değerli arkadaşlarım,
hafta sonu yaşadığım bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. lütfen durumu şahsıma özel bir durum olarak değerlendirmeyiniz. bu mail tamamen bilgilendirme mailidir. yaşadığım hadise Allah esirgesin hepimizin başına gelebilir. bu nedenle birbirimizi bu tip konularda bilgilendirmenin faydalı oldugu ve ortaya çıkabilecek mağduriyetlerin en az zararla atlatılabileceği kanaatini taşımaktayım...
Hafta sonu eşim parmağını hafif derece kestiği için evimize en yakın hastanenin(x cerrahi merkezi) aciline başvurmak zorunda kaldık. acil kısmında bizi sağlık memuru karşıladı ve ilk müdahaleyi yaptı( sadece pansuman... ne yapılması gerektiğini tam bilmiyordu gibi bir izlenim verdi.. kesinlikle doktor bizi karşılamadı). yaklaşık 15 dakika bekledikten sonra bizi poliklinik bölümünde doktorun odasına aldılar. doktor 5 dikiş atılacağını söyledi ve iki adet antibiyotik ve ağrı kesici ilaç vererek bizi tekrar acile gönderdi. veznedeki görevli müdahale esnasında yanımıza gelerek belirli bir meblağ talep edileceği bilgisini verdi. mecburen olayın şoku ile kabul etmek zorunda kaldık. müdahalenin ardından, ödemeyi yaparak X cerrahi merkezinden ayrıldık.
Yaklaşık iki saat sonra verilen ilaçların yan etkisi nedeniyle eşimin göz kapağında yanma ve şişme gerçekleşti. Hemen, yakınımızda bulunan bir diğer hastanenin Aciline başvurduk. Bizi sağlık memurları karşıladı. Hemen 3 dakika içinde acil doktoru gereken incelemeyi yaptı. alerji iğnesinden yaklaşık bir saat sonra sorunumuz çözüldü ve hastane veznesine ödeme için geldik. Vezne'de kesinlikle bizden herhangi bir ücret alınmadı. Bankodaki görevli SGK'ya tabi hastalardan acil durumlarda herhangi bir ücret alınmadığını eğer dikiş işlemi için de aynı hastanenin aciline gelmemiz halinde bile bir ücret istenmeyeceği bilgisini verdi.
bir cerrahi merkezi(-ki hastane olarak biliyorduk), acil kısmında nasıl bu kadar amatör olabilirdi? ayrıca iki hastane arasında nasıl böyle bir uygulama farkı olabilirdi ki? bu sorunun cevabını önce X cerrahi merkezinin halkla ilişkiler biriminde aradım. bana verilen cevap tatmin edici değildi... daha sonra durumu alo 184 sağlık bakanlığı şikayet hattına bildirdim. edindiğim bilgiyi ve tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.... belki bunlar bildigimiz fakat zaman zaman başımıza bir şey gelmez duygusu ile dikkate almadığımız hususlar olabilir.
1- Eğer hastanenin acil kısmına, yaşadığınız sıkıntının üzerinden 24 saat geçmeden, müracaat eder iseniz, acile girişiniz yapılmak kaydı ile sizden kesinlikle ücret talep edilemeyeceği.... aksi olmuş ise, hastanenin kapatılmasına giden bir sürecin başlayabileceği kesin bir dille ifade edilmiştir.
2-Kaydınızın acilde olduguna emin olun. aksi halde hak talep edemezsiniz.
3- ister cerrahi merkez ister ise özel hastane, adı ne olursa olsun, acil durumda sizden para talep edilemeyeceği.
4- acil servis panayır yeri değildir. sizinle ilk anda acil doktoru ilgilenmesi gerekir. sağlık memuru degil. (- ki eşime zorla tetenoz aşısı yapacaklardı. zaten 2 sene önce bu aşıyı olmuştu. 5 yıl geçerliliği var)
5- dikiş veya cerrahi müdahale ancak acil doktoru tarafından yapılmalıdır. X cerrahi merkezi Halkla İlişkiler müdüresi de bunu doğruladı ve durumu soruşturacaklarının sözünü verdiler....
6- eğer acilde yapılan müdahale sizi tatmin etmediyse, , verilen ilaçları kullanmadan önce lütfen prospektüsü çok detaylı okuyunuz. gerekirse, bir başka hastaneye başvurunuz.
7- Eğer çok acil bir durum yoksa; hastane ortamı, doktor ve sağlık personeli hakkında endişeleriniz ortaya çıkmışsa güvendiğiniz bir hastaneye başvurunuz...
8- hangi ilaca karşı alerjik durumunuzun olduğunu test ettiriniz. acil durumlarda başka sorunlarla karşılaşabilirsiniz..
9- Eczaneden aldığınız ilaçlar ile reçetenizde yazan ilaçların bire bir aynı olduklarını ve son kullanma tarihlerinin geçip geçmediğini kontrol ediniz. eczacı, eğer elinde istenilen ilaç yoksa, eş değer bir başka ilacı verebilir.
10- Prospektüste, aynı yan etkilere sahip iki ilaç sizde veya sevdiklerinizde aşırı reaksiyonların ortaya çıkmasına neden olabilir. lütfen doktorunuza bu konuda danışınız.
11- yeni oluşabilecek acil durumlara karşı (müdahale sonrası ilaç kullanımı vs..) doktorunuzun telefon numarasını alınız..
12- muhakkak sizi tanıyan, sizin genel sağlık durumunuzu bilen, size çok yakın bir dahiliye veya aile doktoru ile iletişime geçin..(gerçi aile hekimliği uygulaması söz konusu ama ne kadar özeldir, sorgulanır.)
umarım bir nebze de olsa sizlere bu bilgilerle faydam olmuştur. sağlık ihmale gelmeyecek kadar çok önemli bir zenginliktir. bugun bizim başımıza gelen yarın herhangi birinin başına gelebilir.
hafta sonu yaşadığım bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. lütfen durumu şahsıma özel bir durum olarak değerlendirmeyiniz. bu mail tamamen bilgilendirme mailidir. yaşadığım hadise Allah esirgesin hepimizin başına gelebilir. bu nedenle birbirimizi bu tip konularda bilgilendirmenin faydalı oldugu ve ortaya çıkabilecek mağduriyetlerin en az zararla atlatılabileceği kanaatini taşımaktayım...
Hafta sonu eşim parmağını hafif derece kestiği için evimize en yakın hastanenin(x cerrahi merkezi) aciline başvurmak zorunda kaldık. acil kısmında bizi sağlık memuru karşıladı ve ilk müdahaleyi yaptı( sadece pansuman... ne yapılması gerektiğini tam bilmiyordu gibi bir izlenim verdi.. kesinlikle doktor bizi karşılamadı). yaklaşık 15 dakika bekledikten sonra bizi poliklinik bölümünde doktorun odasına aldılar. doktor 5 dikiş atılacağını söyledi ve iki adet antibiyotik ve ağrı kesici ilaç vererek bizi tekrar acile gönderdi. veznedeki görevli müdahale esnasında yanımıza gelerek belirli bir meblağ talep edileceği bilgisini verdi. mecburen olayın şoku ile kabul etmek zorunda kaldık. müdahalenin ardından, ödemeyi yaparak X cerrahi merkezinden ayrıldık.
Yaklaşık iki saat sonra verilen ilaçların yan etkisi nedeniyle eşimin göz kapağında yanma ve şişme gerçekleşti. Hemen, yakınımızda bulunan bir diğer hastanenin Aciline başvurduk. Bizi sağlık memurları karşıladı. Hemen 3 dakika içinde acil doktoru gereken incelemeyi yaptı. alerji iğnesinden yaklaşık bir saat sonra sorunumuz çözüldü ve hastane veznesine ödeme için geldik. Vezne'de kesinlikle bizden herhangi bir ücret alınmadı. Bankodaki görevli SGK'ya tabi hastalardan acil durumlarda herhangi bir ücret alınmadığını eğer dikiş işlemi için de aynı hastanenin aciline gelmemiz halinde bile bir ücret istenmeyeceği bilgisini verdi.
bir cerrahi merkezi(-ki hastane olarak biliyorduk), acil kısmında nasıl bu kadar amatör olabilirdi? ayrıca iki hastane arasında nasıl böyle bir uygulama farkı olabilirdi ki? bu sorunun cevabını önce X cerrahi merkezinin halkla ilişkiler biriminde aradım. bana verilen cevap tatmin edici değildi... daha sonra durumu alo 184 sağlık bakanlığı şikayet hattına bildirdim. edindiğim bilgiyi ve tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.... belki bunlar bildigimiz fakat zaman zaman başımıza bir şey gelmez duygusu ile dikkate almadığımız hususlar olabilir.
1- Eğer hastanenin acil kısmına, yaşadığınız sıkıntının üzerinden 24 saat geçmeden, müracaat eder iseniz, acile girişiniz yapılmak kaydı ile sizden kesinlikle ücret talep edilemeyeceği.... aksi olmuş ise, hastanenin kapatılmasına giden bir sürecin başlayabileceği kesin bir dille ifade edilmiştir.
2-Kaydınızın acilde olduguna emin olun. aksi halde hak talep edemezsiniz.
3- ister cerrahi merkez ister ise özel hastane, adı ne olursa olsun, acil durumda sizden para talep edilemeyeceği.
4- acil servis panayır yeri değildir. sizinle ilk anda acil doktoru ilgilenmesi gerekir. sağlık memuru degil. (- ki eşime zorla tetenoz aşısı yapacaklardı. zaten 2 sene önce bu aşıyı olmuştu. 5 yıl geçerliliği var)
5- dikiş veya cerrahi müdahale ancak acil doktoru tarafından yapılmalıdır. X cerrahi merkezi Halkla İlişkiler müdüresi de bunu doğruladı ve durumu soruşturacaklarının sözünü verdiler....
6- eğer acilde yapılan müdahale sizi tatmin etmediyse, , verilen ilaçları kullanmadan önce lütfen prospektüsü çok detaylı okuyunuz. gerekirse, bir başka hastaneye başvurunuz.
7- Eğer çok acil bir durum yoksa; hastane ortamı, doktor ve sağlık personeli hakkında endişeleriniz ortaya çıkmışsa güvendiğiniz bir hastaneye başvurunuz...
8- hangi ilaca karşı alerjik durumunuzun olduğunu test ettiriniz. acil durumlarda başka sorunlarla karşılaşabilirsiniz..
9- Eczaneden aldığınız ilaçlar ile reçetenizde yazan ilaçların bire bir aynı olduklarını ve son kullanma tarihlerinin geçip geçmediğini kontrol ediniz. eczacı, eğer elinde istenilen ilaç yoksa, eş değer bir başka ilacı verebilir.
10- Prospektüste, aynı yan etkilere sahip iki ilaç sizde veya sevdiklerinizde aşırı reaksiyonların ortaya çıkmasına neden olabilir. lütfen doktorunuza bu konuda danışınız.
11- yeni oluşabilecek acil durumlara karşı (müdahale sonrası ilaç kullanımı vs..) doktorunuzun telefon numarasını alınız..
12- muhakkak sizi tanıyan, sizin genel sağlık durumunuzu bilen, size çok yakın bir dahiliye veya aile doktoru ile iletişime geçin..(gerçi aile hekimliği uygulaması söz konusu ama ne kadar özeldir, sorgulanır.)
umarım bir nebze de olsa sizlere bu bilgilerle faydam olmuştur. sağlık ihmale gelmeyecek kadar çok önemli bir zenginliktir. bugun bizim başımıza gelen yarın herhangi birinin başına gelebilir.