Aracım benzini adeta İÇİYOR. Tavsiyeleriniz!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lakiska
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
sorunlu da olsa biz satamıyoruz bu araçları. neden acaba?
 
ya benzin falanda zamlandı ama bi corsanın kmde 330 binlira yakması walla vahim bi durum:( bence satın kurtulun eğer arabaya mecburiyet yoksa.. yani şuan arabayı satsanız bi sene falanda birikim yapıp 2009 a dizel bi arabayla merhaba diyebilirsiniz bence.. arkadaşta 2.0 motor vectra vardı benzin ucuzken bile 400 binlira falan yakıyodu galiba.. şimdi dizel clio aldı afedersiniz tuvalete bile utanmasa arabayla gitcek:D adam rahat etti.. ne zaman arabasına binsem bak şu kadar mazot var daha arabada ve yaptığım km şu die gösterir.. 1000 km leri deviriyo bi depoyla..bence bu aracı satıp ikinci el c kasaların dizellerden alabilirsiniz çokta güzel olur kanımca
 
BAKIN ARKADASLAR
Isvecte yasiyorum benzinin litresi 1800 Ytl Ve adada yasiyorum 150.000 nufuslu bi ada tahmin edin ne kadar trafik olabilirki nerdeyse trafgik yok bu arac bu sekilde 8 litre ile 70 km gidiyordu..Birakin allah askina opeli falan hikaye satin en guzeli
 
Lambda 1,25 gözükmesi aracın yakıt sisteminin fakir çalıştığını göstermektedir.

Gaz Analiz Cihazında lambda değerinin 1 olması gerekmektedir. lambda 1 de araç ideal noktadadır.

aracın eksoz sisteminde kaçak varsa da lambda 1,25 görünebilir. normalde bu değerlerin görüldüğü bir araçta ben vakum kaçaklarına bakarım.

Diğer değerleri de bana yazarsanız (HC, CO, CO2, O2) aracınızda ne problem olduğunu size net söyleyebilirim.

İyi Akşamlar

Kaan Arslanlı

MOCAN OTOGAZ


Hocam ilgine teşekkür ederim.

Değerler aşağıdaki gibidir.




Hocam şimdi dikkatimi çekti, Lambda değeri 1,25 değil, 1,025 miş.
Galiba boşuna Lambda Sensöründen şüphelenmişim.:o

Kaan Bey Yaklaşık 1 hafta önce Can Bey ile görüştüm. Araca sizin yerinizde LPG taktırmak istiyorum. Lpg taktırmadan önce aracıma Carbon Clean yaptırmamı önerir misiniz? Aracım Yaklaşık 98.000 km de. Daha önceden CC yapılıp yapılmadığını bilmiyorum.
 
aracınız Euro 3 standardında.

bu standarda göre CO ve HC değerleri yüksek.

Co değerinin yüksek olması sistemin en az bir bölümünde arıza olduğunun en belirgin göstergesidir. Fakat araçtaki CO değeri uzun süre rölantide bekleyen araçlarda bir miktar yüksek çıkmaktadır. Gaz Analiz cihazına girmeden önce aracın beklediğini dikkate alarak ben bu değeri gözardı ediyorum.
HC değerini irdelersek, sonucumuz en fazla 100 olmalıydı(aracınız Euro 3 olduğu için)

Yüksek Hidrokarbon(HC) ölçümleri genel olarak ateşeleme yetersizliğinden veya tam yanma olmamasından ötürü yanmamış yakıtın egsozdan atılmasının göstergesidir. Nedenleri ise Hatalı Ateşleme Sistemi, Vakum sızıntıları, yakıt karışım problemleridir. Yüksek HC'ye neden olan durumlar;

Bujiler nedeniyle tamamlanmamış yanma, Uygunsuz Ateşleme avansları(Sizin aracınızda böyle bir şey yok, Bilgi olsun diye yazdım) Hasar Görmüş Ateşleme kabloları, Motorda kompresyon Düşüklüğü, Vakum Sızıntısı, ECM arızası, Katalitik Konvertör Arızasıdır.

Aracınızda kontrolleri yapalım, Eğer aracınızın O2 sensörü tembelleşmiş ise buda aracın yakıt tüketimine etkendir. Kontrol ederken buna da bakalım.(belki araca zamanında yanlışlıkla normal benzin de alınmış olabilir)

Aracınıza Carbon Clean yaptırmayın. İnceleyelim, Gerek varsa biz size bildirelim.

İyi günler







Hocam ilgine teşekkür ederim.

Değerler aşağıdaki gibidir.




Hocam şimdi dikkatimi çekti, Lambda değeri 1,25 değil, 1,025 miş.
Galiba boşuna Lambda Sensöründen şüphelenmişim.:o

Kaan Bey Yaklaşık 1 hafta önce Can Bey ile görüştüm. Araca sizin yerinizde LPG taktırmak istiyorum. Lpg taktırmadan önce aracıma Carbon Clean yaptırmamı önerir misiniz? Aracım Yaklaşık 98.000 km de. Daha önceden CC yapılıp yapılmadığını bilmiyorum.
 
aracınız Euro 3 standardında.

bu standarda göre CO ve HC değerleri yüksek.

Co değerinin yüksek olması sistemin en az bir bölümünde arıza olduğunun en belirgin göstergesidir. Fakat araçtaki CO değeri uzun süre rölantide bekleyen araçlarda bir miktar yüksek çıkmaktadır. Gaz Analiz cihazına girmeden önce aracın beklediğini dikkate alarak ben bu değeri gözardı ediyorum.
HC değerini irdelersek, sonucumuz en fazla 100 olmalıydı(aracınız Euro 3 olduğu için)

Yüksek Hidrokarbon(HC) ölçümleri genel olarak ateşeleme yetersizliğinden veya tam yanma olmamasından ötürü yanmamış yakıtın egsozdan atılmasının göstergesidir. Nedenleri ise Hatalı Ateşleme Sistemi, Vakum sızıntıları, yakıt karışım problemleridir. Yüksek HC'ye neden olan durumlar;

Bujiler nedeniyle tamamlanmamış yanma, Uygunsuz Ateşleme avansları(Sizin aracınızda böyle bir şey yok, Bilgi olsun diye yazdım) Hasar Görmüş Ateşleme kabloları, Motorda kompresyon Düşüklüğü, Vakum Sızıntısı, ECM arızası, Katalitik Konvertör Arızasıdır.

Aracınızda kontrolleri yapalım, Eğer aracınızın O2 sensörü tembelleşmiş ise buda aracın yakıt tüketimine etkendir. Kontrol ederken buna da bakalım.(belki araca zamanında yanlışlıkla normal benzin de alınmış olabilir)

Aracınıza Carbon Clean yaptırmayın. İnceleyelim, Gerek varsa biz size bildirelim.

İyi günler

Hocam ilgine teşekkür ediyorum.

Bu pazartesi (07.01.08) günü gelmeyi planlıyordum ama bazı aksilikler çıktı. Bir terslik çıkmazsa haftaya pazartesi günü geleceğim. Geldiğim zaman tekrar görüşürüz.
 
sonuçları bekliyoruz...
 
Rica ederim, her zaman bekleriz.




Hocam ilgine teşekkür ediyorum.

Bu pazartesi (07.01.08) günü gelmeyi planlıyordum ama bazı aksilikler çıktı. Bir terslik çıkmazsa haftaya pazartesi günü geleceğim. Geldiğim zaman tekrar görüşürüz.
 
valla ölçümlerin normal gibi gözüküyor arkadaşım, hatta benim civic te tam depo ile 250 km gittiğim bile oluyordu ş.içinde :( zaten ondan sonra sattım :)
__________________
Samet TAN
image.php

ONLY GOD CAN JUDGE ME!!!


ben şuan bir civic kullanıyorum ve ben kesinlikle ş.i 300 ykr yi görmedim uzun yolda da 160-180 ykr arası yakıyor ve 1.6 motor araçla ilgili sorun var sanırım
 
1.4 araç icin degerler fazla bence hiç kimse normal demesinn lütfen bu rakamlara
 
Geri
Üst