düzeltme: konu 2008de açılmış, şimdi hortlamış, ben de kek gibi yazmışım

nys okdr yazdım şimdi silmeyim de boşa gitmesin
buradan yapılan yorumların doğruluk payı da var ama görmeden kesin bişi söylenemez.
öncelikle yokuş çok aşırı dikse vites dişlisi sanırım o arabayı tutmaya yetmeyebilir, kesik kesik kaçırma yapar, dişli atlıyordur, bu da bir sorun değildir. 5,vites 3000devirde yaptıgı hız normal gibi. yani bence baskı balatada bir sorun yoktur. ayrıca baskı balatanın testinin başka yolları da vardır: el frenini çekin, birinci viteste arabayı kaldırmaya çalışın, araba esneme yapmıyorsa, yani arabanın devri yükseliyor, sesi artıyor, ama ileriye gitme eğilimine girmiyorsa, baskı balata değişim zamanı gelmiştir. aynı şekilde hareket halindeyken, araca gaz verdiniz, aracın sesi artıyor, ama yeterince hızlanmıyorsa, kuru gürültü yapıyorsa araba, yine baskı balata ölüdür.
ayrıca debriyaja basıp çekerken, pedaldan duydugunuz bir tık sesi varsa, debriyaj merkezinden olması da yüksek ihtimaldir. eğer böyleyse, araba çalışsın çalışmasın, vites boşta olsun olmasın, debriyaja her basışınızda yapar, ama çok da hayati birşey değildir, ne uzar ne kısalır o ses. yine de sesin zamanla artış yapıp yapmadıgını, aracın vitese geçmesinde zorluk olup olmadıgını kontrol altında tutmakta fayda var.
ama bu tık sesi sadece arabayı kaldırırken veya gazdan ayağınızı ani çektiğinizde fln geliyosa, daha metalik veya mekanik bir sesse, ilk aklıma gelen motor kulakları. hatta birçok nedeni olabilir.
yukarıda bir sürü şey yazdım, bunlar kişisel yorumlarımdır, yanlışım olabilir. en iyisi ehil bir ustanın arabayı görmesidir.