- Katılım
- 4 Ara 2012
- Mesajlar
- 21
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhaba,
Aracım beklediği zaman ilk çalıştırmayı geç alıyor. Sanayide Tech2 cihazına bağladılar. "1635 Parlatma Devresi Genel Ağrızası" diye bir uyarı verdi. (Cümle başındaki "parlatma, parıltı" vb. bir kelimeydi.)
Ustalar kızdırma bujilerin değişecek dedi ancak sabahları kontağı açtığımda kızdırma bujisinin lambası yanıyorsa, araç sorunsuz ilk marşta ve beklemeden alıyor. Ama kızdırma bujilerinin işareti yanmıyorsa ve motor biraz beklemişse geç alıyor.
Bu durum havanın sıcak ya da soğuk olmasıyla dahi hiç değişmiyor. Çok sıcak yaz günlerinde de aynı sorun vardı. Bazen trink diye alırken bazen 4-5 sn marşa basmam gerekiyor. Yani kızdırma bujilerinden ziyade kızdırma bujilerini devreye sokan mekanizmada bir problem var gibi geliyor.
Bu sorunu nasıl çözebilirim?
EK - Aynı sorunu yaşayanlar için:
Genel kanı sorunun ısı müşüründen kaynaklandığı. Y20DTH motorun ısı müşürünün olduğu yeri fotoğrafta görebilirsiniz.
Aracım beklediği zaman ilk çalıştırmayı geç alıyor. Sanayide Tech2 cihazına bağladılar. "1635 Parlatma Devresi Genel Ağrızası" diye bir uyarı verdi. (Cümle başındaki "parlatma, parıltı" vb. bir kelimeydi.)
Ustalar kızdırma bujilerin değişecek dedi ancak sabahları kontağı açtığımda kızdırma bujisinin lambası yanıyorsa, araç sorunsuz ilk marşta ve beklemeden alıyor. Ama kızdırma bujilerinin işareti yanmıyorsa ve motor biraz beklemişse geç alıyor.
Bu durum havanın sıcak ya da soğuk olmasıyla dahi hiç değişmiyor. Çok sıcak yaz günlerinde de aynı sorun vardı. Bazen trink diye alırken bazen 4-5 sn marşa basmam gerekiyor. Yani kızdırma bujilerinden ziyade kızdırma bujilerini devreye sokan mekanizmada bir problem var gibi geliyor.
Bu sorunu nasıl çözebilirim?
EK - Aynı sorunu yaşayanlar için:
Genel kanı sorunun ısı müşüründen kaynaklandığı. Y20DTH motorun ısı müşürünün olduğu yeri fotoğrafta görebilirsiniz.

Son düzenleme: