- Katılım
- 20 Şub 2009
- Mesajlar
- 12
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 47
öncelikle merhaba arkadaşlar,adım burak,ankaralıyım,diyarbakırın ücra bir köyünde öğretmenlik yapıyorum,2004 model vectra c 1.8 otomobilimdeki bazı arızalardan dolayı okullar kapanmasına rağmen 2 haftadır ailemin yanına dönemiyorum ve maddi durumumu aşan masraflar yapmama rağmen buradaki ustalar sorunu çözemedi.
aracın arızalarını ve başımdan geçenleri anlatayım;
arıza 1- kışın araca antifriz koymayı unuttuğum soğuk bir günde otomobili çalıştırdığımda aracın altından hafif bir tık sesiyle birlikte anti patinaj ışığı yandı ve o günden beri sönmedi,araç hareket ediyor fakat 4000 deviri geçmiyor ve çekişi bariz şekilde düştü,diyarbakıra özel opel servisinde cihaza bağladık,eksantrik devir sensörü hatası verdi,araç 1.8 olduğundan ve parça diyarbakırda bulunmadığından istanbuldan sipariş ettik ve sanırım orjinal gm olmayan yeni sensörü dün taktık.
fakat ne yazık ki asıl sıkıntı burada başlıyor,hata kodunu silmemize rağmen arıza devam etti,usta eski sensörün tamir gördüğünü ,kablolarının açıkta olduğunu ve bunun da aracın motor beynine şase yapmış olabileceğini söyleyerek beni iyi dediği bir elektrikçiye yönlendirdi.
elektrikçi motor beynini çıkardı,beynin kenarından birkaç parça demiri keserek bazı devreleri ve kondansatörleri değiştirdi.
araç beynini tekrar taktık,aracı çalıştırdık ve arızanın aynen devam ettiğini gördük.
bana arızanın %99 motor beyninden kaynaklandığını ve yenisi ile değiştirmem gerektiğini söylediler.
arıza 2- bazen aracı çalıştırdığım zaman ön gösterge panelinde arka arkaya 2 defa servis uyarısı veriyor ve ardından araç kendini güvenliğe alıyor,bu olduğunda korna,sinyal kolları,direksiyon üzerindeki teyp kumandaları ve arka bagaj açma düğmesi çalışmıyor yani direksiyon üzerine elektrik gelmiyor,ayrıca araç çalıştan sonra kontak anahtarı aşırı derecede ısınıyor,araç ancak 30-40 denemeden sonra çalışıyor ve o parçalara elektrik gidiyor.
ilk gittiğim usta far açma kapama düğmesinden olduğunu iddia etti fakat bana pek inandırıcı gelmediğinden başka elektrikçiye gittim,kendisi arızanın jim'de olduğunu söyleyerek aracın jimi'ni söktü, kartın üstünde çatlak var diyererk 1-2 yere lehim yaptı fakat 2 gün sonra bu sorunun da aynen devam ettiğini gördüm
arkadaşlar bu 2 sıkıntı yüzünden evime dönemiyorum,üstelik netice alınamayan tamirat işlerinden dolayı maddi sıkıntı içerisine düştüm.
sonuna kadar okuma sabrı gösteren herkese teşekkür ederim,konuyla ilgili bilgi sahibi arkadaşlardan yardımlarını rica ediyorum.
aracın arızalarını ve başımdan geçenleri anlatayım;
arıza 1- kışın araca antifriz koymayı unuttuğum soğuk bir günde otomobili çalıştırdığımda aracın altından hafif bir tık sesiyle birlikte anti patinaj ışığı yandı ve o günden beri sönmedi,araç hareket ediyor fakat 4000 deviri geçmiyor ve çekişi bariz şekilde düştü,diyarbakıra özel opel servisinde cihaza bağladık,eksantrik devir sensörü hatası verdi,araç 1.8 olduğundan ve parça diyarbakırda bulunmadığından istanbuldan sipariş ettik ve sanırım orjinal gm olmayan yeni sensörü dün taktık.
fakat ne yazık ki asıl sıkıntı burada başlıyor,hata kodunu silmemize rağmen arıza devam etti,usta eski sensörün tamir gördüğünü ,kablolarının açıkta olduğunu ve bunun da aracın motor beynine şase yapmış olabileceğini söyleyerek beni iyi dediği bir elektrikçiye yönlendirdi.
elektrikçi motor beynini çıkardı,beynin kenarından birkaç parça demiri keserek bazı devreleri ve kondansatörleri değiştirdi.
araç beynini tekrar taktık,aracı çalıştırdık ve arızanın aynen devam ettiğini gördük.
bana arızanın %99 motor beyninden kaynaklandığını ve yenisi ile değiştirmem gerektiğini söylediler.
arıza 2- bazen aracı çalıştırdığım zaman ön gösterge panelinde arka arkaya 2 defa servis uyarısı veriyor ve ardından araç kendini güvenliğe alıyor,bu olduğunda korna,sinyal kolları,direksiyon üzerindeki teyp kumandaları ve arka bagaj açma düğmesi çalışmıyor yani direksiyon üzerine elektrik gelmiyor,ayrıca araç çalıştan sonra kontak anahtarı aşırı derecede ısınıyor,araç ancak 30-40 denemeden sonra çalışıyor ve o parçalara elektrik gidiyor.
ilk gittiğim usta far açma kapama düğmesinden olduğunu iddia etti fakat bana pek inandırıcı gelmediğinden başka elektrikçiye gittim,kendisi arızanın jim'de olduğunu söyleyerek aracın jimi'ni söktü, kartın üstünde çatlak var diyererk 1-2 yere lehim yaptı fakat 2 gün sonra bu sorunun da aynen devam ettiğini gördüm
arkadaşlar bu 2 sıkıntı yüzünden evime dönemiyorum,üstelik netice alınamayan tamirat işlerinden dolayı maddi sıkıntı içerisine düştüm.
sonuna kadar okuma sabrı gösteren herkese teşekkür ederim,konuyla ilgili bilgi sahibi arkadaşlardan yardımlarını rica ediyorum.
Son düzenleme: