Astra G Bi-Xenon Dönüşümü ve Mercekli Sis Farı Montajı

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Bi-Xenon olayı bambaşka bir şeymiş. :sulanma:

Kullanılan malzemeler:

  1. Bi-Xenon için Valeo D2S mercek
  2. Ampul olarak Forza D2S Tip 6000K Xenon Kit
  3. Mercek çerçevesi olarak Bosch orta boy çerçeve. (Mercedes C sınıfı çerçevesi.)
  4. Far gövdesi olarak kenara koyduğum orijinal Hella içi krom olan farlar
  5. Sisler için Hella H3 mercek. Ampul olarak zaten kullanmış olduğum Osram Night Breaker Plus H3
  6. Renk uyumu için uzun fara Photon 5000K HB3 halojen ampul
  7. Park olarak lensli T10 ampul, ama takarken bir tanesinin metal kısmını koparttık. Onun yerine şimdilik dışı mavi boyalı normal park ampulü. Ama lensli olanın ışığı baya kuvvetliydi.
  8. Siyah ve kırmızı silikon, ısıya dayanıklı alüminyum yapışkanlı folyo, ısıya dayanıklı siyah sprey boya.
Kullandığım Hella far:

attachment.php


Camının çıkarılmış ve çerçevenin ayrılmış hali. Kendi camında çizikler olduğu için bir ara aldığım sıfır Depo farın camını kullandım.

attachment.php


Projektör farın içine sığacak kadar kısa ampul kısmını kestim. Bunu yaparken kesme taşı makinesi kullandım. En küçük çaptaki taşla yapınca çok kolay işlem yapılabiliyor.
Işık dağılımı olmasın diye uzunların olduğu kısmı maskeleyip geri kalan her yeri zımparalayıp ve tinerle tüm boyayı iyice kaldırıp ısıya dayanıklı siyah sprey boyayla boyadım.

attachment.php


Kendi balastı fotoğraftaki olan. Ama direkt far soketinden çalışmadı. Aküden direkt bağlantı yapınca çalışıyor. Ben de kullanmakta olduğum Monza balastları bağladım. Bunlar far soketinden çalışabiliyorlar. Zaman olmadığı için böyle yaptım. Daha sonra röleyle aküden beslerim.

attachment.php


İşin doğrusu ışık demeti kesilme çizgisi için o kadar ayrıntılı uğraşmadım. Kesmeden önce halojeni duvara yansıttım. İşaretleme yaptım. Projektörü taktıktan sonra xenon'u yansıttım. Aynı yere denk geldi. Denk gelmesi de, projektörü farın içine sığdırınca, yanlarındaki vida delikleri tam tabana değince ve far reflektörü içindeki küçük kanal şeklindeki yansıtıcılarla doğrultusu aynı olunca yönü tam olarak tutuyor. Bir tek mercek ve duy kısmını aynı seviyeye getirmek kalıyor. O da olunca seviye hazır.

Projektörü deneme için taktıktan sonraki görüntü:

attachment.php


Deneme için taktıktan sonra mercek çerçevesini taktım. Çerçeve ve far tası arasında kalan boşluğu kapatmak için kağıttan kalıp çıkarıp ölçü aldım. Bunu geniş çaplı bir plastik su borusunun üzerine çizdim. Kesme taşı makinasıyla parçaları kestim. Üzerini zımparalayıp ısıya dayanıklı siyaha boyadım ve çerçevenin altına kırmızı silikonla yapıştırdım.

DSC_0021_zps0eea73cc.jpg


Ayrıca ışık sızmalarını önlemek için, iş yerinde de kullandığım yüksek ısıya dayanıklı, yapışkanlı alüminyum bant ile projektörün çevresini sardım. Hava akışı için küçük açıklıklar bıraktım. Bunu yaparken selenoidin mekanizmasına denk getirmemeye çalıştım.

Yerine montajlanmış hali:

DSC_0022_zps1ae2bcd8.jpg


Yerine montajlarken far tasına vida delikleri açtım. Buralara uzun cıvatalarla projektörü sabitledim. Böylece yerinden oynama olayını önledim.
Arka kısmı için de yine aynı bant ile sarıp sarmaladım. Açıkta kalan kısımları da kırmızı silikonla kapadım.

DSC_0023_zps4d94163b.jpg


İşlem bitince bu kısmı far gövdesine oturttum. Projektörün arka kısmı kısaların deliğinin bir tarafına yakın ama değmeden geçti. Böylece far motoruyla yukarı aşağı oynamasında sürtme olayı yok. Sadece mercek çerçevesi far tası içine girmiyor, dışarıda kalıyor.

DSC_0013_zpsf51e4664.jpg


Farın dış çerçevesini takınca bu yüzden mercek çerçevesi sürtme yaptı. Farın dış çerçevesinin içe doğru kıvrımlı bir kısmı var. Burası sürttü. Ben de mercek çerçevesine denk gelen bu kısmını kesme taşıyla kesip merceğe yer açtım. Böylece far motoru çalışırken mercek çerçevesi herhangi bir yere sürtmüyor. Bizim farlar dar olduğu için çok zaman harcattıran şeyler.

DSC_0015_zps7ba72ff9.jpg


Arka kısmı kapamak için önce kendi lastiklerini taktım. Projektörün arkası biraz yanda olduğu için lastikte açıklık kaldı. Burayı da kırmızı silikonla kapadım. Far motoru çalışırken lastik esnek olduğu için farın hareketi engellenmiyor.

DSC_0016_zps375f649b.jpg



En son olarak da siyah silikonu far gövdesine sıkıp camını kapadım. Camının tırnaklarını da yuvalarına geçirdikten sonra dıştan tekrar silikon sıkıp tüm boşlukları kapadım. Farları yerleştirdikten sonra uzunların kablosundan ek alıp selenoidin kablosuna bağladım. Bunlarda yön var. + - denk gelmeyince çekmiyor.
Herşey toplandıktan sonraki hali:

DSC_0029_zpsf9b145ae.jpg


DSC_0030_zps156a52ac.jpg



Mercekli Sis Farı

Hazır farlara girişmişken sisleri de mercekli yapayım dedim. Çünkü bu yuvarlak sisler karşıdaki sürücüye de ışık saçıyordu ve ne kadar ayar yapsam da bu engellenmedi. Mercekle kökten çözüm bulduk.
Merceğin çapı nerdeyse sis deliğine tam denk geldi. Arka kısmının uzunluğu da tamponda bol bol boşluk olduğu için problem olmadı.
Kullanılan Hella H3:

DSC_0026_zpse4d6a91c.jpg


İlk sorun projektörün yuvaya girmesiydi. Bu haliyle 1 santimden fazla mercek dışarı çıkıyordu. Evde bulduğum mercek çapına tam denk gelen bir su borusu contasını merceğin etrafına taktım. Böylece mercek deliğin etrafına dayanıyor ve dışarı çıkmıyor.
Sonra projektörün etrafındaki tüm açıklıkları ısıya dayanıklı alüminyum bantla kapladım. Ampul kısmındaki açıklıkları da kırmızı silikonla tıkadım. Hava akışı için de üst tarafta küçük bir delik açtım.

DSC_0025_zpsbc7f6dfb.jpg


Sis yuvasına sabitlemek için de kalın bir plastik kelepçe kullandım. Bu çok ısınan yerlere değmeden karşılıklı olarak projektörü öne bastırıyor. Dönmesin diye de bir kelepçeyle de yandan sabitledim.

DSC_0027_zpseac2ef54.jpg


Ampulü taktıktan sonra da farın kendi plastik muhafazasını takıp kelepçeyle sabitledim. Açıkta kalan yerleri de kırmızı silikonla kapadım.

DSC_0028_zps84bf62d1.jpg


Artık sisler aynı farlardaki gibi kesilme çizgisine sahip oldu. Böylece daha fazla ışık yola yansıtılıyor. Ama Merceğin yapısı farklı olduğu için aracın yanlarına doğru da geniş bir alanı aydınlatıyor. Tabii ki göz alma diye bir sorun artık yok. Sadece mercek dışa doğru konik olduğu için tampon ekinin bir kısmını da aydınlatıyor. Ama farklı bir görüntü oluşturdu.

Kısalar:

DSC_0035_zps08308bf7.jpg


Uzunlarda ise halojenlerin rengi sırıtmıyor:

DSC_0037_zpsd36e3d10.jpg


Sislerle:

DSC_0034_zps2f00ba08.jpg


Hepsi bir arada:

DSC_0038_zps6a30bc7e.jpg


Duvar resimlerini daha sonra ekleyeceğim. Şu an yaptığım yer müsait değildi ve tam olarak ince seviye ayarını yapmadım.

Geçen gece yağmur altında 100km kadar yol gittim. Aydınlatma olarak eski H11 mercekten çok farklı. Direkt Xenon merceği olduğu için yola ışığın dağılımı tamamen homojen. Her yeri aynı aydınlatıyor. Ama uzunları yakınca ortalık gündüz gibi oluyor. Hele uzunlarla gelen varsa bir sellektörde anında kapatıyorlar. Eskiden Junyanlarda sellektör anlaşılmıyordu bile. :D

Bi-Xenon bambaşka bir şeymiş.
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0008.jpg
    DSC_0008.jpg
    58.7 KB · Görüntüleme: 770
  • DSC_0009.jpg
    DSC_0009.jpg
    69.6 KB · Görüntüleme: 762
  • DSC_0010.jpg
    DSC_0010.jpg
    78.1 KB · Görüntüleme: 763
  • DSC_0011.jpg
    DSC_0011.jpg
    66.4 KB · Görüntüleme: 757
  • DSC_0012.jpg
    DSC_0012.jpg
    63 KB · Görüntüleme: 973

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
yeter be kardeşim :) aracimdan soğuttun beni. bizde senin gibi ekleme yapacak bilgi ve beceri yok. :(

şaka bir yana çok güzel olmuş, güle güle kullan.
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
farlar çok güzel olmuş hatta araca montajlanmadan önce gözlüme garip gelmişti yarısı siyah yarısı kromajlı diye fakat araca takınca çok beğendim bir tek aklıma takılan bir yer var sislerdeki mercekler çırtların erimesiyle düşer muhtemelen daha iyi bir çözüm bulma gerek
 

mehmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Güle güle kullanın hayırlı olsun. Bencede cırttan daha iyi bir çözüm bulmalısınız. Isınmaktan olmasa bile zamanla aşınır sertleşir ve kırılıp merceği salar.

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

dark_crow

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
6
Puanları
38
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Cok guzel olmus.
Sinyal ic camina turuncu gitmezmiydi ?

Tapatalk pro.
 

samet59

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
592
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Doğru uygulama kendi farlarimi gördüm sanki :D bi xenon un tadi başkadır gerçekten :) sisleri ayrıca beğendim bende düşünüyorum h3 merceklerde su alma oluyormu ?

Telefon mesajı... Yazımda hata kusur olursa affola :)
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ederim.

farlar çok güzel olmuş hatta araca montajlanmadan önce gözlüme garip gelmişti yarısı siyah yarısı kromajlı diye fakat araca takınca çok beğendim bir tek aklıma takılan bir yer var sislerdeki mercekler çırtların erimesiyle düşer muhtemelen daha iyi bir çözüm bulma gerek

Bi-xenon'lar için tamponu indirmişken hevesle sisleri de takayım dedim. O an için aklıma bir tek bu geldi. Ama geçici bir çözüm zaten. Oraya uygun bir aparat denk gelmedi. Isıya dayanıklı ve zamanla aşınmayacak bir malzeme ile bir iki hafta içinde tekrar sabitlicem.

Cok guzel olmus.
Sinyal ic camina turuncu gitmezmiydi ?

Tapatalk pro.

Yapılanlara yazmayı unutmuşum. Sinyal ampulü olarak Osram Diadem Chrome kullandım. Dışı krom görünümlü ama yanınca normallerden daha canlı bir turuncu rengi var. Hem sönükken farın içinde sırıtmıyor. Ama demek istediğiniz camına turuncu folyo çekmekse; pek bu modelde güzel durmuyor bence.

Doğru uygulama kendi farlarimi gördüm sanki :D bi xenon un tadi başkadır gerçekten :) sisleri ayrıca beğendim bende düşünüyorum h3 merceklerde su alma oluyormu ?

Telefon mesajı... Yazımda hata kusur olursa affola :)

Orijinal sis farının kabında yer var mıdır bilmiyorum, belki onda mercek sığarsa dış etkilerden korunur. Ama benim araçta orjinalinde sis yok. Sonradan yuvarlak sislerden taktırmıştım. Bunlarda mercek için mecburen kendi ampul yuvasını söktüm. H3 mercek böylece tamamen açıkta. Etrafını ısıya dayanıklı alüminyumla sardım ve arta kalan yerleri de kırmızı silikonla tıkadım. Yağmur altında 2 saat yol yaptım. Döndüğümde baktım, hiçbir problem yok.
Aslında bunlara xenon da takılır. Mercekli olduğu için hiç göz almaz. Zaten muayeneye giderken farları da değiştiriyoruz. Ama sis farını zaten sis ve kötü havalarda kullandığım için gerek görmedim. Görüntüsü güzel ama lazım olunca da göstermeyecek.
 

isobln

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2009
Mesajlar
1,394
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
mükemmel ötesi abi bana da bi çift far yapsak aynısından :)
 

samet59

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
592
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Abi bi duvar fotoğrafı koyabilir misin ? Çok merak ettim :)

Telefon mesajı... Yazımda hata kusur olursa affola :)
 
Üst