1
1423
Bilgi Girilmemiş
herkese merhabalar.bugunlerde trabzondayım.istanbul'dan trabzona olan yolculuğumu hem konforlu hem de ekonomik gelmek için sakin kullandım ve elde ettiğim değerler beni çok şaşırttı. toplam tolculuğum 13-14 saat sürdü ve klima sürekli açıktı. yolculuk detaylarını sizlerle paylaşmak isterim..
perşembe günü işlerimi hallettikten sonra hiç uyku uyumadan ,gece 23 de, 1100km'lik yolu tepmeye başladım.
depoyu shell'den 95 oktan ile fulledim, yola çıktığımda araç 19.995km de idi.
yolculuğumun yüzde 95' ini 90km hızda gittim.aşağıdaki resimdeki gibi hız ve devirde sürdüm ve klima gece-gündüz hep açıktı
71 km sonra körfez'e vardığımda ortalama tüketimim 4.7 ile uzun yolculuğuma çok güzel başladım.
fakat çok geçmeden yol çalışması yüzünden 20 dakika dur kalk ile yol aldım.yakıt ortalamam 5.2 lt.
bolu-(gerede)'den otoban çıkışında yani 305 km sonra ki ortalamam 5.2 de sabit kaldı.
çerkeş tarafı yolları kilometrelerce bozuktu.ılgaz dan sonra yeni yollar kismi açılmış olsa da gidiş gelişli yollardı.sollama yapmadan duramadım.nadiren de olsa tır zincirini güvenli sollayabilmek için max. devir de çevirdim
740 km sonra samsun'a vardığımda ortalama tüketimim 5.2 olarak devam etti.
ve büyük son'a ulaştığımda 13-14 saat geçmişti.aslında yavaş gelmedim.ideal hızda sürdüm ve gerektiği zaman 1.4 turbonun 140 hp lik gücünü kullandığım zamanlar oldu.çok zevkli sollamalar ve konforlu bir uzun yol tecrübem daha oldu.
1072 km sonra ortalama hızım 80.2km hız oldu,ortalama tüketimim 5.1 lt gerçekleşti.
sonuç olarak,benim yorumum; 1.4 turbo yaktığı birim olarak dizellere yakın fakat dizellerden daha ekonomik olamıyor. bu motorun en etkileyici yanı ister ekonomik ister performanslı kullanılabiliyor olması. öyle anlarda güce ihtiyaç vardı ki iyiki 1.4 turbo almışım dedim.
işte bu verileri bir örnek olsun diye fotoğrafladım.amacım rekor kırmak değildi.keyifim bozulmasın diye ne sollamadan eksik kaldım ne de klimamdan.saygılarımla yorumlarınızı bekliyorum..
perşembe günü işlerimi hallettikten sonra hiç uyku uyumadan ,gece 23 de, 1100km'lik yolu tepmeye başladım.
depoyu shell'den 95 oktan ile fulledim, yola çıktığımda araç 19.995km de idi.

yolculuğumun yüzde 95' ini 90km hızda gittim.aşağıdaki resimdeki gibi hız ve devirde sürdüm ve klima gece-gündüz hep açıktı

71 km sonra körfez'e vardığımda ortalama tüketimim 4.7 ile uzun yolculuğuma çok güzel başladım.

fakat çok geçmeden yol çalışması yüzünden 20 dakika dur kalk ile yol aldım.yakıt ortalamam 5.2 lt.

bolu-(gerede)'den otoban çıkışında yani 305 km sonra ki ortalamam 5.2 de sabit kaldı.

çerkeş tarafı yolları kilometrelerce bozuktu.ılgaz dan sonra yeni yollar kismi açılmış olsa da gidiş gelişli yollardı.sollama yapmadan duramadım.nadiren de olsa tır zincirini güvenli sollayabilmek için max. devir de çevirdim

740 km sonra samsun'a vardığımda ortalama tüketimim 5.2 olarak devam etti.

ve büyük son'a ulaştığımda 13-14 saat geçmişti.aslında yavaş gelmedim.ideal hızda sürdüm ve gerektiği zaman 1.4 turbonun 140 hp lik gücünü kullandığım zamanlar oldu.çok zevkli sollamalar ve konforlu bir uzun yol tecrübem daha oldu.
1072 km sonra ortalama hızım 80.2km hız oldu,ortalama tüketimim 5.1 lt gerçekleşti.


sonuç olarak,benim yorumum; 1.4 turbo yaktığı birim olarak dizellere yakın fakat dizellerden daha ekonomik olamıyor. bu motorun en etkileyici yanı ister ekonomik ister performanslı kullanılabiliyor olması. öyle anlarda güce ihtiyaç vardı ki iyiki 1.4 turbo almışım dedim.
işte bu verileri bir örnek olsun diye fotoğrafladım.amacım rekor kırmak değildi.keyifim bozulmasın diye ne sollamadan eksik kaldım ne de klimamdan.saygılarımla yorumlarınızı bekliyorum..