Astra 1.4 Z14XEP LPG Önerisi

Bu baslik altinda sizdeki Z16XEP ile Z14XEPnin benzer oldugunu dusunenler olabilir. Z14XEP, daha onceki Z14XE ile ayni Family 1 Ecotec motor ailesinden degil. Daha ufak blok Z12XEnin buyutulmus halidir. Family 0 Ecotec motorudur. Bu sayede biraz daha verimli bir motordur, daha ufak oldugu icin daha seridir (flywheel daha hafif). O yuzden, Z16XEP tecrubeniz farkli olabilir. Yine de Z16XEP de problemli kabul ediliyor...
astra h da arıza lambası sorunu yaşayan çok ama montajı iyi yapılmış ve lamba yakmadan binende çok. Ben montajı yaptırdığım yere özellikle sordum fakir karışımdan arıza yakacaknu diye, bizim montaj yaptığımız astra h larda bu hata olmuyor diyerek yukarıdaki açıklamayı yapmıştı bana. Delikleri uygun yerden açmazsanız araç kullanmak maalesef eziyet oluyor. Uzun süredir araç LPG li 2005 model z16xep motorlu ne arıza lambam yandı, nede bobin değiştim. (benzinli iken bobin bozan aracım LPG de hiç sorun çıkartmadı maşallah)... bunları bu kadar net yazmamdaki sebap, benim montaj yaptırdığım gün orada başka bir astra h da üzerindeki LPG yi değiştiriyordu ve sorun bu sizinki gibi arıza lambası idi. Akabinde manifold dikişe gönderilip yeni delikler açılarak yeniden montaj yapıldı. Bence siizn montaj hatalı yapılmıştır.
 
Bu baslik altinda sizdeki Z16XEP ile Z14XEPnin benzer oldugunu dusunenler olabilir. Z14XEP, daha onceki Z14XE ile ayni Family 1 Ecotec motor ailesinden degil. Daha ufak blok Z12XEnin buyutulmus halidir. Family 0 Ecotec motorudur. Bu sayede biraz daha verimli bir motordur, daha ufak oldugu icin daha seridir (flywheel daha hafif). O yuzden, Z16XEP tecrubeniz farkli olabilir. Yine de Z16XEP de problemli kabul ediliyor...

Aciklamama gecmeden once tek soru bu konu icerisinde kim nerede Z14XEP ile Z16XEP ayni motordur demis :confused: gosteriniz lutfen simdi devam edelim...

olay motorlarin hangi gruptan geldigi degil zaten motorlar ayni diyen birini ben yukarida gormedim, sadece bu motorlarda subap sorunu yok hepside LPG ye uygun dedim ayrica belirttik ki olay burada twinport flenci uzerindeki yapilan delme islemidir, her ikiside yaklasik ayni tipte flenclere ve kelebeklere sahip. Kimse zaten motorlar ayni demedi. Okuyalim anlayalim o sekilde yazalim. saygilar .
 
Son düzenleme:
... Yine de Z16XEP de problemli kabul ediliyor...

Başka konular altında da aynı şeyi yazıyorsunuz. Kabul ediliyor derken, kabul edenler kim? Şu internette çarşaf çarşaf dolaşan Prins'in (sözde) uyumlu olmayan motor serileri pdf'ini kastediyorsanız, Prins'in yetkili bayilerini dolaşın ve merkez dağıtıcısına ulaşıp sorun bakalım ne diyecekler. Hangi araçlara montaj yapılıyor ya da yapılmıyor.

Acaba şöyle mi düşünülüyor. Prins bu araçların hepsine teker teker montaj yaptı, sonra uzun laboratuar stres testleriyle analiz edip, sonuçları paylaştı. Tamamen belirli bir dönem içinde kendi bayilerinden gelen bilgilerle oluşturulmuş bir listedir. Zaten yanlış hatırlamıyorsam altında bayilerine, "lütfen montajlarınızla ilgili sık bilgi paylaşımı yaparak listeyi güncel tutalım" şeklinde bir açıklama vardı. (Pdf'in içinde değil de, dökümanın paylaşıldığı portalda da yazılmış olabilir, emin değilim).

Listeye bakacak olursak Toyota'nın vvti motorları, Honda motorları, burda bahsi geçen XEP serisi motorlar ve hatta lpg'ye en uyumlu motor diye bilinen VW'nin BSE kodlu 1.6 mpi motoru bile listede yer alıyor. Ve daha bir sürü piyasadaki motor. O zaman Türkiye piyasasında yüzbinlere varan sayıda montaj yapılmış bu araçların sübap hasarlarıyla konvoy oluşturması gerekiyordu tamir istasyonlarında.

İsteyen ben hiç bulaşmam lpg filan der kullanır, isteyen ekonomi için lpg taktırır doğru bir montajla sorunsuz kullanır.
Ama kaynağı ve doğruluğu belli olmayan bilgileri motto gibi yazıp durmak doğru olmasa gerek.
 
Başka konular altında da aynı şeyi yazıyorsunuz. Kabul ediliyor derken, kabul edenler kim? Şu internette çarşaf çarşaf dolaşan Prins'in (sözde) uyumlu olmayan motor serileri pdf'ini kastediyorsanız, Prins'in yetkili bayilerini dolaşın ve merkez dağıtıcısına ulaşıp sorun bakalım ne diyecekler. Hangi araçlara montaj yapılıyor ya da yapılmıyor.

Acaba şöyle mi düşünülüyor. Prins bu araçların hepsine teker teker montaj yaptı, sonra uzun laboratuar stres testleriyle analiz edip, sonuçları paylaştı. Tamamen belirli bir dönem içinde kendi bayilerinden gelen bilgilerle oluşturulmuş bir listedir. Zaten yanlış hatırlamıyorsam altında bayilerine, "lütfen montajlarınızla ilgili sık bilgi paylaşımı yaparak listeyi güncel tutalım" şeklinde bir açıklama vardı. (Pdf'in içinde değil de, dökümanın paylaşıldığı portalda da yazılmış olabilir, emin değilim).

Listeye bakacak olursak Toyota'nın vvti motorları, Honda motorları, burda bahsi geçen XEP serisi motorlar ve hatta lpg'ye en uyumlu motor diye bilinen VW'nin BSE kodlu 1.6 mpi motoru bile listede yer alıyor. Ve daha bir sürü piyasadaki motor. O zaman Türkiye piyasasında yüzbinlere varan sayıda montaj yapılmış bu araçların sübap hasarlarıyla konvoy oluşturması gerekiyordu tamir istasyonlarında.

İsteyen ben hiç bulaşmam lpg filan der kullanır, isteyen ekonomi için lpg taktırır doğru bir montajla sorunsuz kullanır.
Ama kaynağı ve doğruluğu belli olmayan bilgileri motto gibi yazıp durmak doğru olmasa gerek.

hep aynı şeyler aslında bunlar hep forumlarda dolşan adam gibi montaj yapılmayan araçlardaki paylaşımlar... foruma zaten millet sorunlarına çözüm aramak için giriyor sonuçta sayfalarca sorunlu araç paylaşımı oluyor, millette arabalar uyumusuz varsıyımını çıkartıyor. Sorunu olmayan zaten foruma gelipte bir şey sormadığı için milletin kafasında oluşan bu oluyor. :)

Ben bir kaç tane hariç aracıma LPG yaptım şöyle süper böyle efsane diye konu açıldığını görmedim çünkü buna ihtiyacı yok kimsenin taktırır binlerce km biner adam, ama merdiven altında 3 kuruş kar için montaj yaptıran adamın, aracı sürekli arıza verir hem ustası, hem sabhibi deli olur işte onlar konu açıp çare arar sorun burda bence.

Valla ben konu açmadım kaç km oldu LPG de, aracım toplamda 190 binli rakamlarda (hepsi LPG de değil) ama konu açmıyorum bilmem anlatabildim mi :D
 
Brc pipo sistemi olsun aracım 100kmde 7.2 lt yakıyor.
 
Opelin kendisi 2005 ve yeni model araçlarda LPG uyumlu değil diyor. Calmy rumuzlu kullanıcı burada bunları yazdı. Bir zahmet arama ile bulun.

Bi Fuel araçlara özel sübap ve yataklar takılıyor fabrikada.

Prins, BRC fabrikalarının listelerine itibar etmeyip, Türkiyedeki bayisine soracağız demek....

O listede bir motor varsa muhakkak sebebi vardır. Her motor yok o listede. 100,000 km kim yapıyor Türkiyede?


Başka konular altında da aynı şeyi yazıyorsunuz. Kabul ediliyor derken, kabul edenler kim? Şu internette çarşaf çarşaf dolaşan Prins'in (sözde) uyumlu olmayan motor serileri pdf'ini kastediyorsanız, Prins'in yetkili bayilerini dolaşın ve merkez dağıtıcısına ulaşıp sorun bakalım ne diyecekler. Hangi araçlara montaj yapılıyor ya da yapılmıyor.

Acaba şöyle mi düşünülüyor. Prins bu araçların hepsine teker teker montaj yaptı, sonra uzun laboratuar stres testleriyle analiz edip, sonuçları paylaştı. Tamamen belirli bir dönem içinde kendi bayilerinden gelen bilgilerle oluşturulmuş bir listedir. Zaten yanlış hatırlamıyorsam altında bayilerine, "lütfen montajlarınızla ilgili sık bilgi paylaşımı yaparak listeyi güncel tutalım" şeklinde bir açıklama vardı. (Pdf'in içinde değil de, dökümanın paylaşıldığı portalda da yazılmış olabilir, emin değilim).

Listeye bakacak olursak Toyota'nın vvti motorları, Honda motorları, burda bahsi geçen XEP serisi motorlar ve hatta lpg'ye en uyumlu motor diye bilinen VW'nin BSE kodlu 1.6 mpi motoru bile listede yer alıyor. Ve daha bir sürü piyasadaki motor. O zaman Türkiye piyasasında yüzbinlere varan sayıda montaj yapılmış bu araçların sübap hasarlarıyla konvoy oluşturması gerekiyordu tamir istasyonlarında.

İsteyen ben hiç bulaşmam lpg filan der kullanır, isteyen ekonomi için lpg taktırır doğru bir montajla sorunsuz kullanır.
Ama kaynağı ve doğruluğu belli olmayan bilgileri motto gibi yazıp durmak doğru olmasa gerek.
 
Opelin kendisi 2005 ve yeni model araçlarda LPG uyumlu değil diyor. Calmy rumuzlu kullanıcı burada bunları yazdı. Bir zahmet arama ile bulun.

Bi Fuel araçlara özel sübap ve yataklar takılıyor fabrikada.

Prins, BRC fabrikalarının listelerine itibar etmeyip, Türkiyedeki bayisine soracağız demek....

O listede bir motor varsa muhakkak sebebi vardır. Her motor yok o listede. 100,000 km kim yapıyor Türkiyede?

hep aynı şeyler, yine konunun sonu kilit olucak, opel nerde demiş bu motorlara LPG uygulanamaz diye, o zaman aşağıdaki linke bir bakın bakalım Z16XEP dahil adamalar LPG seti çıkartmışmı çıkartmamış mı, sanırım bu linkteki markanın ne olduğunu biliyorsunuzdur anlatmama gerek yok.

http://www.ebay.de/itm/Irmscher-Autogasanlage-LPG-Kit-Opel-Astra-H-1-6-Z16XEP-/180831439211?_trksid=p4340.m1850&_trkparms=aid%3D222001%26algo%3DSIC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D11%26meid%3D2033218460121014852%26pid%3D100011%26prg%3D1005%26rk%3D2%26

Opel uygun değil demiş ama opel resmi modifiye kuruluşu LPG kiti çıkartmış demek ki ya sizde ya Irmcsher de bir hata var...

100 bin konusuna gelelim, benim 100 binden fazla yapan tanıdıgım var, hatta forumda bile 100 bin km üstü LPG li kullanan var. Ayrıca kendi aracımda LPG de 50 bin rakamına hızlıca ilerliyor. ne tekleme, ne zıplama, motor kompresyon testi %89 çıktı (8 yaşında ve km si aşağıda :D) toplam km de 194 bin küsür araçta. İlgili nickli arkadaşa sormuştum kanıt ne diye bana google ile arama yapıp bir kaç tane link atmıştı, yol testi nerde yok, sen kendin gördün mü yok peki sonuç ne hiçbir şey... Ben kendim gördüm İstanbulda olanlar gelsin o araç gezmeye göremeye açık...

Bu arada bizde motordan anlıyoruz, siz hangi araç olursa olsun eğer yanmayı fakir karışım ile yaparsanız o aracın motorunu kısa zamanda avuçlarsınız bu kuraldır. Çoğu motorda EGR iptali bu SINIR değerleri zorlar,hatta kimisinde Z16XEP gibi arac cok çabuk izin verilen değerlerin dışına çıkar, Z16XEP motor karakteri itibari ile P0171 (bu hatanin acilimi yazmiyorum biliyorsunuzdur eminim) hatasını vermeye çok yatkın bir motordur, bunun sebebide EGR sisteminin emme manifolduna bağlantı şeklidir, her subap kanalina ayri ayri verilmek istenen egzost gazi dar bir kanaldan gecer ve 100 bin km ye yaklasmadan bu kanal tikanir yada kurum sebebi ile neredeyse tikanacak duzeye gelir, sonuc ne LPG, Benzin gozetmeksizin alacak oldugunuz fakir karisim uyarisidir. Fakir karisim ne yapar biliyorsunuzdur zaten. eger ararsaniz yakin zaman icerisinde forumlarda sadece benzinde kullanilan ama 100 binin cok az ustunde ust kapak yaptiran actiran, subap degistiren bir suru arac var. Simdi bunlar nedir peki, LPG yok ama cogu ust kapak aciyor. Olay burada ayarlari dogru yapilmis, montaji duzgun fakir karisima dusmeyen motor elde etmek. Bunu yaparsaniz umulandan cok daha uzun sure sorunsuz arac kullanirsiniz. Ben aracimda bir kez dahi fakir karisim hatasi almadim montaji yapan ustam ile beraber degerleri nerede ise benzin degerlerine yaklastirdik.

Isterseniz asagidaki konuyu inceleyin Z16XEP ile ilgili kafanizda isik yanacaktir.

http://sukru52.blogspot.com/p/z16xep-tekleme-cozumu.html

Demek istediğim nedir bir aracın subap sorunu yaşaması için gerekli olan şey LPG değil ayarsız bir motordur... Tek kaçırdığınız nokta bence bir şeyin uygun olması başka bir şey üreticinin buna onay vermesi başka bir şey bence, opel LPG uygun değil demiyor, LPG yapılmasını onaylamıyor... aslıa bakarsanız opel araca sonradan ses sistemi bağlamayıda onaylamıyor, hatta araçların yetkili servis dışında bakıma gitmesinide onaylamıyor ama kimse opel onaylamıyor diye aracını anfisiz bırakmıyor yada garanti sonrası yetkili servise gitmiyor yani...
 
Son düzenleme:
Opelin kendisi 2005 ve yeni model araçlarda LPG uyumlu değil diyor. Calmy rumuzlu kullanıcı burada bunları yazdı. Bir zahmet arama ile bulun.

Bi Fuel araçlara özel sübap ve yataklar takılıyor fabrikada.

Prins, BRC fabrikalarının listelerine itibar etmeyip, Türkiyedeki bayisine soracağız demek....

O listede bir motor varsa muhakkak sebebi vardır. Her motor yok o listede. 100,000 km kim yapıyor Türkiyede?

Bakın ben o konuların hepsini ve daha fazlasını birçok kaynaktan okudum, merak etmeyin.
Afaki konuşuyorsunuz. Doğruluğu kanıtlanmamış, aksi yönde de itirazların olduğu bir bilgiyi net ve resmi bir bilgiymiş gibi ileri sürüyorsunuz. Benim itirazım buna.
Yoksa kimi lpg uygulamasını makul bulur kendince, kimi de başka sebeplerde karşı çıkar, herkesin kendi kararıdır.
Çok tartışıldı bu konu gene bir sonuca bağlanmaz :)
 
Bakın ben o konuların hepsini ve daha fazlasını birçok kaynaktan okudum, merak etmeyin.
Afaki konuşuyorsunuz. Doğruluğu kanıtlanmamış, aksi yönde de itirazların olduğu bir bilgiyi net ve resmi bir bilgiymiş gibi ileri sürüyorsunuz. Benim itirazım buna.
Yoksa kimi lpg uygulamasını makul bulur kendince, kimi de başka sebeplerde karşı çıkar, herkesin kendi kararıdır.
Çok tartışıldı bu konu gene bir sonuca bağlanmaz :)

aslında sizin yağptığınız doğru neyi ispata çalışıyorum ki :D kullanan kullasın bir konuda yazdığınız gibi,

açıklamak için benimde enerjim kalmadı :(
 
Son düzenleme:
Geri
Üst