toyota da, honda da alıp kullanan birisi olarak hiç bir japonu alman yada avrupalıya değişmem. bu arabalara nasıl bu kadar para veriyorlar onu da anlamıyorum.
sorunsuz arabalarmış; tabi sorunsuz olurlar daha düne kadar arabalarda bir şey yoktu ki sorun olsun.4 teker bir motorun ne sorunu olacak.
1997 yılında benim bütün karşı çıkmalarıma rağmen k.peder sıfır toyota coralla gli aldı. (ben üstünü çok cüzi bir şey koyarak passat alalım demiştim.) en full versiyonu olan arabadaki donanım; 4 cam oto.elektrikli ayna hepsi bu. klima bile opsiyonel, abs yok hava yastığı yok.yol ve lastik sesinden sesinden içeride durulmaz, frenlerinin ne zaman nerde tutacağı belli olmaz.
çok mütevazi ve bulduğu ile yetinen k.pederim bile 3 ay sonra "toyota toyota diye çok övdüler bunu benim doğandan pek de farkı yokmuş" demişti. aynı tarihlerde bende 1995 astra f hb. vardı ondan inip toyotaya binince attan inip eşşeğe binmiş gibi oluyordu.
benzeri tecrübeyide kendim 1999 honda civic 1.6 ies de yaşadım. toyotada çok daha iyi olmakla birlikte vectra a dan sonra bindiğim için zaten benda fazla yaşamadı, çünki binemedim ve satıp sıfır fabia almıştım. işte araba oydu; 1.4 101 hp motoruyla onun gibi yol tutanına, mükemmel frenleri olanına rastlamadım.
dersenizki bu günün japonları eskisi gibi değil, doğru ama hala bir alman gibide değil. kaporta, yol tutuş, ses olayları devam ediyor.
bir konuda haklarını yemem motor ve klimaları hakikaten mükemmeldir. işte bu motorları opel kasasına koy al sana torununa miras kalacak araba.