- Katılım
- 31 Eki 2008
- Mesajlar
- 10
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
Corsa c 1.7 dti aracımın 20 bin km önce turbosunu değiştirmiştim. Şu anda 105 bin km mertebelerinde. Yakın zamanda farkettiğim intercooler altında yağlanma olması. Genelde bu tür olaylarda koyulan teşhis borulardan dolayı yağ kaçırdığından dolayı boruların değişmesi gerektiği. Çelişki şudur ki; motora girecek havanın soğutulmasını sağlayan basit bir radyatörde yağın ne işi var. Burda aklıma gelen; yağlı yataklarda dönen turbonun yağ kaçırıp motora girecek havayla yağı karıştırması.
Aynı zamanda bu son dönemde belirgin fark olarak, daha önce aracı sıkıştırdığımda çıkan siyah dumanda belirgin bir azalma olması hatta yok olması ve yüksek süratlerde hızlanmanın artışı. Böyle bir durumda da acaba motor yağ yakmaya mı başladı sorusu akla geliyor?!
(aracın 10 bin km'de yağ ve filtreler aksatılmadan değişir ve son 25 bin km deki yakıt takip halinde ve ortalama 6,05 lt/100km +/-0,2lt 'dir)
Yorum ve önerileriniz...?
Aynı zamanda bu son dönemde belirgin fark olarak, daha önce aracı sıkıştırdığımda çıkan siyah dumanda belirgin bir azalma olması hatta yok olması ve yüksek süratlerde hızlanmanın artışı. Böyle bir durumda da acaba motor yağ yakmaya mı başladı sorusu akla geliyor?!
(aracın 10 bin km'de yağ ve filtreler aksatılmadan değişir ve son 25 bin km deki yakıt takip halinde ve ortalama 6,05 lt/100km +/-0,2lt 'dir)
Yorum ve önerileriniz...?