Ecn 170000

Olcay Atalan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Herkeze selamlar.

Aracım 2006 model astra h easytronik 1.6 benzinli 90000 km . Aracım bu sabah arka arkaya 3 kere hata verdi ve sonunda düzgün bir yere park edip bırakma şansım oldu.

Araç hareket halindeyken 2-3 vites aralığında iken şanzıman beyni arızası verdi ve ekranda vites yazısı yok oldu. Sonrasında aracı durdurup bir süre bekleyip tekrar çalıştırdım. Sonrasında yine aynı hata meydana geldi ve sonra yine.

Aracı park ettiğim yere birkaç saat sonra gidip çalışıp çalışmadığını kontrol etmek istedim. Kontak anahtarını çevirip gerekli lambaların sönmesini bekledim , frene basıp aracı çalıştırmak istediğimde hiçbir tepki olmaksızın öylece kaldı.

Aracın aküsü 12.02.2011 tarihinde alınmış ve benden önceki sahibi tarafından araca takılmış. Akü 40 amper mutlu akü. Araç elektronik bakımından 60 amper ile çalışmaya daha müsayit olduğundan aküden kaynaklı bir problem olmasını ümit ediyorum.

Akünün yaşı ve amperi göz önüne alındığında oluşan problemin şanzıman beynine giden akımın yetersizliğinden kaynaklandığını düşünüyorum.

Aracın arıza lambası yanıyor ve hata kodlarında ecn 170000 ve ecn 00000 veriyor.

Hata kodu ecn 170000 şanzıman beyni hatası olarak görünüyor.

Şanzıman beyni araştırmamda 2004-2006 ve 2007 + yukarı modellerde farklı şanzıman beyni kullanıldığını buldum. Ne kadar doğrudur emin değilim.

2006 ve öncesindeki şanzıman beyninde fırçalı motor kullanıldığı için kömür değişmesi illaki gerekecek bir durum ve kontrol ettireceğim. Birde yazılımını güncelleyip deneyeceğim.

2007 ve sonrası modellerde bu parçayı daha farklı ürettiklerinden sanırım tamiri olmuyormuş ve değişmesi gerekebiliyormuş. ( Doğruluğundan emin değilim).

Konuyu toparlamak gerekirse ,

ecn 170000 şanzıman beyni hatası.

Olası sebepleri,

Şanzıman beynine yeterli akım gitmemesi.

Şanzıman beyni parçasındaki fırçalı motorun kömürünün bitmesi.

Şanzıman beyni üzerindeki yazılımın yenilenmesinin gerekmesi.

Aracın baskı balatasının ömrünün bitmesi.

Yarın ilk işim aküyü yenilemek olacak. Sonrasında şarj dinamosunu kontrol ettireceğim. Şarj dinamosu görevini yapamaz duruma gelmiş ve aracın hareket halindeyken bile gerekli akımı elektronik aksama iletmemesine sebep olmuş olabilir.

Birde baskı balatanın azaldığını veya nasıl söyliyim aracın gidişinde düşüş olduğunu hissediyorum. Birkaç ay öncesine kadar yokuşlarda pati ile kalkmaya çalışan araç şimdi çok daha sakin. 90000 km baskı balata için iyi mesafemidir bilemiyorum.

Değerli yorumlarını ve fikirlerinizi bekliyorum. Yarın öğleden sonra gelişmeler hakkında bilgilendirme yaparım. İyi geceler dilerim.
 

kayıboyu11

Kayıtlı Kullanıcı
26-Eskişehir
Katılım
24 May 2010
Mesajlar
1,480
Tepki puanı
34
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Bilinçli bir kullanıcısın belli oluyor araştırmışsın. Bitik bir akü saçma sapan bir sürü arızaya sebep olur evet. 40 amper bana çok düşük geldi. Kendim 74 lük ile değiştirdim
Söylediğiniz gibi farklı seneler farklı easytronic sistemler var sizinki kömürlü motor büyük ihtimal kömür değişimi gerekebilir. 90000 km baskı bitermi kullanıma göre bitebilir. Kalkışlarda sarsıntı titreme varmıydı varsa sorun baskının bitmesidir
Siz zaten herşeyi araştırmışsınız aküden başlamak mantıklı
Baskı değişimi baya pahalı volant da değişiyor bunlarda hatta mutlaka değiştirin baskı ile
Umarım kısa sürede sorununuz çözülür burada paylaşırsanız sevinirim
Kolay gelsin
 

Olcay Atalan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Araç bugün çekici ile servise götürüldü. Tech2 cihazına bağlanıp hata kodları kaydedildi.

Hata kodları p1723 , p0705 , p1607 , p1700 , u2119. Şanzıman beyni çalışmadığından çalışması gereken birçok aksam çalışamadı ve birsürü hata kodu verdi.

Şanzıman beyni söküldü ve kömürleri değişti. Değişim sırasında boşaltılan yağı yenilendi. Tech2 cihazına bağlandı ve ayarları yapıldı.

Cihaz debriyaj boşluğu geçiş aralığı gibi birsürü işlem uyguladı. Aracın aküsü yenilendi. Şuan için problem yok görünüyor.

Vites geçişleri bir miktar iyileşme gösterdi diyebilirim. Araca gm 'in kendi aküsünü taktırdım.

Kömür değişimi için alınan ücret 150 tl. Hasanpaşa Opel Gedikler servisinde İsmet Gedik ustanın ellerine sağlık , kendisine teşekkür ediyorum. Bu problemle karşılaşan çözüm bulamayan kişilerin gidip baktırmalarını öneririm. İsmet usta araçla dolaşarak test sürüşünü yaptı ve baskı balata dahil çalışan aksamların vitesin kontrolünüde gerçekleştirdi.

Hepinize arızasız günler dilerim.
 

huseyin_elk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
[MENTION=72638]Olcay Atalan[/MENTION] Bendekide aynı araç ve sorunlar aynı. Şuan servisde bakalım... Akü yine 40 Amper olarak mı yenilendi. Bir arkadaş 40 amper yeterli gelmez şeklinde yorum yapmış... geçmiş olsun, teşekkürler.
 
Üst