Astra alsam mı beklesem mi?

REC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2013
Mesajlar
764
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Alacaksanız kesinlikle Sport alın. Aradaki donanım farkı çok fazla. Jant, dijital klima, spor direksiyon, spor koltuklar ve cd 400 +26 hp güç çok çook önemli farklar. Aradaki 4-5 liraya FAZLASIYLA değer. Durumunuz şuan müsait olmayabilir ama sonradan üzülebilirsiniz :(

Rakamlardan dolayı mecburen benzinli almak zorunda kalıyorsanız, çok fazla yol yapıyorsanız ve donanımdan biraz feragat edebilirseniz GOLF Comf. (1.4 TSI) tavsiye ederim. Yakıt çok iyi. Aracın kalitesi zaten tartışılmaz.

Astra, tasarım ve donanım olarak çok iyi ama benzinli modeli yakıtta biraz üzer maalesef, araç yaklaşık 1500 kg.

O da olmadı (takıntınız yoksa) temiz bir 2. el dizel Astra bakın artık. Kolay gelsin.
 

Rozetmen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2014
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Alacaksanız kesinlikle Sport alın. Aradaki donanım farkı çok fazla. Jant, dijital klima, spor direksiyon, spor koltuklar ve cd 400 +26 hp güç çok çook önemli farklar. Aradaki 4-5 liraya FAZLASIYLA değer. Durumunuz şuan müsait olmayabilir ama sonradan üzülebilirsiniz :(

Rakamlardan dolayı mecburen benzinli almak zorunda kalıyorsanız, çok fazla yol yapıyorsanız ve donanımdan biraz feragat edebilirseniz GOLF Comf. (1.4 TSI) tavsiye ederim. Yakıt çok iyi. Aracın kalitesi zaten tartışılmaz.

Astra, tasarım ve donanım olarak çok iyi ama benzinli modeli yakıtta biraz üzer maalesef, araç yaklaşık 1500 kg.

O da olmadı (takıntınız yoksa) temiz bir 2. el dizel Astra bakın artık. Kolay gelsin.


Şu an temiz 10000 geçmemiş 2.el sport bakınıyorum.o koltukları beni aşık etti.aynı gün golf testine çıktık arabayı hiç beğenmedim.1.4 tsi golf ile astra aynı para olsa kesinlikle golf derdim ama 1.4 TSi comfortline golfe yazılıp temmuz sonuna kadar bekleyip (euro 3.05 olmuş Söylenen fiyata da zam gelecek ) Zamlı fiyattan golf almaktansa (ek olarak Hız sabitleyici ve park sensörleri 1500 tl) sport astra dizel alırım keyfime bakarım.ama benzinli astra beni memnun etmedi tsi motor benzinde daha başarılı.aslında durumum müsaitti rakam olarak ama indirimi son günde duyunca alamadık.şehrimdeki bayide siyah vardı rengi içime sinmedi.ek olarak golf test Arabası 1.6 tdi dsg Highline idi.iç plastik kalitesi çok iyi ama 20000km de olan Aracın direksiyonu benim 192000'deki Astram gibi yıpranmıştı.araba babamın jettasında olduğu gibi odun gibiydi.hiç zevk almadım kullanırken.satış temsilcisi de astrayı yerden yere vurdu yol tutuşu kötü diye.içime sinmedi.


iPad'dan gönderildi .
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hundai araçları zaten doluluk bakımında olsun sorunsuzlık bakımından olsun evet ama bu yakıt konusunda sınıfta kalıyor oda kesin.

Nadir benim araba dizel manuel elite.
1.450 kg, ortalama %80 şehir dışı, %20 şehir içi şu anda yol bilgisayarındaki ortalama yakıt tüketimi 5.4 lt. (yaklaşık 5.000 km. önce sıfırlamıştım) .
üstelik şehir içinde kullandığım yerde her 100-200 mt. ye bir ışık veya kavşak var. her seferinde soğuk motor ile kullandığım mesafe 2-3 km.
şehir dışında genellikle Alanya-Isparta yapıyorum, Alanya Antalya arasında sözde şehirler arası yol ama en az 30 tane trafik ışığı var ve bunların yarısında kırmızıya yakalanıyorsun.
sürekli 2 kişi full bağaj ve her seferinde arka koltuk dahil eşya ile gidip geliyorum
bir de ben ışıklarda seri kalkarım, az dikkat etsem herhalde 5 lt. ye bağlayacağız.
şöyle örnek vereyim bir önceki aracım dizel corsa d idi. aynı yerde ve güzergahlarda, aynı şartlarda standart bir güzergahım ve kullanma sitilim var.
i30 corsadan şehir içerisinde max. 1 lt. gibi fazla yakıyor, dışında ya aynı veya 0.5 lt gibi fazla.
birisi 1200 kg. 75 hp., diğeri 1450 kg 128 hp. ve gırtlağına kadar donanım, konfor.
önceki dizel otomatikler manuelerden şehir içerisinde 2 lt. gibi fazla yakıyordu, ben de bu yüzden almamıştım. şimdiki 7 ileri dct otomatiklerin yakıt tüketimi çok düşük, yaklaşık manueller kadar yakıyor.
5 yıl garanti cabası ve hyundai servisleri müşteri memnuniyeti açısından hiç bir şeye değişmem.
opel servis genel müdürü ve hyundaki servis şefi ikisi de arkadaşım ikisi de bana kıyak yaptı.
5 ay önce i30'un ikinci yıl bakımını yaptırdım; 4.5 lt. castrol 5-30 DTF li yağ, hava, polen, yağ ve mazot filtreleri değişti. bir de üstüne fren hidroliği değişti.
320 lira gibi bir para verdim.
geçen ay 1.2 corsa d benzinli aracın aynı ikinci yıl bakım fiyatını sordum yapılacak iş, 3 LT. 5-30 petrol ofisi DTF siz yağ, hava,yağ ve polen filtresi değişecek. işin içerisinde benzin filtresi ve fren hidroliği yok. istedikleri para 450 tl. kavga döğüş alacakları para 400 tl.
i30 ların yakıtları konusunda çok süpükilasyon yapılıyor. ben kendi tecrübelerimi yazayım aracımı yaklaşık 2.5 yıl, 23.000 km.dir kullanıyorum,
aynı yol, aynı güzergah ve aynı yükle kullanım sitili ile alakalı olarak sakin kullanırsanız 4 lt. leri, sert kullanırsanız 6,5 lt.leri görüyorsunuz.
genel anlamda 100-110 km. hızla 2 kişi+bağaj sakin kullanımla 5 lt. kilima açık 5,5 lt. leri yakalıyorum.
sürat 120 nin üzerine çıkarsa tüketim 1 lt. gibi artıyor.
şehir içerisine gelince benim kullandığım güzergah ist. köprü trafiğini pek aratmıyor. yukarıda belirttiğim gibi her 100-200 mt. gibi kırmızı ışık veya kavşak. her seferinde soğuk motorla 2-3 km. gibi yol gidip park ediyorum. dönüşte bir müddet sonra yine aynı mesafeyi soğuk motorla dönüyorum.
bu şartlarda yazın 7-7,5 lt. gibi kışın soğuk havalarda 8-8.5 lt. gibi bir tüketimi var.
aracın en güzel tarafı, yoğun trafikte motor devri 1.300, 1.400 düşse bile gaza bastığın zaman motor zorlanmadan toparlıyor, sürekli vites değiştirmek zorunda kalmıyorsun. ben 2500 devirde bazen 3 ten 5'e veya 4 den 6 ya atar devam ederim bu halde bile hiç sıkıntı olmaz.
i30 sahiplerinin çoğu genç insanlar gördüğüm, okuduğum kadarı ile biraz yüksek devir kullanıyorlar bu da yakıt tüketimini artırıyor.
en ekonomik devir aralığı 1.800-2.200 devir arası. ben genelde 2.000 devir civarı kullanır 2.500 devir civarı vites değiştiririm yakıt değerlerim yukarıdaki gibi.
geçen yaz benim arabanın otomatiğinden arkadaşta vardı. ikimiz; Alanya- İzmit, İzmit-Edirne, Edirne-Bulgaristan-Yunanistan-Edirne, Edirne-bursa yapıp tekrar Alanyaya döndük. benim arabada Edirne-Bulgaristan-Yunanistan-Edirne güzergahında 5 kişi diğer güzergahlarda 3 kişi, arkadaşın arabada sürekli 3 kişi idi.
genel anlamda 100-120 süratle, sürekli klima açık gittik. yanlış hatırlamıyorsam benim arabanın 6.5 lt gibi bir tüketimi vardı. arkadaşın otomatik araba da yaklaşık yine benim araba kadar yaktı.
eski otomatiklerle manuellerin şehir dışındsa pek bir farkı yok. şehir içerisinde
2 lt. civarında fazla yakıyor.
 
Son düzenleme:

akifguzen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2014
Mesajlar
825
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hyundai i30 u uzun yolda kullanmak nasip oldu. İnanılmaz rahat bit kullanı mı var. (Corsa ya göre) Yakıt konusuna girmeye gerek yok.

Tek şikayetim araç çok alçak. Kasislerden geçerken altı değiyor. Gerçi hyundai nin geneli alçak sanırım. Geçen bizim sokakta ki kasisten ix35 geçiyodu. Çok hızlı geçmemesine rağmen altını sürttü. 4 yıldır benim corsa nın altı bir kere bile değmedi o kasise. ;)
 

gokhn89

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2015
Mesajlar
55
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Kullanıcı Yorumları 8 ltden aşağı yakmıyor diyor açıkçası korkuyorum.sport Donanım koltuk ve direksiyon mükemmel ama hem sport olsun hem dizel desem 70 bine kadar çıkıyordu fiyat.enjoy Active ile Arasında 4 bin lira gibi bi fark var.bu arada enjoy 110 bg,sportta 136 bg olarak sunuluyor dizel motor.


Valla ben ankara yıldızda oturuyorum bilen bilir full yokuş oralar. Ayrıca her sabah 5-6km yolu dur kalkla gidiyorum akşamlarıda genellikle iş çıkışı trafiğine takılıyorum. Hep ekonomik kullanım yapıyorum yol boşsa ani hızlanma yapıyorum sadece. aracım 1300km de daha şehir içi kullanım yaptım sadece şu an ortalama 6.2 lt rodajdan sonrada azalır gibi zaten belli bir süre araca alışma evresinde ister istemez fazla yakabiliyosunuz. Eğer motorun cazibesine dayanamayıp basarsanız sürekli en fazla 7-7.5 lt arası yakar. Bi arkadaşta 1.4t var oda yokuş çıkıp iniyo sürekli normal kullanım şehir içi 8lt şu an ortalama. Bu değerler belki bi fikir verir.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

BlueLive

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
793
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
bana göre donanım herşeyden önce gelir. sonra yakıtına bakarım. eğer kullanımdan zevk alıyorsam, yolsa rahat rahat gidip geliyorsam varsın 1lt - 2lt fazla yaksın. geçen hafta bir arkadaşıma astra 1.4t sport aldık manuel. yarın teslim edilecek. arabanın donanımı gerçekten çok fazla. herşey düşünülmüş.. ben 0 km boş bir araca bineceğime aynı paraya 2005 model yada 2000 model tam donanımlı araca binmeyi tercih ederim.
 

Rozetmen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2014
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bana göre donanım herşeyden önce gelir. sonra yakıtına bakarım. eğer kullanımdan zevk alıyorsam, yolsa rahat rahat gidip geliyorsam varsın 1lt - 2lt fazla yaksın. geçen hafta bir arkadaşıma astra 1.4t sport aldık manuel. yarın teslim edilecek. arabanın donanımı gerçekten çok fazla. herşey düşünülmüş.. ben 0 km boş bir araca bineceğime aynı paraya 2005 model yada 2000 model tam donanımlı araca binmeyi tercih ederim.


Şimdi 1.3 dizel cosmo mu alalım ,1.6 sport mu.araçlar 20000 civarı 1.3 cosmo 55-57 arası ,1.6 sport 62-64 arası.araçlar beyaz renk.
 

BlueLive

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
793
Tepki puanı
1
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bütçenize uygun ise sport olması tercih sebebi. Hem performans hemde donanım olarak çok daha iyi.
 

REC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2013
Mesajlar
764
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şimdi 1.3 dizel cosmo mu alalım ,1.6 sport mu.araçlar 20000 civarı 1.3 cosmo 55-57 arası ,1.6 sport 62-64 arası.araçlar beyaz renk.

Cosmo'nun avantajı AFL far + vergi (1,3) + biraz daha yakıt tasarrufu.

Sport, çok dolu bir paket. Cosmo'dan tek eksiği AFL far. Öte yandan Koltuk-Direksiyon-Jant olarak olarak Cosmo'dan üstün (bana göre) . Bir de bariz bir güç farkı var tabii Sport olanda.

1,3 beni hiç üzmedi. İlk ivmelenme biraz yavaş ama asla rahatsız edici değil, çoğu atmosferik ile aynı hatta bazılarından iyi ondan sonra gerçekten yürüyor araç. Turbo boşluğu hissedilmiyor.

Aradaki fiyat farkı sizi zorlamayacaksa bence 1.6 Sport'u alın. Ama bu rakam sizi zorlayacaksa (vergi farkını da hesaba katın) diğer aracı aldığınıza da pişman olmazsınız.
 

Rozetmen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2014
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cosmo'nun avantajı AFL far + vergi (1,3) + biraz daha yakıt tasarrufu.

Sport, çok dolu bir paket. Cosmo'dan tek eksiği AFL far. Öte yandan Koltuk-Direksiyon-Jant olarak olarak Cosmo'dan üstün (bana göre) . Bir de bariz bir güç farkı var tabii Sport olanda.

1,3 beni hiç üzmedi. İlk ivmelenme biraz yavaş ama asla rahatsız edici değil, çoğu atmosferik ile aynı hatta bazılarından iyi ondan sonra gerçekten yürüyor araç. Turbo boşluğu hissedilmiyor.

Aradaki fiyat farkı sizi zorlamayacaksa bence 1.6 Sport'u alın. Ama bu rakam sizi zorlayacaksa (vergi farkını da hesaba katın) diğer aracı aldığınıza da pişman olmazsınız.


Valla hocam devir ekonomi devri.çok şükür 80 bine dek çıkabilirim Sıfır bile alabilirim şu an ama o kadar para vermek içimden gelmiyor.bahsettiğim iki arabada Donanım farkı var,evet sport direksiyon çok iyi ama afl de ayrı bir dünya.arada 6-7 bin TL ye dek fark var.genelde tek sürüyorum arabayı,Yaşadığım yer Yokuşlu değil beni üzmez diye düşünüyorum.zaten 1.6 atmosferik Astra h kullanıyorum onun gibi yürüyorsa benim için yeterli.55-57 civarı dopdolu,dizel ve vergisi düşük bir araç.diğer yandan sport 1.6 Aklımı çeliyor ama 1 litre bile az yaksa benim için kardır.dizel golf bakıyorum 1.6 ,astradaki enjoy doluluğunda ama 70 den Başlıyor.linea'da 1.3 motoru gördüm ilk vites ağır ama sonrasında araç çok iyi yürüyor.
 
Üst