akü şarjı hakkında

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mhakkan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
araba sabah 3-4 saniyede çalışıyo. ama gösterge siyah olmuş. belki çalışınca yeşil oluyodur.
 
AC DELCO marka, 74 amperlik garanti dahilindeki akünün hikayesi:
3-4 gün yatınca araç akü bitiyor marş basmıyordu. Geçen hafta bayramda da zor durumda bıraktı beni. Hasbel kader AC DELCO'nun teknik servisini yapan bir akücüye gidildi. Elindeki aletle kontrol etti ilgili arkadaş, "bu akü bozuk değil, şarj etmemiz lazım ancak şarj hizmeti garanti dahilinde değil, 15 ytl'ye yapacağız" dedi ancak sorunun kesin olarak giderileceğine
dair bir izlenim oluşmadı bende.

Zaten bugüne kadar birkaç kez akü boşaldığı için aldığım akü takviye kablosu, gelen oto elektrikçilere verdiğim para akünün yarı parasını rahat geçmiştir. 15 ytl'nin derdinde de değilim zaten ama varsayıma da kaptırmak zor geldi.

Sonuç: Daha fazla masraf yapmadan gidip 72 amper MUTLU akü aldım, AC DELCO'yu da vererek 20 ytl indirim yaptırdım.
 
aracınızı uzun süre kullanmıyorsanız veya kısa mesafe kullanıyorsanız kış mevsiminin etkisiyle şarji zayıflamıştır. rengin pek önemi yok marşa basınca motoru çalıştıracak gücü varsa.
 
8 aylık akünün şarjı bitermi. üstündeki gösterge yeşilden siyaha dönmüş. şarj ettirme ücreti nedir? sarj etmesi uzun sürüyormu?

Sorun şarj dinamosunda olabilir konjektör ve diyot tablosuna baktır arıza varsa tamiri mümkündür; eğer arıza yoksa şarj dinamosundan aküye gelen ve aküyü besleyen kabloya baktır yanmış veya oksitlenmiş olabilir.
Kolay gelsin.
:good:
 
tech 2 bağlatıp akü voltajını ölçtür derim, servis seni yönlendirecektir.
 
tech2 ye gerek yok bi ampermetreyle marş anındaki akımı ölçün belki marş motoru aşırı akım çekiyordur.. siz aküdeki siyahmış yeşilmiş ona pek dikkat etmeyin yanıltma şansı çok yüksek... akünün voltunu ölçün gerkirse şarja bağlayın işiniz yoksa araçla bir gün olarak yavaş şarja bağlatın bu sayese akünün içinde bulunan mikalar kolay kolay reaksiyona girip dökülmez...yani hızlı şarjdan kaçının......MArşa motoruna bakmak lazım şasi kablosu gevşek olabilir ...endüvi sıkışıyor olup marşı ısıtıyordur marş esnasında fazla akım çekebilir yani akü kendi kendine uzun zaman kullanmazsanız boşalır....saygılar..
 
büyük ihtimalle akünün kendisinde arıza.
akün şarj tutmuyordur.

garantisini kullan ve değiştir derim ben
 
Sorun şarj dinamosunda olabilir konjektör ve diyot tablosuna baktır arıza varsa tamiri mümkündür; eğer arıza yoksa şarj dinamosundan aküye gelen ve aküyü besleyen kabloya baktır yanmış veya oksitlenmiş olabilir.
Kolay gelsin.
:good:

sorun sarj dinamosundaymış. dinamo sonunda tamamen çortladı. ama aküyüde değiştim garantiden:good:


diğer arkadaşlarada teşekkürler:alkis:
 
arkadaşım 8 aylık akünün bitmesi enteresan bence aracında bir kaçak var veya şarj dinamosu arızalı arabaya baktırsan daha ıyı derım :good:

Birde akü hatalı olabilir. Akünün servisine götür gerekli ölçümleri yaparak sana bu şıklardan hangisi olduğunu söylerler.
 
Geri
Üst