arıza lambası

a.oguz38

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2009
Mesajlar
54
Tepkime puanı
0
Puanları
0
slm arkadaşlar bende bu siteye yeni üye oldum. benim 1998 model f kasa opel astra gls var. benim sorunum arıza lambası. bayır yukarı çıkınca ve biraz sıkıştırınca arıza lambası yanıyor. kaç sefer özel servise götüedüm bilgisayara bağladılar ve bir sorun bulamadılar. LPG den kaynaklandığını söylüyorlar. bu konu hakkında bana bilgi verebilirseniz sevinirim
 
Oksijen sensörü olabilir.
LPG varsa LPG yanma değerlşeri farklı olduğu için sensör farklı alğılıyordur.
Araçta yığılma vs olmuyorsa çok sorun olduğunu sanmıyorum.
 
yığılma çok nadir oluyor evet lpg var. serviste dediğim gibi yakıttan kaynaklandığını söylüyor. aygaz kullanıyorum yine oluyor
 
merhaba,
ben de aynı problemden dolayı bir sürü servis dolaştım,araç lpgli olduğu için oksijen sensörü yakıtı algılamıyor. ve arıza lambası yanıyor. sürekli yanıyorsa problem var demektir.
 
aynen öyle oksijen sensörü
 
arkadaşlar bende 2004 astra elagance var aldım alalı yaklaşık 1.5 yıldır arıza lambası yanıyor oksijen sensörleri iki kez degişti beyne bakıldı hava debimetresi degişti egr valfi katalitik konvektör temizligi aklınıza gelen bütün parçalar temizlendi depo içi dahil ama bir türlü motor arıza lambası ışıgı sönmedi en son kataltik konvektör temizlendiinde 2 ay yanmadı ama tekrar yandı yetkili serrvisle akrba olduk tech 2 cihazınada baglandı yeniden formatta atıldı makineye baglanıp temzlik yapıldı ama hala kafasına göre yanıp sönmekte motor arıza lambası bana bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlardan cevaplar bekliyorum arabadan iyice sogudum son zmanlarda devir saati rolantide oynamam var arabada tekleme gaz yememe oldu bunlar içinde gittim servise tüm ustalara care bulamdım araçta tüp yok hiç takılmadı arıza kodu 0171 kayseride yaşıyorum bu arızları yaparım diyen veya bana yakın yerden adres gösterecek olanlara memnun kalırım saygılarımla herkese iyi günler
 
P0171 için ,
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=186999

burada yazılana göre anlamı= P0171 System Too Lean (Bank 1)

http://www.obd-codes.com/p0171

Forumlarda okudugum kadarı ile bu sorunu yaşayanlar genelde MAF sensörünü temizlemişler (ellemeyin devre kısmını diyorlar,balata spreyi ve yagsız sprey ile temizleyin diyorlar)Birde Maf sensöründen sonraki boruları iyice kontrol edin bir kaçak veya sızıntı olmasın demişler.O2 sensörüde yapar ama asıl sebep maf sensörü kirlidir yada hava filtresinin maf sensöründen sonraki kısmındaki boruyu kontrol edin demişler.Bu egzostta fazla oksijen olmasına sebep verdigi için o2 sensörü uyarıyı veriyor demişler.Daha sonrasında da herkes sorunum çözüldü demiş.Umarım sizinde sorununuz çözülür.

Bu da arabada detanasyon (vuruntu) güç kaybı, ivmelenmede yavaşlık gibi sebeplere yol açarmış..


Not:Siz gene şanslısınız herkes cut off-kesiklik derdinden şikayetci ,denemedikleri yol kalmamış ,bazıları akla gelen her parcayı değiştirdim diyor.

Aşagıdaki linkteki arkadaşlar hala debeleniyor 10 sayfa okudum ama 74 sayfa tamamı, gerisini okumadım çözebildiler mi bilmiyorum.

http://forums.preloved.co.uk/fuseac..._id-7165/startrow-81/maxrows-20/ec918aeb.html
 
Son düzenleme:
Geri
Üst