98 Astra F 1.4 GL İçin Yağ Önerisi (200.000'idevirdik.)

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar, biliyorum yağ konusunda forumda birçok konu mevcut. Hatta öyle ki bu konular, yararıyla beraber bilgi kirliliğine de yol açmış durumda.

Şimdi, arabam 98 model Astra F, 1.4 GL, tek nokta enjeksiyonlu ve 200.000 küsur km'de, LPG'li.

Araba, 2010 Şubatından beri bende.Aldığımda 149 bin km'de idi. Ve henüz üstünde 3 aylık LPG kiti vardı.

İlk seneler özel serviste GM konularak yolumuza devam ettim. Sonra gerek bu forumdan gerekse de internetten yaptığım araştırmalar sonucu Mobile geçtim. İki kere falan da onu kullandıktan sonra tekrar GM'ye döndüm. Son iki değişimde de Castrol kullandım. 10 bini hiç geçirmedim. Hatta birkaç değişimde km dolmadan bile değiştirdim. Kışın kapaktaki kremamsı köpüğü yapması dışında hiçbirinde bir sıkıntı yaşamadım. Bu kremamsı maddeyi neredeyse hepsi yaptı.

Hep 10 40 kullandım. Eksiltme sorunu hiç yaşamadım. Ama şimdi, Mobil 5 30 ile ilgili birkaç düşünce okudum. Bu km'deki araçlarda çok sağlıklı deniyor hele de kışın. Bugün de tesadüfen sanayide gördüm bu yağı ve fiyatını sordum 140 lira idi. Nette çok daha uygun fiyatlara var tabi.

Şimdi, sormak istediğim daha ince değerlerde olan bu yağa geçmeli miyim, yoksa karıştırmayıp 10 40 ile devam mı etmeliyim? 5 30 ile daha sessiz ve sağlıklı çalışan ya da yağlayan bir motora sahip olur muyum? Fikirleriniz benim için çok önemli. Teşekkür ederim...
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler. 5 40 bir tık daha kalın sanırım 5 30 a göre değil mi? Yani 10 4'tan daha ince, 5 30'dan daha kalın.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Teşekkürler. 5 40 bir tık daha kalın sanırım 5 30 a göre değil mi? Yani 10 4'tan daha ince, 5 30'dan daha kalın.

Kardeşim merhaba sürekli yağ markası değiştirmeden dolayı işte o kremsi madde meydana çıkıyor. Onun da nedeni? Her yağın kendine öz içinde katkı maddesi olmasından kaynaklı. Aracın km baya var. Tek nokta sen o tam sentetik yağı bir kenara bırak mobil 10 40 dan devam et. Çünkü sekiz sene de çok şey öğretti bu araç bana. O yağ yani 5 30 olan bizim araçlar için uygun değil özellikle itici sesi almaya başlarsın. Demedi deme.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Aslında tam tersi abi, kışın soğukta itici sesini kesme konusunda daha etkili diyorlar. Şu anda arabamda aldığım bir itici sesi yok ama psikolojik olarak mıdır nedir bilmiyorum sanki ilk senelerde daha sessiz çalışıyordu. Sürekli marka değiştirdiğim için yaptı sanıyorum ben de o kremamsı maddeyi ama yok servisteki ustam pek alakalı değil F kasada şahit olduğumuz bir durum genelde dedi.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Aslında tam tersi abi, kışın soğukta itici sesini kesme konusunda daha etkili diyorlar. Şu anda arabamda aldığım bir itici sesi yok ama psikolojik olarak mıdır nedir bilmiyorum sanki ilk senelerde daha sessiz çalışıyordu. Sürekli marka değiştirdiğim için yaptı sanıyorum ben de o kremamsı maddeyi ama yok servisteki ustam pek alakalı değil F kasada şahit olduğumuz bir durum genelde dedi.

Yemişim ustasını kardeşim. Elimizi sallasak ben ustayım diyen adama çarpıyor hele birde opel aracın varsa daha çok çarpıyor. Senin o söylediğin yağı ben kullandım. Kışın filan çalışma konusunda iyi ama bizim araçlar da o yağ sadece psikolojik olarak kaliteli bir yağ. 10 40 yağdan şaşma derim. Ve mobil harbi kalite bir yağ. Koy yağı sür gitsin. Başka da bir şey yapma. Her ne kadar katkı maddelerine karşı isem de LPG araçlar için ünlü firmanın katkısını kullanıyorum. Zımba gibi oluyor maşallah.
 
Üst