Bu conta ziciri iten gerginin (pistona benzer) içinde yağı tutarak boşalmasını engelliyor. Kırmızı ile işaretlediğim yerdende triger zincirini yağlıyor. Normalde triger zincirini yağlaması gereken yerden yeterli yağlama yapmadığı için burada böyle bir centik açılmış.
Ukrayna forumlarında 2 ustanın bu contayı takarken uyguladığı farklı ve basit bir yöntem daha var. Ben kendi aracıma taktırırken bunu uygulattım. Pistonun ucundaki küçük delikten yağlama düzgün yapılamıyor. Ukraynadaki ustalar bu contayı takarken eski kanalı tıkayarak takıyorlar.(çok basit bir işlem). Çünkü bu conta takılınca yağın, zinciri yağlanabilmesi için yeni geniş bir kanal açılmış oluyor. Yağ basınç altında bulabildiği en rahat kanaldan çıkacağı ve zaten piston ucundaki deliğin conta olmadan dahi düzgün çalışmadığını göz önüne alarak eski deliği körleştiriyorlar. Eski delik körleştrilmese dahi yağ zaten yeni ve daha geniş olan contadaki kanaldan trigeri yağlayacaktır.
Eski değiliğin açık kalmasının dezavantajını da şöyle özetliyorlar ; motoru stop ettikten uzunca bir süre sonra eski piston ucundaki delikten çok azda olsa sızma olabilir. Bu sızma pistondaki basıncı azaltıp zincirin ilk çalıştırmadaki sesini eskisi kadar sık olmasada tekrarlatabiliyor. yönünde tespitleri var.
