8 valfı 16 valfa yükseltmek

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan SATTUF
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
8 v 100 beygir gücünde rampada araba boğuluyor :cry: 70-80 km arasında değişiyor


16 v lerde 100 bg sizin araç 75 bg olabilir... 16 v ye çevirmek mantıksız para harcamak olur
 
Hocam en güzeli çıkma bi motor bulup takmak.Ama buda söylenmesi kadar kolay bi işlem değil.Yapmadım ama motorun cartı curtu herşeyi değişicek ruhsata işlenecek.8valfi 16 valfe belki çevirmessiniz ama gerçekten opelci ustalarla görüşmek lazım.Belki 16 v nin bi kaç parçası sizin motora uyar.Motoru açtırdığınızda rektefiye vb. yaparken 16 valfin parçalrı kullanılabilir belki.
 
malesef 100 hp değil aracınız 75 hp netten araştırdım
 
dostum o sorun 8 valf ya da 16 valf olması ile alakalı değil. 16 valf de yapsan aynı sonucu alacaksın bana göre. senin aracında bence sensörler ile ilgili bir sorun var gibi geliyor bana. örneğin lambda sensörü ömrünü tamamlamaya başladığında doğru okuyamıyor. maf sensör de aynı. hatalı değer okuyor. ama sonuçta beyine bir sinyal yolladığı için arıza lambası yakmıyor. beyin aldığı hatalı sinyale göre hatalı karışım uyguluyor. benim arabada hava debimetresi kirlendi geçen ay. otoparkın çıkış rampasından çıkamadım
düzde bi şey yok yokuşa gelince bitiyor araba. temizlettik sorun düzeldi.
sen bence valf gibi ağır değişikliklere girişmeden önce sensörler üzerinde yoğunlaş. bilgisayara bağlat. sensörlerden gelen değerleri ölçtür. özellikle hava debimetre ve lamnda sensörlerinin hatalı veri vermesi halinde hatalı karışım yapıyor beyin. senin araçta zengin karışım yapıp boğuyor izlenimi verdi bana. özellikle gaza yüklendiğinde çekiş inadına daha da zayıflıyor mu bunu bi dene.selamlar.
 
dostum o sorun 8 valf ya da 16 valf olması ile alakalı değil. 16 valf de yapsan aynı sonucu alacaksın bana göre. senin aracında bence sensörler ile ilgili bir sorun var gibi geliyor bana. örneğin lambda sensörü ömrünü tamamlamaya başladığında doğru okuyamıyor. maf sensör de aynı. hatalı değer okuyor. ama sonuçta beyine bir sinyal yolladığı için arıza lambası yakmıyor. beyin aldığı hatalı sinyale göre hatalı karışım uyguluyor. benim arabada hava debimetresi kirlendi geçen ay. otoparkın çıkış rampasından çıkamadım
düzde bi şey yok yokuşa gelince bitiyor araba. temizlettik sorun düzeldi.
sen bence valf gibi ağır değişikliklere girişmeden önce sensörler üzerinde yoğunlaş. bilgisayara bağlat. sensörlerden gelen değerleri ölçtür. özellikle hava debimetre ve lamnda sensörlerinin hatalı veri vermesi halinde hatalı karışım yapıyor beyin. senin araçta zengin karışım yapıp boğuyor izlenimi verdi bana. özellikle gaza yüklendiğinde çekiş inadına daha da zayıflıyor mu bunu bi dene.selamlar.

Dostum bu kadar net bir açıklamada bulunduğun için sana teşekkür ederim.
Aracı Tech 2 cihazına bağladık Ekzoz Zayıf mesajı veriyor başka bir şey yok sensörlerden tamirci bahsetmedi.
 
o kadar masraf yapacağına swapla,koy bi c20xe motor:)
 
faturalı bir c20xe motor alıp,sanzımanı beyni-tesisatı yaklasık 4-5 bin arası tutar.bu motoru kendi aracınıza koymak.150-160hp güç.
 
faturalı bir c20xe motor alıp,sanzımanı beyni-tesisatı yaklasık 4-5 bin arası tutar.bu motoru kendi aracınıza koymak.150-160hp güç.

Teşekkürler
 
G kasalarda 8 valfli motormu varmış? Motorunuz ecotec değilmi eminmisiniz 8 valf olduğuna? Opel 1995 den beri 1.6 16v teknolojisi kullanıyor.
 
Geri
Üst