Acil yardımsanırım akü bitti

der opel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
49
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar biraz önce arabayı çalıştırmak istedim anahtarı çevirdiğimde tık diye bir ses geldi ve marşa basmadı.daha sonra bir kaç denemeden sonra yine aynı sesi aldım fakat bu kez ana panelin ışıkları da gitti yakıt göstergesi de çıkmaz oldu sanki elektrik gitmiyormuş gibi
biraz bekleyince geliyor fakat anahtarı çevirdiğimde yine aynı şey oluyor ve sönüyoor.ayrıca F harfi çıkıyor ama bir müddet sonra sönüyor
durduk yere akü biter mi ya da başka birşey olabilir mi
birisini çağırdım aküden takviye almak için
sizin önerileriniz nedir?
 
ayrıca teybi açtığımda kesik kesik çalıyor ve arabayı kitlemek için basılı tuttuğumda camları kaldırmıyor.
 
akü bitmiş kışın araç çalışırken aküyü daha çok zorlar ve biter

yapacak tek şey akü değişecek
 
evet tüm söyledikleriniz akünün bittiğini söylüyor.
takviye yapacaksanız eğer bu bağlantı yöntemini kullanınız;
çalışan arabanın aküsünün + kutubu, çalışmayan arabanın aküsünün + kutubuna..
çalışan arabanın aküsünün - kutubu, çalışmayan arabanın şasesine. (şase olarak motor blogunu veya kaportada boyasız herhangi biyeri kullanabilirsiniz)
 
bektaşcım akünün - kutbu dururken neden arabanın şasisi :-)) (aynı şey zaten)espriyi anladın sen
 
Bende yolda giderken olmuştu. ikaz ışıkları yanıp sönmeye, teyp kesik kesik çalmaya ve vites değiştirirken bu yanıp sönmeler daha çok olmaya başlamıştı. Allah'tan F görmedim. Hemen aküyü değiştirttim, şimdi sorunum yok.
Biryerlerde aküye takviye yapmayın deniyordu. Easytroniclerde sorun olabilir deniliyordu. Tabi sizinki de öyleyse...
 
Son düzenleme:
bektaşcım akünün - kutbu dururken neden arabanın şasisi :-)) (aynı şey zaten)espriyi anladın sen

öyle yapınca iki akü paralel bağlanmış oluyo ve akü amperi daha yüksek oluyomuş. bu da elektronik beyinli arabalarda beynin yüksek amper nedeniyle yanmasına neden olabiliyomuş. valla bende bu bilgiyi opelim netten aldım. ben onların yalancısıyım.. :)
 
sevgili forumdaşlarım kasko şirketinden bir çekici çağırdım ve doğruca opel garaja çektirdim (Hakan Beyin servisine)
aynen dediğiniz gibi akü bitmiş.bitmekle kalmamış ölmüş
takviye yaptığımızda bile çalışmadı
Sonra Hakan beyin bir personeli ile akü almaya gittik
bağladık aküyü bastk marşa Vronnn!
ayrıca bilgisayara bağlayarak hafızada kalan tüm arızaları da sildik
4 4'lük bir şekilde ayrıldım
Hakan Beye burdan bir kez daha teşekkür ediyorum
Ankarada olan arkadaşlar hiç çekinmeden gidebilirler
benim bundan sonraki servisim belli oldu
 
öyle yapınca iki akü paralel bağlanmış oluyo ve akü amperi daha yüksek oluyomuş. bu da elektronik beyinli arabalarda beynin yüksek amper nedeniyle yanmasına neden olabiliyomuş. valla bende bu bilgiyi opelim netten aldım. ben onların yalancısıyım.. :)
Bilgin doğru,kullanım kitapçığında'da ayni bilgi var.;)



 
öyle yapınca iki akü paralel bağlanmış oluyo ve akü amperi daha yüksek oluyomuş. bu da elektronik beyinli arabalarda beynin yüksek amper nedeniyle yanmasına neden olabiliyomuş. valla bende bu bilgiyi opelim netten aldım. ben onların yalancısıyım.. :)


Kısa devre yoksa isterse 1000 amperlik akü ile takviye yapın, fazla amperden sisteme birşey olmaz.. Önemli olan Voltaj'dır. Eğer 12 Volttan daha yüksek voltajlı bir akü ile takviye yapılırsa 1 amperlik akü de olsa herşeyi yakar kavurursunuz.. Amperi (akım) yüksek bir güç kaynağı araba dahil hiçbirşeyi yakmaz. Örneğin 8 kalem pilli bir oyuncak arabayı, ya da elektronik bir ekipmanı dahi 12 volt olduktan sonra amperi çok yüksek de olsa bir akü ile yakamzsınız. Bu genel elektrik kaidesidir. Sistemler kaynaktan ihtiyaçları olduğu kadar akım çekerler.

Ancak kısa devre varsa
yüksek amperli bir kaynak yangın dahil herşeye sebep olabilir....
 
Geri
Üst