95 derecelik termostat

enermax

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2012
Mesajlar
72
Tepki puanı
1
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Opelin 1.6 xer kodlu motorlarının üzerindeki termostat ve fan sayesinde çalışma sıcaklığının 100 derecenin üzerine ayarlandığı malum. Bunun sebepleri ile ilgili rivayetler var, emisyon ve yakıt tüketimi gibi.

Benim 2012 astra h a16xer arabamda bu sıcaklığın 108 derecelere doğru çıktığında çekişin ciddi azaldığını yıllardır gözlüyordum ve buna çare aradım, mocool kullanarak bir nebze çözmüştüm.

Chevrolet facebook grubunun bir tanesinde opel grubu bu motorlar için 95 derecede açılan termostat ürettirildiğini duydum ve testlerini izledikten sonra arabama taktırmaya karar verdim.

Sonuç, motorun normal çalışma daha önce 102 103 arası iken, artık 93-95 arası seyrediyor, fan açma sıcaklığına artık daha zor çıkıyor ve en önemlisi sıcak havada klima açıkken çekiş çok fazla düşüyordu ve bariz bir vınlama sesi duyuluyordu. Önceki yıllarda bu arabalrın klimalarının gaz basınc ayarlarında sorun olduğunu ve artan hararetle beraber yükselen basınç ile zorlanmaya sebep olduğunu duyardım. Şu an bu sorun çözülmüş durumda, klimanın yol açtığı çekiş kaybı ve vınlama sesi artık çok azalmış durumda.

Bu termostat değişiminin motora zararının olacağını zannetmiyorum snuçta sıcaklık 93 derecenin altına düşmüyor. Yakıtta artış hissetmedim ama daha önce bir çok kez hassas ölçüm yaptığım parkuruma gittiğimde hassas ölçümümü yapacağım.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Her bölgeye, iklimine göre farklı tip termostat gönderilir. Kullanabilirsiniz
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
nereden temin ettiniz o termostatı

Evet, nereden aldınız?
"Bakın burası çok önemli!!"
 

addim27

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, 4 ay önce 2012 1.4 insignia aracımın termostat müşürü arızalandığı için termostatı komple yenilettim.. 1 ay önce, sanıyorum lpg kaynaklı bir ayar hatasından motor çok ısınmaya başladı (ısınmanın fazla olduğunu araçtan indiğimde egzozdan gelen çıtır çıtır soğuma sesinden tahmin ettim ama çok önemsememiştim) ve birkaç gün sonra aşırı basınçtan devirdaim, yedek depoya giden ince hortum ve radyatörden motora su gidişini sağlayan kalın hortumun motora girdiği noktadan (deve boynuymuş adı) su kaçağı oldu.. Su sıkışmış ve dışarı çıkmaya çalışır bir hali vardı.. Bu olay yaşanırken termostat tarafındaki kalın hortum sıcak değilken diğer taraftaki kalın hortuma el değmiyordu.. Anladığım kadarıyla termostat açılmadığı için oldu, bu durum 12 km'lik kısa yolculuk sonucunda gerçekleşmişti ve ilginçtir gösterge 90 ı geçmemişti..
Ertesi gün servise gitmeden evvel rolantide aracı çalıştırdım, bir süre sonra termosrat tarafındaki hortum ısındı ve su kaçağı oluşmadı.. Öncelikle lpg nin ayarını kontrol ettirdim, bir obd2 cihazı satın alıp araçtaki anroid ekrana torque uygulaması yükledim ve aracı takibe aldım, yaklaşık bir ay oldu, araç hareket halindeyken motor suyu sıcaklığı 105 dereceye ulaşana kadar termostat açılmıyor, açılınca 100 dereceye kadar iniyor sonra tekrar 105, ışıklarda beklerken 108 ekadar çıktığını gördüm.. durduğumda aracı stop etmeden beklediğimde ise 109 dereye ulaşınca fanın çalıştığını tespit ettim.. Hiç 110 olmadı.. Ve tüm bunlar olurken paneldeki hararet ibresi hiç 90'ı geçmiyor.. Belli ki termostatın ayarı böyle.. İki kez de aracı hiç yürütmeden rolantide bekleyip ölçtüm, bu defa 99 derecede fan açılıyor ve 90a düşüyor, bekletince tekrar 99, fan, 90, aynı döngü.. (Sanırım 95'te de termostat açılıyor) Termostatın değerlerinden ve sağlığından emin olmadan kaçak olan kısımları yeniletmek istemiyorum, tekrar ederse diye.. Şayet termostatımda da hata varsa onu da yeniletmek gerekecek.. Ayrıca fark ettiğim şey: Araç rolantide bekleyip 99 dereceyi gördüğünde daha önce kaçak olan üst hortumdan su sızmazken hareket halinde iken 105 ve üstünde su sızıyor..
Özetle, sanıyorum benim ilacım sizin bahsettiğiniz termosat.. Nasıl temin edebilirim?

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

enermax

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2012
Mesajlar
72
Tepki puanı
1
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Bu termostat z16xer, z16xep ve a16xer için özel üretilmiştir. b16xer için uyumlu mu bilmiyorum. Cruze astra 95 termostat yazınca çıkıyor.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, 4 ay önce 2012 1.4 insignia aracımın termostat müşürü arızalandığı için termostatı komple yenilettim.. 1 ay önce, sanıyorum lpg kaynaklı bir ayar hatasından motor çok ısınmaya başladı (ısınmanın fazla olduğunu araçtan indiğimde egzozdan gelen çıtır çıtır soğuma sesinden tahmin ettim ama çok önemsememiştim) ve birkaç gün sonra aşırı basınçtan devirdaim, yedek depoya giden ince hortum ve radyatörden motora su gidişini sağlayan kalın hortumun motora girdiği noktadan (deve boynuymuş adı) su kaçağı oldu.. Su sıkışmış ve dışarı çıkmaya çalışır bir hali vardı.. Bu olay yaşanırken termostat tarafındaki kalın hortum sıcak değilken diğer taraftaki kalın hortuma el değmiyordu.. Anladığım kadarıyla termostat açılmadığı için oldu, bu durum 12 km'lik kısa yolculuk sonucunda gerçekleşmişti ve ilginçtir gösterge 90 ı geçmemişti..
Ertesi gün servise gitmeden evvel rolantide aracı çalıştırdım, bir süre sonra termosrat tarafındaki hortum ısındı ve su kaçağı oluşmadı.. Öncelikle lpg nin ayarını kontrol ettirdim, bir obd2 cihazı satın alıp araçtaki anroid ekrana torque uygulaması yükledim ve aracı takibe aldım, yaklaşık bir ay oldu, araç hareket halindeyken motor suyu sıcaklığı 105 dereceye ulaşana kadar termostat açılmıyor, açılınca 100 dereceye kadar iniyor sonra tekrar 105, ışıklarda beklerken 108 ekadar çıktığını gördüm.. durduğumda aracı stop etmeden beklediğimde ise 109 dereye ulaşınca fanın çalıştığını tespit ettim.. Hiç 110 olmadı.. Ve tüm bunlar olurken paneldeki hararet ibresi hiç 90'ı geçmiyor.. Belli ki termostatın ayarı böyle.. İki kez de aracı hiç yürütmeden rolantide bekleyip ölçtüm, bu defa 99 derecede fan açılıyor ve 90a düşüyor, bekletince tekrar 99, fan, 90, aynı döngü.. (Sanırım 95'te de termostat açılıyor) Termostatın değerlerinden ve sağlığından emin olmadan kaçak olan kısımları yeniletmek istemiyorum, tekrar ederse diye.. Şayet termostatımda da hata varsa onu da yeniletmek gerekecek.. Ayrıca fark ettiğim şey: Araç rolantide bekleyip 99 dereceyi gördüğünde daha önce kaçak olan üst hortumdan su sızmazken hareket halinde iken 105 ve üstünde su sızıyor..
Özetle, sanıyorum benim ilacım sizin bahsettiğiniz termosat.. Nasıl temin edebilirim?

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

fazla basınç su depo kapağından atılır. kapak sağlamsa hortumların kelepçelerinde sorun vardır. sistemde antfriz yoksa koydurun. kapağı ucuza orjinali ile değiştirebilirsiniz.
 

batatay

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
22 Tem 2020
Mesajlar
110
Tepki puanı
30
Puanları
28
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Merhaba
Bu termostattan başka kullanan var mı? 105 derece fan için çok yüksek bir ısı bana göre ve eğer cidden 95 derecede yapıyorsa bu işi bu termostat alınıp takılır mı dersiniz?
 

enermax

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2012
Mesajlar
72
Tepki puanı
1
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Merhaba
Bu termostattan başka kullanan var mı? 105 derece fan için çok yüksek bir ısı bana göre ve eğer cidden 95 derecede yapıyorsa bu işi bu termostat alınıp takılır mı dersiniz?
105 derece fan açma sıcaklığı değil termostat açma sıcaklığı, fan 110 larda açıyor.
 

hadim

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
22 Eki 2019
Mesajlar
60
Tepki puanı
30
Puanları
18
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
Merhaba astra j ozellikle 1.4 tubolar icin soyluyorum bu konuyu cok arastirdim hemen hemen 6 ayi mi aldı.opel almanya yetkilisi türk muhendisle bile konuştum.sonuç su
Bizim araçlar bildiğimiz motor belli bir sıcaklığa gelince termostat açıp soguyunca kapanan mekanik termostat değil.bizde mahle map kontrollü elektronik termostat var.yani hem mekanik hem ecu daki sogutma haritası ile elektronik calisiyor.fan ise hem bağımsız hem bağımlı.nasıl olduğunu anlatayım.
Araç normal seyir halide iken termostat yarı bypas olarak mekanik açılıyor.yani sıcak suya ufak ufak soguk su gönderiyor ki motor birden sogumasin.bunun sebebi motoru stabil ısıda tutarak performans kayıplarını minumuma indirmekmis.bu arada soldaki termostat hortumu tamamen açılmadığı için daima soguk radyatör altı soguk.bir nevi radyatordeki suyu buzdolabında bekleyen soguk su gibi bekletiyor.bu yüzden hortumda soguk.Arac nezaman yuke biniyor (uzun rampalar sıkışık trafik)gibi ozaman ecu daki harita devreye giriyor ve termostad i elektronik olarak tam aciyor ve motoru yine ısısını koruyor.ışte ozaman soldaki termostat hortumu sicaklasiyor.
Fana gelince fan bazen termostat a bağlı bazen de ecu daki haritaya göre devreye giriyor.özellikle bizim 1.4 turbolarda ekstra olarak hem radyatör u soğutuyor hemde yagsogutucuya yardımcı olarak tur boyu soğutuyor.bu yüzden obd cihazi ile bakarsanız bazen hararet normal iken bile fan daha çok calisir.yani bazen 99 da devreye girer 96 durur.bazen de 109 da devreye girer 106 da durur.
Işin özeti opel araçlarının duruma göre 95 ile 110 derece gibi geniş bir yelpazede çalışmasını istiyor.Bunu arac performansı için en ideal sonuç diyorlar.
Bence siz siz olun analog göstergeniz 90 da sabit kaldığı ve ariza isigi yakmadigi sürece aracinizin sogutma sistemine müdehale ettirmeyin çünkü çok karışık bir sistem.Arac ecu su sogutma bilgilerini map maf sensorleri dış hava sıcaklık sensoru boğaz kelebeği pozisyon sensoru ve hatta arac denge sensorunden ortak bir şekilde alıyor ona gore termostat i açıp kapatıyor.bilginize...
 
Üst