Yeni aracımı aldım !!

canım opelim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
14 Nis 2010
Mesajlar
632
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
ilk işim tarfikte bir Accent Era test etmek bakalım nasıl gidiyormuş
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
hadi günün sorusu... özellikle turbo dizel kullanıp 240Nm ve üzeri torku olan araç sahiplerine.

torku 153Nm olupta 7,5sn'de 0-100km/s yapabilen atmosferik 1,6lt motora sahip araç nedir?
 

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
hadi günün sorusu... özellikle turbo dizel kullanıp 240Nm ve üzeri torku olan araç sahiplerine.

torku 153Nm olupta 7,5sn'de 0-100km/s yapabilen atmosferik 1,6lt motora sahip araç nedir?


Vites oranları kısa tutulmuş peynir tenekesidir :D

Arkadaşlar bir laf var, "Beygir araba sattırır, Tork yarış kazandırır" diye..

Ha bu torku yüksek olan her zaman kazanır diye bir şart yok. Bunun tork harici bin türlü parametresi var, vites oranları, tork devri, beygir gücü, max güç ve tork devir bantları, aracın ağırlığı, rüzgar sürtünmesi, Lastik ebatları vs..


Ben 150hp 196nm lik aracımla, 150hp 320nm lik arcı geçtim.(Alfa 159) Onun ağırlık ve vites dez avantajı vardı. Ayrıca turbonun besleyebildiği devir de belli. Şayet o araç atmosferik olupta 150hp güçte max güç devrine yakın 320nm torkunu korusaydı calibrayı parça parça ederdi :D

Şöyle bir durum var, her viteste 2000 d/dk dan 4000 d/dk ya kadar düzde veya rampada gaza bastığında alacağı tekpi benim aracımınkinden çok daha iyi olacak. Benim aynı tepkiyi almam için vites düşürmem gerekecek.

Kalkışta ve uzun mesafede fark atsam da, şehir içi gibi dur kalkı olabilen bir ortamda veya sürekli basmaya müsait olmayan virajlı bir yolda Calibra ile Alfaya asla fark atamazsın..

Tartışmanın konusuna gelirsek, arkadaşımızın almış olduğu 1.5 CRDİ araca 2.0 Vectra ile rakip olmak ne kadar mantıklı?

Ki zaten kendisinde 2.0 cdx geçerim diye iddası olmadı. İddada bulunan 1,8 90hp lik vectrayıda geçebileceğini ben biliyorum. Aksini idda eden varsa izmir içi 1.8 stock vectrasını alıp gelsin bende bir stock CRDİ bulayım istediği yolda deneyelim..

Konu iyice çığrından çıktı :D

"Arkadaş araban hayırlı uğurlu olsun, güle güle kullan" demek bu kadar mı zor?

Varsın onun için uçak olsun arabası, neyi kanıtlamaya çalışıyoruz ?

Babam serçeden inip 10 yıl boyunca Lada Samara ya Uçak diye bindi. Arkadaşlarının yanında Lada uçak gibi dediğinde kimse kalkıpta o teneke mi uçak diye sormadı.

Hyundai değilde 1.7 dti Corsa alıp bu yorumu yapsaydı eminim, "1.7 candır" "Corsa bilmemnedir." 1.7 efsanedir" abuk sabuk yorum yapan çok olurdu :D

Son olarak ta aracınızın, kapısının sağının solunun ağırlığına, sacının kalınlığına güvenmeyin hiç bir işe yaramaz benden söylemesi. Gelir polyester çamurluklu bir araç içinizden geçer gider.

http://www.youtube.com/watch?v=joMK1WZjP7g
 

ksk_corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
1,523
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
güle güle kullan kardeşim... hayırlı uğurlu olsun... kazasız belasız günler inşallah...
 

nightknight

Kayıtlı Kullanıcı
28-Giresun
Katılım
18 Ağu 2010
Mesajlar
769
Tepki puanı
18
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Allah kaza bela vermesin iyi günlerde mutlulukla kullanın.Muhtemelen sadece bu servis anlayışlarından ve müşterilerine verdikleri değerden dolayı bundan sonra japon-kore eksenine kayacam.geçen yıl 2005 lancer plusım vardı 90000bakımını yetkili serviste yaptırmıştım.250tl tutmuştu.aradılar sordular bir sorun var mı varsa getirin bakalım falan çok memnun kalmıştım hatta samsunda serviste bir tane eleman eşimle beni alıp yemekhaneye götürmüştü ustalarla öğle yemeği yemiştik vectra a merakımdan arabamı sattım ve bazen köpekler gibi pişman olduğumu hissediyorum.
 

06kpr19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Kas 2010
Mesajlar
226
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Konuyu açan arkadaşımıza aracı hayırlı olsun demiştim...Ancak konu çok saçma yerlere gelmiş....Bence bu yarışı fazla uzatmadan sadece sağlıklı bilgiler paylaşalım... Burası kavga etme yeri değil, paylaşım yeri...Birbirimizi kırmadan saygılı bir şekilde yanlışlarımızı düzeltelim...
saygılar

Tork ve beygir gücü hakkında sağlıklı bir bilgi bulmak çok zor...Çoğu insan torku yüksek olan aracın daha güçlü ve performanslı olduğunu düşünüyor....paylaşımlarım belki kafalardaki soru işaretlerini kaldırarak F1 araçlarının , ralli araçlarının neden yüksek tork üreten Dizel motoru kullanmadıklarını anlamamızı sağlayabilir.







Uploaded with ImageShack.us



Yukarıda 175 BG’li bir Peugeot 207’nin Tork tablosu var. 2000 devirde en yüksek torka ulaşıyor ve 4500 devire kadar bunu koruyor. En iyi hızlanma için 1. viteste 6500 devire kadar çıkıyoruz. Çünkü 1. viteste her durumda 2. vitesten daha çok tork üretiyor. 6500 devirde 2. vitese geçtiğimiz zaman motor lastiklerin hızına uyum sağlamak için 4152 devire, tork da 1769’a düşüyor. Gördüğünüz gibi 1., 2. ve 3. viteslerde “hız” için “tork” feda ediliyor. Ama 4. viteste 6500 devirde 749 tork üretilirken, 5. vites 5304 devirde yaklaşık 760 Nm tork üretiliyor. Demek ki 4. viteste 6500 devire kadar gelmenin bir anlamı ya da avantajı yok.
Peki 400 Nm torku 2000 devirde ve 4000 devirde üreten iki araba yarışırsa ne olur? 1. araba yarışın hemen başında öne geçer çünkü diğeri daha az tork üretirken 400 Nm torku ondan önce 2000 devirde üretir. Ama daha sonra 1. arabanın deviri arttıkça ürettiği tork azalacak, o vitesteki son hıza ulaşacak ve dişli oranları yüzünden daha az tork üreteceği (ve daha yavaş hızlanacağı) 2. vitese geçmek zorunda kalacak. Oysa 2. araba çok yüksek devirlere kadar 1. viteste kalabilir. Böylece 1. araba 3. vitese geçtiğinde 2. araba 2. vitese yeni geçmiş olacaktır ve sonuçta yarışı 2. araba kazanır.
Ve şimdi size vereceğim örneğe çok dikkat edin. 1000 kg bir arabayı 5 metre hızdan 10 metre hıza 5 saniyede çıkarmak ve aynı arabayı yine 5 saniyede 30 metre hızdan 35 metre hıza çıkarmak arasındaki farkı bir düşünün?
Her iki durumda da a=(10-5)/5=1 ve a=(35-30)/5=1. Yani ivme 1m/s^2
f=m*a f=1000*1=1000 N. Yani arabayı ister 5’den 10 m/s hıza, ister 30’dan 35 m/s hıza çıkartın, aynı KUVVETE ihtiyacınız var.
Ama 1000 N kuvveti 5 m/s hızda ve 30 m/s hızda ortaya çıkarmak tamamen farklı şeyler. İsterseniz gerekli gücü bulalım:
x=5*5+0,5*1*5^2=37,5 Bu 5 m/s hızdan 10 m/s hıza ulaşana kadar arabanın katettiği mesafe.
x=30*5+0,5*1*5^2=162,5 Ve bu da 30 m/s hızdan 35 m/s hıza ulaşana kadar katettiği mesafe.
w=1000*37,5=37500 Joule ve p=37500/5=7500 Watt (10,2 BG)
w=1000*162,5=162500 Joule ve p=162500/5=32500 Watt (44,2 BG)
Gördüğünüz gibi iki arabayı da “hızlandırmak” için “aynı” kuvvet yani tork gerekiyor ama daha hızlı olan arabayı hızlandırmak için daha fazla BG gerekiyor. Ama unutulmaması gereken şu ki

Ayrıca bu linkteki videoyu izlerseniz.... tork ve beygir hakkında daha sağlıklı bilgilere sahip olabilirsiniz...


http://www.teknoseyir.com/41668/araclarda-tork-ve-beygir-gucu-neyi-ifade-eder/



hocam naptın yaa.kendimi TÜBİTAK sınavında hissettim.Matematiksel çözümü incelemedim ama kesınlıkle son cümlen mantıklı...
helal olsun.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Arkadas buraya konu aciyorsan negatif elestirilere de hazir olacaksin, konu acilinca hep iyi hep guzel denmiyor bir kere bunu bilmek lazim...

Hyundai ile Opel kiyasini bu forumda yaparsan bu tepkileri alirsin, bu konuyu Hyundai forumunda acsaydin eger tam senin istedigin cevaplar gelirdi...

Simdi Turbo lu kucuk motorlu dizel arac kullanan her surucunun yasadigi TURBO etkisi olmus sizde hani o 1. viteste sizi koltuga yapistiriyorya sanki araba 120 ile giderken gaza basincada sizi koltuga yapistircak saniyorsunuz ama kazin ayagi oyle degil iste. Araciniz burada bahsi gecen araclari kalkista ilk 200m de gecer ancak sonra nefesi kesilince ancak onlari izler.
 

STALKERx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2011
Mesajlar
92
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
O değilde bir markayı övmek, servisindeki pasta koladan ibaretse.. Bir markayı kötülemek gerekmez. H. Olsun
 

GTi.OnuR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
489
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hayırlı Uğurlu Olsun, Güle Güle Kullanın.2011 Model Hyundai Accent Era 1.5 CRDİ Mode paket kullanıyorum yaz'dan beri.Çift hava yastığı+abs+esp+Ön arka disk fren araç 110 bg.Öncelikle aracın gerçekten 120-130'dan sonra güven vermediği herkez tarafından biliniyor.Ama gel gelelim hız konusunda 4. viteste bile 160 görüyor araç.5. vitesi siz düşünün.Durma konusundada ön-arka disk fren olduğu için gayet rahat duruyor.Virajlarda hiç sıkıntı yok.Servis konusundada fiyat olarak açıkcası fazla üzmüyorlar.5 yıl garantide cabası.Türkiye'de Peugeot,Ford,Citroen'de ki olan 110 bg motor hikaye bence.Bu motor ve güçteki araç çok can yakıyor söyliyeyim...
 
Üst