4 şeritli yolda 94 ile radara girdim.

ADVOCATE34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Haz 2010
Mesajlar
30
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
13 Temmuz 2010 SALI


Resmî Gazete






Sayı : 27640






KANUN






KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN




Kanun No. 6001


Kabul Tarihi: 25/6/2010






13 TEMMUZ 2010 Tarihli resmi gazetede, kanun yayınlandı.

Yönetmenlik değişti mi, o konu belirsiz.

http://rega.basbakanlik.gov.tr/main...sbakanlik.gov.tr/eskiler/2010/07/20100713.htm

Sorun kalkmıştır.Yönetmelikler kanunu uygulamak maksadı ile idarelerce düzenlenen ve genel ve soyut kurallar içeren idari işlemlerdir ve asla kanuna ters düşemezler. Kara yolları Trafik kanunu güncellendi lakin kanunun uygulanmasını gösteren yönetmeliğin güncel halini beklemek lazım ki hangi sınıf araçlar için hangi hız sınırının getirileceğini bilelim. Bizim ülkede işler malesef ağır ilerliyor TBMM gibi bir yasama organının resmi sayfasında kanun metni hala komisyonda görünüyor ayrıca yönetmeliğin yeni hali düzenlenmemiş...
 
Son düzenleme:

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Kanun açık ama devlet organlarının kullandığı yazım dilini anlamak zor. O nedenle bununla ilgili basında bir açıklama yapılmıştı, galiba arkadaşlar gözden kaçırmış. Kırmızı ile işaretlediğim belirlemeyi her ilin trafik şubeleri ayrı ayrı belirleyecekler. Yani yolun kaplama durumu, o ilin iklim koşulları, yoldaki araç yoğunluğu gibi etkenler göz önüne alınarak hız limitleri her il için özel olarak "hazırlanacak bir yönetmelikle" ayrı ayrı belirlenecek. Aslında son derece doğru bir karar, çünkü İzmir-Ankara arasındaki bölünmüş yolun kalite ve kullanım özellikleri ile Ankara-Çankırı arasındaki bölünmüş yolun durumu aynı değil. Mağdur olmamak için yol kenarlarına konan hız limitini gösteren trafik levhalara uymakta fayda var.

e) 50 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş yollarda 110 km/s, otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.”
 

Cörsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2010
Mesajlar
126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
94 birşey değilmişki, Çorum çevreyolu 3gidiş 3 geliş bölünmüş yol,
50 km sınır koydular ve ilk birkaç ay epey ceza yazdılar.
bizden 2 tanıdık ceza yedi. ondan sonra sıkılmış olacaklarki uzun zamandır kontrol etmiyorlar :)
belkide bir süreliğine dikkat çekmek için yaptılar.
ama hala 100 mtrede bir 50 km tabelası var. milletin sabrını zorluyorlar sanırım :D

Çok var öyle yer.. bi kere her derenin üstünden geçen köprü (8 - 10 m) bile 50 KM levhası ile donatılmış.. çünkü her köprü gelişi güzel yapılmış ve bunu zaten sağlam darbelerle giriş çıkışlarda hissediyosunuz.. bunun istisnası da yoktur ha :D Sonra bi olay daha var... Ankaradan Denizli istikametine giderken bakın bakalım bölünmüş çift şeritli yolun yüzde kaçı 50 KM levhaları ile donatılmış.. ortada hiçbirşey yokken (yani hakikaten yokken, belki eskiden vardı ve) o levhalar hepsi kalmış orada.. ya şehirler arası ana arterlerden bahsediyoruz ve orada 50 KM yazıyor.. inşaat fln da yok.. olsa tabi ki olacak 50km sınırı.. ha bide gelişmiş ülkelerde şöyle bi olay var: varsayalım orada bi hız sınırlama tabelası var... örnekte 60 km..
60kmh.gif

ve artık aradan 3-5 km yol geçti.. tehlike vs bitti gitti orada şöyle bi tabela olur:
88eb7a3e645b62db2525adf7f05a0fff_1.jpg
ha bu da tamam olay bitti.. artık o yol için normal olan hızda gitmekte serbestsiniz diye sana haber verir.. fakat malesef ülkemizde bi 50 KM tabelası vardır.. aradan 10 km sonra biri daha.. ama o sınırlama gerçekte hiç kalkmaz.. hala geçerlidir yasal olarak... vs. vs. vs... isterdim ki bu yolları planlayanlar, onlarda değişiklik yapanlar "trafik" hakkında biraz fikir sahibi olsunlar..
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Bu bahsettiğiniz levhalar burdada var zaten. Trafik işaretleri internationaldir. değişmez. ama hız limitleri değişebilir. Bizde daha sık kullanılanı beyaz zemin üzerine içi 45 derece açıyla çizilmiş çemberdir. Bunun anlamı tüm yasaklar ve limitler kaldırıldı yol serbest demektir. tabi serbest derken 200 le bas git demek değil normal hız limti neyse o hıza dönebilirsin anlamında yani.
 

cetto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
:kop: bende cuma aydın izmir otobanında allah ne werdiyse yapıştırdım ayağım zemindeydi :D ama izmirliler ya çok sakin yada cezadan korkuyorlar ben 180-200 solu kapattım ardımdan tek kişi bile gelip yol istemedi :)

Valla konu madem İzmirlilere dokundu, geçen ayki İzmir ziyaretimde dikkatimi çeken bir olayı paylaşayım:

Sabah Ankaradan çıktım, öğlen İzmir'e vardım. Belkahve'den aşağı inişte çimento fabrikasının orada ekseriyetle radar olduğunu biliyorum. Orayı da geçince ohh dedim, rahatladım. Bornova istikametine doğru üst yoldan 90 gibi bir hızla gitmeye çalışırken önümdeki araçtan bir abim camdan kolunu çıkardı "yavaş hemşerim" manasına. Neyse 70'e bağladım hızı. Çiğli'ye giden çevre yolunda tünelde kamyon sollamak için yine 90 gibi bir hıza çıkmak durumunda kaldım, baktım kamyon arkamdan selektör yapıyor "yavaş" diye.

Kendi kendime dedim "Gözünü sevdiğim memleketim, toprağım, İzmir'im. Ankara'da kala kala uygar trafiği unutmuşum".
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Kanunun Güncel hali

KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN Kanun No:6001 Kabul Tarihi: 25/6/2010
e) 50 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir
“Motorlu araçların cins ve kullanma amaçlarına göre sürülebileceği en çok ve en az hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 90 km/s, bölünmüş yollarda 110 km/s, otoyollarda 120 km/s hızı geçmemek üzere yönetmelikte belirlenir.”




aramızda bi avukat olması sevindirici :) teşekkürler bilgi için.
bölünmüş yolun tanımı sanıyorum fiziksel olarak bölünmüş olanları (refüj, bariyer gibi bişey ile) kapsıyodur doğru mu?

Başka biri bu yorumu yazsa cevap vermeyecektim ama yorum yapan kişi subaru impreza sahibi biri ise cevap vermek şart oluyor hem subaru impreza hem 100 km sabit hız
merak ettiğim siz subaru imprezayı neden tercih ettiniz yani subaru alırken amacınız neydi araçtan beklentiniz neydide subaru aldınız

kısaca arabanız ve siz birbirinize uymuyorsunuz bilginiz olsun :D
hocam adamın subarusu var diye kural dışı mı gitmesi gerekiyor?? nasıl bi bakış açısıdır bu anlamadım :rolleyes:
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
İzmir'de şehiriçi yollarda radar çok oluyor, o nedenle aman dikkat. Araç ve nüfus yoğunluğu, mevcut yol şartları, otopark sorunları gibi etkenler göz önünde tutulduğunda trafiğin en iyi olduğu üç büyük il İzmir-İstanbul-Ankara olarak sıralanabilir. Özellikle son yıllarda Ankara'daki sürücüler çok agrasif olmuş, bir çoğu trafikte kendi kurallarını uygulamaya çalışıyor, en basitinden ışıklı kavşaklarda kendilerine kırmızı yandığı halde (yön gösteren trafik ışığı olmadığı halde) sağa dönüşler serbest diye hem kendileri beklemiyor, hem de bekliyenlere bilmedikleri kuralı kaba bir üslupla öğretmeye kalkıyorlar. Şehiriçi trafik çok hızlı akıyor, Eskişehir yoluna koydukları kameralardan şehiriçine de koymaları gerekir.
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Savaş abi sürücülerin uydurduğu kurallar deyince aklıma geldi, döner kavşaklarda geçiş üstünlüğü kavşak içerisindeki araçtadır diye öğretilmedi mi bize kurslarda?
ben nerde bi döner kavşağa gelsem hep tam tersi oluyor; kavşak içindekiler beni beklemek için duruyor, ya da tam tersi ben kavşak içindeysem yoldan gelen direk dalıyor.

ben mi yanlış hatırlıyorum bu kuralı acaba??
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Savaş abi sürücülerin uydurduğu kurallar deyince aklıma geldi, döner kavşaklarda geçiş üstünlüğü kavşak içerisindeki araçtadır diye öğretilmedi mi bize kurslarda?
ben nerde bi döner kavşağa gelsem hep tam tersi oluyor; kavşak içindekiler beni beklemek için duruyor, ya da tam tersi ben kavşak içindeysem yoldan gelen direk dalıyor.

ben mi yanlış hatırlıyorum bu kuralı acaba??

Senin bildiğin doğru. Bizde geçiş üstünlüğü kim daha cani ruhluysa, kim daha iriyse, kim daha kalabalıksa kısacası kim daha magandaysa onda oluyor. Kurala uymayanları uyarınca da ya silah çekilir yada levye :D.

Diğer bir kural yol şartları eşitse soldaki araç sağdaki araca yol vermek zorundadır. Ençok yanlış yapılan başka bir hata; belli saatlerden sonra trafik ışıkları flaşör konumuna alınır. Kavşağa yanaşan her araç ışığın pozisyonuna bakmadan bir an evvel kavşağa girmeye çalışır, ama geçiş üstünlüğü yanıp sönen sarı ışığın olduğu yoldaki araca aittir.
veeeee uyulmayan çok önemli bir kural daha;
• Dönüş yapan sürücüler, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere,
• Kavşağa gelen sürücüler, kavşak giriş ve çıkışlarından kurallara uygun olarak karşıya geçen veya geçmek üzere olan yayalara ilk geçiş hakkı vermek zorundadırlar.

Kuralları bilen ve uygulayan arkadaşları tebrik ederiz.

 

decoder

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
1,171
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hocam adamın subarusu var diye kural dışı mı gitmesi gerekiyor?? nasıl bi bakış açısıdır bu anlamadım :rolleyes:

tabikide kuralları çiğneyecek değil ama aracın biraz sana uymalı yani astralar üzerinden örnekliyim
mesela hatcback astra genç işidir cıvıl cıvıl renkli bir kişiye uygundur
sedan astra biraz daha ağır olgun sakin yaşayan birine uygundur
örneklemeler özellikler sıralarsak uzar gider
unları gözönüne alarak öyle diyorum .saygılar
 
Üst