Aşırı yağ yakma sorunu

Peker tahir

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhabalar. Aracımda aşırı yağ yakma sorunu var. Egzozdan aşırı mavi duman atıyor özellikle motoru sıkıştırınca kalkışlarda ve kırmızı Işık’ta durduktan sonra hareket edince aşırı bi mavi duman atıyor. 3 hafta önce aracın yağını (10/40) yağ filtresini değiştirip katkı maddesi koydum ve külbütör kapak contasını değiştirdim. Yağ yakma devam etti ve 200 km gitmeden yağ seviyesi 1. Dişe indi. Ustaya sordum motor bitmiş ölmüş diyor ama Motorda üfleme yok yağa su, suya yağ karışmıyor. Daha önce basına böyle bi durum gelen var mı. Su anlık yağı kalınlaştırmayı düşünüyorum. direk 10/60 kalın gelir sanırım 10/40 dan kaç numaraya geçmem lazım. Birde Geçen sene yağ değişimi sırasında yağ filtresi kapağını çıkarırıken kapak kırıldı. Orjinal bulamayınca başka bi markanın yağ filtre kapağını ve yağ filtresini uydurduk, bundan dolayı aşırı yağ yağma gerçekleşebilir mi. Bu olay öncesi bu kadar yakmıyordu gibi geliyor. Uzun oldu kusuruma bakmayın lütfen
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,473
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Motor kompresyon testi yaptırın
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Sübablardan yağ kaçırıyr olabilir kompresyon testi sağlam çıkarsa sorun sübablarda olabilir. ya fltresini yada kaağını çok aşırı sıkmanıza gerek yok zaten maks20-25 nm torkla sıkılır. bundan dolayı yağ yakmaz
 

Peker tahir

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Sübablardan yağ kaçırıyr olabilir kompresyon testi sağlam çıkarsa sorun sübablarda olabilir. ya fltresini yada kaağını çok aşırı sıkmanıza gerek yok zaten maks20-25 nm torkla sıkılır. bundan dolayı yağ yakmaz
Teşekkürler hocam . Kompresör testi sağlam çıkmazsa segmanlardan mıdır
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler hocam . Kompresör testi sağlam çıkmazsa segmanlardan mıdır

Segmandansa iyine iyi ama aracınızın bloğu gömlekli mi bilmiyorum silindir çeperi blokla aynıysa ve aşırı aşınma varsa segmanda kurtaramaz. Bu yazdığımda iç çap komparatör saatiyle ölçülür
 

Peker tahir

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Segmandansa iyine iyi ama aracınızın bloğu gömlekli mi bilmiyorum silindir çeperi blokla aynıysa ve aşırı aşınma varsa segmanda kurtaramaz. Bu yazdığımda iç çap komparatör saatiyle ölçülür
Teşekkürler hocam
 

Alfonso

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
17 Ara 2019
Mesajlar
239
Tepki puanı
52
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Külbürtör kapak contası değişse yağ kaçırması yapmaz yakma ile bir alakası yok diye biliyorum sadece conta sızdırmasın diye yağ yakmaya etki edicek birşey değil bujilerin oraya bile inse ordan aşşa inmez külbürtör kapak contası felan fayda etmez değişsenizde alakası yok ama ölçüm şart.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Peker tahir

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Külbürtör kapak contası değişse yağ kaçırması yapmaz yakma ile bir alakası yok diye biliyorum sadece conta sızdırmasın diye yağ yakmaya etki edicek birşey değil bujilerin oraya bile inse ordan aşşa inmez külbürtör kapak contası felan fayda etmez değişsenizde alakası yok ama ölçüm şart.
Teşekkürler hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: Alfonso

Peker tahir

Kayıtlı Kullanıcı
11-Bilecik
Katılım
6 Kas 2020
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
10/40 tan hangi yağa geçmemi önerirsiniz. Direk 10/60 fazla mı gelir
 
  • Beğen
Tepkiler: Alfonso
Üst