ABS Fren Sistemi

faithless1905

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2006
Mesajlar
2,823
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Discbrake.jpg
















[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif]ABS'li frenlerin en kısa durma mesafesini sağlayabilmesi için frene ilk andan itibaren tam güçle basılması gerekmektedir.[/FONT]



[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif]ABS'li frenlerin en kısa durma mesafesini sağlayabilmesi için frene ilk andan itibaren tam güçle basılması gerekmektedir. [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif]ABS'li frende fren pedalı titreme yaptığı zaman asla ayak frenden çekilmemelidir. Bu gayet normaldir, sistemin düzgün bir şekilde çalıştığını gösterir. Tam güçle yapılan frenlerde fren pedalına ne kadar çok kuvvet uygularsanız aracın durma mesafesi de daha kısa olur. İnsana biraz garip geliyor, ama demek ki fren mesafesi bir yerde de bacak kasına bakıyor :) Bu olay belki çok küçük bir oranda etkiliyor duruş mesafesini, ama etkiliyor. Hatta panik frenlerde maksimum fren basıncını otomatik şekilde verecek sistemler bile geliştirilmiş. Örneğin Mercedes'in CLK 320 modelinde bu sistem var. (Zaten 37m'lik fren mesafesiyle de kendini belli ediyor :)) [/FONT]
[FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif] [/FONT][FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif]Not: Frene basıldığı anda debriyaja da basılmalı (her iki pedala birden tam güçle basılmalı). bu yapılmadığı zaman fren gücünün büyük bir bölümü motoru yavaşlatmak için kullanılacak ve boşa gidecektir. ayrıca frenle birlikte debriyaja basılmadığında motor stop edeceğinden ikinci bir manevra için otomobil hareket ettirilemez. ayrıca tek tarafı kaygan yolda ve virajlarda ABS'li otomobillerde tam güçle fren yapılabilir.(fakat bu kaygan yollarda ve virajlarda hızlı otomobil kullanmak anlamına gelmez.[/FONT]
 
paylaşım için teşekkürler
 
kesinlikle durma mesafesini kısaltmıyor.sadece direksiyon hakimiyeti sağlıyor.
 
paylaşım için teşekkürler..
 
kaygan zeminde bence kısaltıyor ama kuru zeminde kızaklama yaptırmazsan eski fren sistemleri ile aynı bence...hoş bundaki amaçta kızaklamayı engellemek zaten...
 
lastikleriniz iyi durumda değilse ne ABS nede başka bi sistem işe yaramaz..:)

ayrıca fren ve debriyaja aynı anda basılırsa araç boşa alınmış olacağından durma mesafesi uzayacaktır...aracı durdurmada motor freninin yani kompresyonun da büyük fayda ve etkisi vardır bu nedenle araç boşa alınmadan fren yapmak fren mesafesini kısaltır diye düşünüyorum ki başıma geldi bizzat yaşadım...tabi aracın sto edip etmemesi sizin reflekslerinize bağlı...
 
teşekkürler..
 
lastikleriniz iyi durumda değilse ne ABS nede başka bi sistem işe yaramaz..:)

ayrıca fren ve debriyaja aynı anda basılırsa araç boşa alınmış olacağından durma mesafesi uzayacaktır...aracı durdurmada motor freninin yani kompresyonun da büyük fayda ve etkisi vardır bu nedenle araç boşa alınmadan fren yapmak fren mesafesini kısaltır diye düşünüyorum ki başıma geldi bizzat yaşadım...tabi aracın sto edip etmemesi sizin reflekslerinize bağlı...

Yılmaz abi haklısın lastiklerin durumu çok önemli ancak şunu belirteyeyim fren in amacı aracı durdurmak değil yavaşlatmaktır. Abi dediğin gibi eğer aracı tam durdurmayacaksan viteste frene basıp aracı yavaşlatıp en sonunda debriyaka basarak durdurma çabası içine girmek lazım zaten debriyajın ömrünü uzatmak için söylüyorum tam durmayacağınız zaman sadece fren kullanmanız ve motoru kompresyonuyla yavaşlatmanız daha iyi olacaktır yanlız bu seferde iki dez avantaj ortaya çıkıyor düşümcem tabiki hem fren balatalarına fazla yüklenilmiş oluyor daha çabuk aşınmasına sebeb oluyor hem kompresyon yaparken yani vitesteyken fren yapmak motorda tam yanma sağlanamamasından motorda kuruma sebebiyet verebilir diye düşünüyorum ... bu arada abs li araç normal hava koşullarında absiz bi araçla kıyaslarsak fren mesafesini kısaltmaz hatta düşük hızlarda uzatır bile.. saygılarımla...
 
Yılmaz abi haklısın lastiklerin durumu çok önemli ancak şunu belirteyeyim fren in amacı aracı durdurmak değil yavaşlatmaktır. Abi dediğin gibi eğer aracı tam durdurmayacaksan viteste frene basıp aracı yavaşlatıp en sonunda debriyaka basarak durdurma çabası içine girmek lazım zaten debriyajın ömrünü uzatmak için söylüyorum tam durmayacağınız zaman sadece fren kullanmanız ve motoru kompresyonuyla yavaşlatmanız daha iyi olacaktır yanlız bu seferde iki dez avantaj ortaya çıkıyor düşümcem tabiki hem fren balatalarına fazla yüklenilmiş oluyor daha çabuk aşınmasına sebeb oluyor hem kompresyon yaparken yani vitesteyken fren yapmak motorda tam yanma sağlanamamasından motorda kuruma sebebiyet verebilir diye düşünüyorum ... bu arada abs li araç normal hava koşullarında absiz bi araçla kıyaslarsak fren mesafesini kısaltmaz hatta düşük hızlarda uzatır bile.. saygılarımla...
;).
 
Geri
Üst