- Katılım
- 4 Nis 2022
- Mesajlar
- 72
- Tepkime puanı
- 62
- Puanları
- 18
Beni dinlediğiniz için şimdiden teşekkür ederim. Opel 1.6 cdti dizel b16dt- kodlu motorlardaki kronik zincir problemi geçici çözümü için güncellemiş olduğum gerginin başarılı olduğunun müjdesini değerli forumdaşlarımla paylaşmak istedim. Hepimizin bildiği gibi zincirimiz belli bir km den sonra palet kırılması, kurma dişlisinin bozulması ve en sonunda sente atmasıyla sonuçlanıp ciddi masraflar açmaktadır. Benim aracımda da 103bin kmde başlayan ses 104bini geçtikten sonra çok artmış olup sanal ortamdaki tavsiyelerin hepsini uygulayıp bir sonuç alamayınca müdahale etmeden sorunun çözülmüyeceğini anladım. İlk başta mucizevi parça olarak lense edilen gergi contasının bende dahil hepimizin sandığı gib gergideki yağın geri kaçırmayacağı ve sorunun ortadan kalkacağını umuyoduk. Malesef gerçek hiçte öyle değilmiş. Bende işe gergi alarak kobay olarak kullandığım aracım üzerinde deneyler yapmaya başladım. Yaklaşık 9 aydır emeklerimin karşılığını almış bulunmaktayım. Çözüme ulaşana kadar bir çok hüsranla sonuçlanan çalışmalarım neredeyse bana pes ettirecekti. Sorunun zincirin tasarımından kaynaklandığını farkettim ve yeni zincir tasarımları yapmaya başlamıştım ki çok meşakatli, pahalı ve uzun zaman alacağı için kısa vadede en ucuz çözümü gene gergimizde buldum.
Yazmakla çok anlaşılır olmucak ama motorun calışma prensibi olarak siboblar belli bir zamanda eksantrik milinin öne gitmesine ve eksantrik milinin kranktan önde hareket etmesine sebeb oluyor. Buda zincirin aşırı gerilip zorlandığında zincirin boşluğunu alması için tasarlanmış gergimiz geri çekilerek görevini yerine getiriyor. Bu aşamada ise üstteki ve alttaki paletlerde zincir boşluk yapıyor. Krank mili zinciri çektiğinde ise zincir paletlere çarparak kırılmalarına sebeb oluyor. Bu dengesizlik sebebiyle kurma dişliside bozuluyor. Normal şartlarda eksantrik mili kranktan önde değilde arkada hareket etmek istese abartmıyorum 400 binleri çok rahat görebileceğimiz hatta 500e kadar gidebilecegi bir tasarımı var. İnşallah anlatabilmişimdir.
Aracım 105 500km de iken 2. Uygulamamı yapıp 2bin km kullandıktan sonra tekrar 6 mayısta söküp 2bin km lik verilerle çalışmaya başladım. 9 gün aracımı sökük bir vaziyette dağın başında bırakmak zorunda kaldım. İstediğim değerlerde parça üretmek benim için çok zor oldu. Ve nihayet 3. Uygulamamı 15 mayıs akşam üstü bitirerek marşa bastım. İlk marşta 1 iki saniyelik gergiye yağ gelene kadar ses yapması canımı sıksada uygulamanın başarılı olduğundan emin olmamı sağladı. (Yeni set değişen araçlarda dahi gergiye yağ gelene kadar ses yaptığını duymuştuk.) Uygulamam gerginin fazla germesine sebep olmadığınıda anlamış oldum. Yani fabrikanın belirlemiş olduğu değerlerle oynamamış oldum. 2. Uygulamda güncellemiş olduğum gergi ile beraber yan sanayi takmış olduğum gergi contasındada herhangi bir zarar eğilme bükülme olmadığını gördüm, sadece gerginin bastığı kısımda belli belirsiz iz yapmıştı. Aynı contayı 3. Uygulamada da kullandım. Gergi contası sorunu kesin çözmüyor ama faydasıda yok bir işe yaramıyor demiyorum. Conta deliğinin yanındaki çentik piyasadaki hidrolik gergilerinin hemen hemen hepsinde bulunan valften önce fazla basıncı dışarı atmaya yarayan delikle aynı görevi görerek zincirin özellikle yüksek devirlerde aşırı gerilmesini engelleyerek zincirin hızlı uzamamasını sağlayacağını düşünüyorum. Güncellemiş olduğum gergi ve conta sayesinde herşey yolunda giderse 300bin kmleri görebileceğimizi tahmin ediyorum.
Paylaştığım fotoğraflarda aracımın paletlerinin yaklaşık olarak yarı ömürde ve kurma dişlisi ömrünün yarının altında olduğunu tahmin ediyorum. En azından paletlerin yerinde olduğundan emin oldum. Bazı araçlarda alttaki bazı araçlarda üstteki palet kırılıyor. Üstteki palet belki değişebilir ama alttaki paletin değişme ihtimali yok denecek kadar az. Üstteki palet kırılırsa zaten alttaki paletinde kırılması an meseledir. Bu durumda direk set değişmenizi tavsiye etmekteyim. Kamera da atmama rağmen çok fazla anlaşılmıyor. Ufak ta olsa fikir veriyor. Motor inmeden kimse garantisini veremez. Motor indikten sonrada zaten set değişilir.
Kendi aracıma uygulama yapmamış olsaydım 3bini 5bin yapmadan ya paletim kırılacaktı yada kurma dişlim bozulacaktı. Zaten zarar görmüş paletlerim ve kurma dişlim uygulamam sonucu bozulması yavaşlıyacak olsada benim tahminim aracımın 170bin kmleri ya görecek yada 200bine anca ulaşacak. En kötü 150bine kadar sorunsuz gideceğini düşünmekteyim.
15 mayısdan itibaren çok çeşitli zaman aralıklarında durmadan marşa bastım. 12 günlük süre zarfında belki 100kez marşa basmışımdır. 2.uygulamamda hiç ses duymamıştım. Bu sefer ilk marş harici çok şükür en ufak bir ses duymadım.
Aracımda testlerine devam ederken bu durumdan müzdarip olan insanların da derdine çare olmasını canı yürekten istemekteyim. Fakat gerek parça üretiminde yaşadığım zorluklar gerek anlayışsız insanlar ve en önemlisi kötüye kullanabilecek kişilerin olması beni bu geliştirme projemi paylaşma noktasında son derece endişelendirmektedir.
Makinalrın dilinden iyi anlasamda aynı dili konuştuğum insanlarla anlaşamadığımda çok oluyor.
Uygulamamın direk videosunu çekemedim. Açıklama kısmında ise farklı araçların değerlerini almam gerekiyor. Videosunu çekip paylaşsak yada nasıl yaptığımı açıklasam -sesi kessin yeter, aracı gagalayım birine gitsin- mantığındaki insanların günahına ortak olmak istemiyorum.
Gergi contasını ustalarımızın sesi kesmediğini bildiği için takmak istemiyorlar. Bir çok insan takan bulamadım diyor, ustalarımız motor inmesi gerektiğini söylüyorlar. Bizim parçamızı taktıktan 3 beş bin km sonra paleti kırılacak kurma dişlisi bozulacak insanlar ustasına gelip gene sıkıntı çıkartıyo yaptığın iş dediğinde direk beni suçlayacaklar. Yada para kazanmak için paleti kırılmış insanlara bile uygulama yapacak olanlar olacaktır. Yada paletin kırık set değişmen lazım dese bile parasıyla değilmi tak sen diyenler illaki olacaktır. Çok şükür kimsenin üç kuruşunda gözüm yok, bu işten popüler olmak, çok para kazanmak gibi bir hedefim de yok.
Parça satışı yapmam söz konusu bile olamaz. Güncellediğim gergileri satmam da olmaz. Bana biraz etik gelmiyor.
Ankara da tamirhane açmamı söyleyenler de oldu neredeyse herşehirdeb gelirler ama ben (çocukluğu sanayide geçmiş biri olarak) tamirci olacaksam niye okadar dirsek çürüttüm. Sanayiden çıkmazdım. Kurulu bir düzenim varken güzel bir işim varken tamirciliği yada farklı bir şirkette çalışmam malesef mümkün gözükmüyor.
Bana, 15 yirmi araca kadar gönüllü olan kısa zamanda fazla km yapacak, özellikle ses yeni başlamış 80bin ile 120bin km arasında, set değişmeyi zaten göze almış anlayışlı araçlara
hafta sonları günde 1 araç olmak üzere, belli uzaklıktaki 2 araca değerlerini de ölçmem için kendim gidip uygulamayı bizzat yapma fikri sıcak geliyor.
Teknik destek konusunda açmamamın sebebi bu çekincelerimden dolayı tartışma tarzında sizlerin değerli fikirlerini de dinlemek istememdendir. Çünki ben aracımın sorununu giderdim gönül rahatlığıyla keyifle binmeye devam ediyorum. Kendime saklayıp bencillik etmekte istemiyorum. Farklı şehirlere gidip uygulamayı yapmak beni çok yoracak olsada opelin anlındaki kara lekelerden birini silmek istemekteyim.
Motorumuz bana göre sınıfının en iyisi. Nazik diyen insanlar olmuş ama hiçte nazik bir motor değil. Ufak tefek sıkıntıları olsada bana göre tek sıkıntısı zinciri. Onuda el birliği ile inşallah çözecez.
Düşüncelerimi yanlış, yersiz bulan yada şöyle yapalımda ne kebap nede şiş yanmasın gibi fikirlere önerilere açığım. Biliyorum çok konuştum ama detaylı yazsam kim bilir kaç sayfa olur.
Çok falza tekniğe girmeden herkezin anlayabileceği bir şekilde açıklamaya çalıştım. Bilmeden hata etmişsem kusuruma bakmayın. Şimdiden tekrar teşekkür ederim.
Yazmakla çok anlaşılır olmucak ama motorun calışma prensibi olarak siboblar belli bir zamanda eksantrik milinin öne gitmesine ve eksantrik milinin kranktan önde hareket etmesine sebeb oluyor. Buda zincirin aşırı gerilip zorlandığında zincirin boşluğunu alması için tasarlanmış gergimiz geri çekilerek görevini yerine getiriyor. Bu aşamada ise üstteki ve alttaki paletlerde zincir boşluk yapıyor. Krank mili zinciri çektiğinde ise zincir paletlere çarparak kırılmalarına sebeb oluyor. Bu dengesizlik sebebiyle kurma dişliside bozuluyor. Normal şartlarda eksantrik mili kranktan önde değilde arkada hareket etmek istese abartmıyorum 400 binleri çok rahat görebileceğimiz hatta 500e kadar gidebilecegi bir tasarımı var. İnşallah anlatabilmişimdir.
Aracım 105 500km de iken 2. Uygulamamı yapıp 2bin km kullandıktan sonra tekrar 6 mayısta söküp 2bin km lik verilerle çalışmaya başladım. 9 gün aracımı sökük bir vaziyette dağın başında bırakmak zorunda kaldım. İstediğim değerlerde parça üretmek benim için çok zor oldu. Ve nihayet 3. Uygulamamı 15 mayıs akşam üstü bitirerek marşa bastım. İlk marşta 1 iki saniyelik gergiye yağ gelene kadar ses yapması canımı sıksada uygulamanın başarılı olduğundan emin olmamı sağladı. (Yeni set değişen araçlarda dahi gergiye yağ gelene kadar ses yaptığını duymuştuk.) Uygulamam gerginin fazla germesine sebep olmadığınıda anlamış oldum. Yani fabrikanın belirlemiş olduğu değerlerle oynamamış oldum. 2. Uygulamda güncellemiş olduğum gergi ile beraber yan sanayi takmış olduğum gergi contasındada herhangi bir zarar eğilme bükülme olmadığını gördüm, sadece gerginin bastığı kısımda belli belirsiz iz yapmıştı. Aynı contayı 3. Uygulamada da kullandım. Gergi contası sorunu kesin çözmüyor ama faydasıda yok bir işe yaramıyor demiyorum. Conta deliğinin yanındaki çentik piyasadaki hidrolik gergilerinin hemen hemen hepsinde bulunan valften önce fazla basıncı dışarı atmaya yarayan delikle aynı görevi görerek zincirin özellikle yüksek devirlerde aşırı gerilmesini engelleyerek zincirin hızlı uzamamasını sağlayacağını düşünüyorum. Güncellemiş olduğum gergi ve conta sayesinde herşey yolunda giderse 300bin kmleri görebileceğimizi tahmin ediyorum.
Paylaştığım fotoğraflarda aracımın paletlerinin yaklaşık olarak yarı ömürde ve kurma dişlisi ömrünün yarının altında olduğunu tahmin ediyorum. En azından paletlerin yerinde olduğundan emin oldum. Bazı araçlarda alttaki bazı araçlarda üstteki palet kırılıyor. Üstteki palet belki değişebilir ama alttaki paletin değişme ihtimali yok denecek kadar az. Üstteki palet kırılırsa zaten alttaki paletinde kırılması an meseledir. Bu durumda direk set değişmenizi tavsiye etmekteyim. Kamera da atmama rağmen çok fazla anlaşılmıyor. Ufak ta olsa fikir veriyor. Motor inmeden kimse garantisini veremez. Motor indikten sonrada zaten set değişilir.
Kendi aracıma uygulama yapmamış olsaydım 3bini 5bin yapmadan ya paletim kırılacaktı yada kurma dişlim bozulacaktı. Zaten zarar görmüş paletlerim ve kurma dişlim uygulamam sonucu bozulması yavaşlıyacak olsada benim tahminim aracımın 170bin kmleri ya görecek yada 200bine anca ulaşacak. En kötü 150bine kadar sorunsuz gideceğini düşünmekteyim.
15 mayısdan itibaren çok çeşitli zaman aralıklarında durmadan marşa bastım. 12 günlük süre zarfında belki 100kez marşa basmışımdır. 2.uygulamamda hiç ses duymamıştım. Bu sefer ilk marş harici çok şükür en ufak bir ses duymadım.
Aracımda testlerine devam ederken bu durumdan müzdarip olan insanların da derdine çare olmasını canı yürekten istemekteyim. Fakat gerek parça üretiminde yaşadığım zorluklar gerek anlayışsız insanlar ve en önemlisi kötüye kullanabilecek kişilerin olması beni bu geliştirme projemi paylaşma noktasında son derece endişelendirmektedir.
Makinalrın dilinden iyi anlasamda aynı dili konuştuğum insanlarla anlaşamadığımda çok oluyor.
Uygulamamın direk videosunu çekemedim. Açıklama kısmında ise farklı araçların değerlerini almam gerekiyor. Videosunu çekip paylaşsak yada nasıl yaptığımı açıklasam -sesi kessin yeter, aracı gagalayım birine gitsin- mantığındaki insanların günahına ortak olmak istemiyorum.
Gergi contasını ustalarımızın sesi kesmediğini bildiği için takmak istemiyorlar. Bir çok insan takan bulamadım diyor, ustalarımız motor inmesi gerektiğini söylüyorlar. Bizim parçamızı taktıktan 3 beş bin km sonra paleti kırılacak kurma dişlisi bozulacak insanlar ustasına gelip gene sıkıntı çıkartıyo yaptığın iş dediğinde direk beni suçlayacaklar. Yada para kazanmak için paleti kırılmış insanlara bile uygulama yapacak olanlar olacaktır. Yada paletin kırık set değişmen lazım dese bile parasıyla değilmi tak sen diyenler illaki olacaktır. Çok şükür kimsenin üç kuruşunda gözüm yok, bu işten popüler olmak, çok para kazanmak gibi bir hedefim de yok.
Parça satışı yapmam söz konusu bile olamaz. Güncellediğim gergileri satmam da olmaz. Bana biraz etik gelmiyor.
Ankara da tamirhane açmamı söyleyenler de oldu neredeyse herşehirdeb gelirler ama ben (çocukluğu sanayide geçmiş biri olarak) tamirci olacaksam niye okadar dirsek çürüttüm. Sanayiden çıkmazdım. Kurulu bir düzenim varken güzel bir işim varken tamirciliği yada farklı bir şirkette çalışmam malesef mümkün gözükmüyor.
Bana, 15 yirmi araca kadar gönüllü olan kısa zamanda fazla km yapacak, özellikle ses yeni başlamış 80bin ile 120bin km arasında, set değişmeyi zaten göze almış anlayışlı araçlara

Teknik destek konusunda açmamamın sebebi bu çekincelerimden dolayı tartışma tarzında sizlerin değerli fikirlerini de dinlemek istememdendir. Çünki ben aracımın sorununu giderdim gönül rahatlığıyla keyifle binmeye devam ediyorum. Kendime saklayıp bencillik etmekte istemiyorum. Farklı şehirlere gidip uygulamayı yapmak beni çok yoracak olsada opelin anlındaki kara lekelerden birini silmek istemekteyim.
Motorumuz bana göre sınıfının en iyisi. Nazik diyen insanlar olmuş ama hiçte nazik bir motor değil. Ufak tefek sıkıntıları olsada bana göre tek sıkıntısı zinciri. Onuda el birliği ile inşallah çözecez.
Düşüncelerimi yanlış, yersiz bulan yada şöyle yapalımda ne kebap nede şiş yanmasın gibi fikirlere önerilere açığım. Biliyorum çok konuştum ama detaylı yazsam kim bilir kaç sayfa olur.
Çok falza tekniğe girmeden herkezin anlayabileceği bir şekilde açıklamaya çalıştım. Bilmeden hata etmişsem kusuruma bakmayın. Şimdiden tekrar teşekkür ederim.
Ekli dosyalar
-
01.webp116.2 KB · Görüntüleme: 89
-
02.webp93.2 KB · Görüntüleme: 90
-
03.webp164.9 KB · Görüntüleme: 79
-
04.webp130.7 KB · Görüntüleme: 79
-
05.webp163.6 KB · Görüntüleme: 78
-
06.webp105.2 KB · Görüntüleme: 76
-
07.webp135.2 KB · Görüntüleme: 76
-
08.webp122.6 KB · Görüntüleme: 77
-
09.webp106.7 KB · Görüntüleme: 80