Yığılma dediğimiz olay ayağınızı debriyajdan çekme hızınız, bir üst vitesteki devriniz ve attığınız vitesle alakalıdır.Yeni nesil araçlardadaki tork düzenleyici sistem ani kavramalarda debriyaj balatasının ve vites kutusunun zarar görmesini engellemek için devreye girer ve yığılmayı önler ancak gelgelelim bizim araçlarda bu mevcut değil.
Konuyu özetlersek gazdan ayağımızı çekip 2 den 1. vitese veya 3 den 2. vitese, debriyajı aniden bırakarak attığımız zaman araç fazla yığılır.Bu yığılma özellikle 2 den 1. vitese atarken daha fazla olur.Aracın motoru kompresyona girer ve aracı yavaşlatır.Vites büyüdükçe bu etki azalır.Motorunuzun sağlıklı olduğunu anlamak için aracın kompresyon(yavaşlama etkisi) durumuna bakabilirsiniz.Eğer aynı model başka bir araçta yokuş aşağı inerken, ayak gazdan çekili vaziyette aracın ivmelenmesi daha az ise o zaman sizin motorunuzun yıpranmaya başladığını söyleyebilirim.En azından ustalar böyle söylüyor.Bunun dışında aracı yığılma durumuna maruz bırakmak; vites kutusu, debriyaj ve diğer aktarma organlarına zarar verir.Vites düşürürken her zaman debriyajı kademeli biçimde kavrattırın.Ayrıca gereksiz yere vites küçültmek, baskı balata ve vites kutusu arızalarına yol açar.Kolay gelsin...