikon ile yapıştırdım.

Aslında ilk olarak sanayiden dandik bir siyah silikon ile camını yapıştırmıştım. Ama daha farları yaktığım gibi silikon buharlaşmaya başladı. Solvent uçuyordu herhalde. Sista'da bunların hiçbiri olmadı. Dayanıklılık olarak da geçen Eylül'den beri aynı boyalı farları kullanıyorum, nokta problem yok. Bu boyanın özelliği zaten zamk gibi her yere yapışıyor.
 
Farda hiç astar kullanmadım. Sadece kısa far tasının içini ve farın dışındaki çerçeveyi tinerle silip krom boyayı kaldırdım. Sonra açığa çıkan plastik yüzeyi çok ince zımparayla (3000) zımparaladım. Üstüne de direkt ısıya dayanıklı siyah boyayı sıktım. Hemen kuruması için de saç kurutma makinasıyla sıcak hava üfledim. Anında kurudu. Mercekleri de ayarlayıp Sista kırmızı silikonla içinde yapıştırma işleri yaptım. Camını da siyah Sista silikon ile yapıştırdım.

Aslında ilk olarak sanayiden dandik bir siyah silikon ile camını yapıştırmıştım. Ama daha farları yaktığım gibi silikon buharlaşmaya başladı. Solvent uçuyordu herhalde. Sista'da bunların hiçbiri olmadı. Dayanıklılık olarak da geçen Eylül'den beri aynı boyalı farları kullanıyorum, nokta problem yok. Bu boyanın özelliği zaten zamk gibi her yere yapışıyor.

cevaplar için teşekkür ederim. bugun gerekli malzemeleri aldım. ancak yolum düştü. astar 10 lira olunca astar da aldım. 2000 lik zımpara var elimde. 2000 lik zımparadan sonra astar atıp boyayı atarım. yardımların için çok teşekkür ederim.IMG_20150713_012039.webp
 
cevaplar için teşekkür ederim. bugun gerekli malzemeleri aldım. ancak yolum düştü. astar 10 lira olunca astar da aldım. 2000 lik zımpara var elimde. 2000 lik zımparadan sonra astar atıp boyayı atarım. yardımların için çok teşekkür ederim.

Ama o astar plastik astarı değil. Normal kaporta astarı. Onu kullanmıştım, birkaç hafta içinde boyalar dökülmüştü. Sadece metal yüzeylerde kullanılıyor. Sen şundan almalıydın:

http://www.spreyboya.com/47_u-sprey-plastik-astar.aspx

Siteye bu fotoğrafı koymuşlar ama aslında üzerinde Plastic Primer yazıyor. Kutuyu attığım için fotoğrafı elimde yok. O astarla işin olmaz yani. İnternette plastik astarı diye arat. Normalde macun gibi kutuda olan bir şey bu plastik astarı.
sprey-plastik-astar1.jpg
 
Ama o astar plastik astarı değil. Normal kaporta astarı. Onu kullanmıştım, birkaç hafta içinde boyalar dökülmüştü. Sadece metal yüzeylerde kullanılıyor. Sen şundan almalıydın:

http://www.spreyboya.com/47_u-sprey-plastik-astar.aspx

Siteye bu fotoğrafı koymuşlar ama aslında üzerinde Plastic Primer yazıyor. Kutuyu attığım için fotoğrafı elimde yok. O astarla işin olmaz yani. İnternette plastik astarı diye arat. Normalde macun gibi kutuda olan bir şey bu plastik astarı.
sprey-plastik-astar1.jpg
Internette bende baktığımda kutu üzerinde plastik astar yazıyordu ama yapı markette bu astar vardı. Birkaç görevliye sordum plastik te de kullanılır dediler ama demekki bilmeden cevap vermişler. Uyarı için teşekkürler. Astar sız boyayayim ozaman. Baska yerde kullanırım bu astarı artık :)
 
Dediğin gibi çıktı [MENTION=25396]enisokan[/MENTION]. Far tasını tutan ayar vidasinin ucundaki conta gibi plastik far tasından kurtulduğu için ayar yapılamıyormuş. Yardımların için çok teşekkür ederim. Artık far ayarı yapılabiliyor. Açmışken far karartma da yaptım. Astar sız iki kat boyadım. Güzel oldu gibi... IMG_20150720_153319~01.webp

IMG_20150720_153329~01.webp

IMG_20150720_153307~01.webp

IMG_20150720_155126~01.webp

IMG_20150721_114136~01.webp
 
Farları kararttıktan sonra bugün ilk defa arabayı yıkadım. Sonuç hüsran :( iki farda da hafif buğulama var. Sanırım silikonlu far etrafına çok tasmasin diye az cekmemden su alıyor. Bu sorunu gidermek için tekrardan camı açıp yeniden mi silikonlamak gerekir yoksa farları söküp camı ayırmadan etrafından bolca silikon çekerek su girişi engellenir mi. Ne yapayım bir akıl ver [MENTION=25396]enisokan[/MENTION]. Çok canım sıkıldı bu buğu olayına.
 
Geri
Üst