Yeni aracımı aldım !!

hasankaplan35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
1,067
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Kabadayılık yapıp yapmıycağım seni ırgalamaz tamam aslanım,cevap yazarken cevap olsun diyede cevap yazma anlamlı iş görür yorumlar yap kıyasladığın arabadan bitane al kullan sonra sarıya boyat TİCARİ olarak kullan takside iyi tutuluyor :D

Arabadan anlayan, hp nedir , tork nedir bilen herkes, yaptığım yorumun boş olmadığını anlar. Ben Accent Era kullandım, 104hp Tigram varken de Era ile yarıştım. Nasıl gittiğini iyi biliyorum. Bilerek yorum yapıyorum.

Sen yolda izde denk gelipte, kendini üzdürme diye yorum yapıyorum :D

Konun başından itibaren tekrar oku istersen, kim laf olsun diye yazmış kim işe yarar bilgi vermiş?
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Yemek ne kelime dumanını attırır :D

attachment.php
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
yağmurda çamurda virajda 70 hp araba deler era yı çünki 0 hesap bir araba...
yol tutuş frenaj hiçbirşey yok...lafım meclisten dışarı malı kötülediğimden değil diyeceğimde gitmeye düzde çok süratli lafım yok..
5 kişi çakılı arabada izmir aydın otobanda klima açık 200-210 geliyor yani...
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
yer uçağı konusunda gelince öğrenmeyenler öğrnemiş oldu yok illaki ezber edecem diyorlarsa 1.5 crdi 110 hp ile kısa bir tura çıkabilirler. Hala mı tatmin olmadınız ozaman size tork tan bahsedeyim 240 nm tork var bu araçta ki bu yer uçağı olması için çok çok ideal bir tork. Tork nedir ne işe yarar bilmiyorsanız eee artık yapacağım bişe yok. Benzinli ile dizeli kıyaslamayı bırakın da test sürüşü yapın bence
senin aracın çift kırmızı passat'a da kafa tutar şimdi ;) tork nedir bu arada? standart x20xe 188Nm tork veriyor. seninkinden 60Nm daha düşük. ama sakın torkuna güvenme benden söylemesi ;)

bu arada zamanında denenmiş ve gerekli fazladan 60Nm tork dizel aracı gidiyormuş hissi verenlere iade edilmiştir. sözüm TDI'dan dışarı :kop:
Ha birde hangi arkadaştı o ilk kalkışı güzel sonradan gitmiyor şişiyor gibi cümle kullanan :) ona çok güldüm ya dizel araçlar aksine bastıkça ve ısındıkça gider bunudamı bilmiyorsunuz????? ilk kalkışı atik olan araç sonradan şişer mi??? galiba arkadaş LPG li zannediyor :) ben bişe demiyorum başka

kimin ne zannettiğini bilmem ama açık ve net anca 300 metre şansın var diyorum ben.
 
Son düzenleme:

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
ne güldüm yaaa :kop:
:kop: :kop: :kop:

İbrahim era bmw kovalar mı sence. yok yok o olmaz sti anca paklar bunu :kop:
 

adnan___sayan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
94
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hyundai era blue arkadaşım almıştı bindim astra ile onun arasında everest tepesi gibi bir fark var hyundai sacı çok ince ve resmen teneke astranın bir kapısı onun bagaj kapağı dahil 5 kapısının ağırlığında yol tutuş sıfır bir arkadaşım 2004 de starex almıştı 34 milyara bende astra g 27 milyara almıştım o starex i 10 milyara sattı bende astra yı 23 milyara sattım kim avantajlı söyleyin
 

orucreis

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
334
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
senin aracın çift kırmızı passat'a da kafa tutar şimdi ;) tork nedir bu arada? standart x20xe 188Nm tork veriyor. seninkinden 60Nm daha düşük. ama sakın torkuna güvenme benden söylemesi ;)

bu arada zamanında denenmiş ve gerekli fazladan 60Nm tork dizel aracı gidiyormuş hissi verenlere iade edilmiştir. sözüm TDI'dan dışarı :kop:


kimin ne zannettiğini bilmem ama açık ve net anca 300 metre şansın var diyorum ben.

arkadaşım bizi yanlış anlamış. asla aracını kötülemek gibi bir maksadımız yok. Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin inşallah. mesajımda da belirttiim gibi 2012 sini kullandım şirkette. seri bir otomobil ama 130 dan sonrası sıkıntı. güven vermedi bana
 

astra_emrah

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2011
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hayırlı olsun allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin
 

paroda

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2012
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Konuyu açan arkadaşımıza aracı hayırlı olsun demiştim...Ancak konu çok saçma yerlere gelmiş....Bence bu yarışı fazla uzatmadan sadece sağlıklı bilgiler paylaşalım... Burası kavga etme yeri değil, paylaşım yeri...Birbirimizi kırmadan saygılı bir şekilde yanlışlarımızı düzeltelim...
saygılar

Tork ve beygir gücü hakkında sağlıklı bir bilgi bulmak çok zor...Çoğu insan torku yüksek olan aracın daha güçlü ve performanslı olduğunu düşünüyor....paylaşımlarım belki kafalardaki soru işaretlerini kaldırarak F1 araçlarının , ralli araçlarının neden yüksek tork üreten Dizel motoru kullanmadıklarını anlamamızı sağlayabilir.







Uploaded with ImageShack.us



Yukarıda 175 BG’li bir Peugeot 207’nin Tork tablosu var. 2000 devirde en yüksek torka ulaşıyor ve 4500 devire kadar bunu koruyor. En iyi hızlanma için 1. viteste 6500 devire kadar çıkıyoruz. Çünkü 1. viteste her durumda 2. vitesten daha çok tork üretiyor. 6500 devirde 2. vitese geçtiğimiz zaman motor lastiklerin hızına uyum sağlamak için 4152 devire, tork da 1769’a düşüyor. Gördüğünüz gibi 1., 2. ve 3. viteslerde “hız” için “tork” feda ediliyor. Ama 4. viteste 6500 devirde 749 tork üretilirken, 5. vites 5304 devirde yaklaşık 760 Nm tork üretiliyor. Demek ki 4. viteste 6500 devire kadar gelmenin bir anlamı ya da avantajı yok.
Peki 400 Nm torku 2000 devirde ve 4000 devirde üreten iki araba yarışırsa ne olur? 1. araba yarışın hemen başında öne geçer çünkü diğeri daha az tork üretirken 400 Nm torku ondan önce 2000 devirde üretir. Ama daha sonra 1. arabanın deviri arttıkça ürettiği tork azalacak, o vitesteki son hıza ulaşacak ve dişli oranları yüzünden daha az tork üreteceği (ve daha yavaş hızlanacağı) 2. vitese geçmek zorunda kalacak. Oysa 2. araba çok yüksek devirlere kadar 1. viteste kalabilir. Böylece 1. araba 3. vitese geçtiğinde 2. araba 2. vitese yeni geçmiş olacaktır ve sonuçta yarışı 2. araba kazanır.
Ve şimdi size vereceğim örneğe çok dikkat edin. 1000 kg bir arabayı 5 metre hızdan 10 metre hıza 5 saniyede çıkarmak ve aynı arabayı yine 5 saniyede 30 metre hızdan 35 metre hıza çıkarmak arasındaki farkı bir düşünün?
Her iki durumda da a=(10-5)/5=1 ve a=(35-30)/5=1. Yani ivme 1m/s^2
f=m*a f=1000*1=1000 N. Yani arabayı ister 5’den 10 m/s hıza, ister 30’dan 35 m/s hıza çıkartın, aynı KUVVETE ihtiyacınız var.
Ama 1000 N kuvveti 5 m/s hızda ve 30 m/s hızda ortaya çıkarmak tamamen farklı şeyler. İsterseniz gerekli gücü bulalım:
x=5*5+0,5*1*5^2=37,5 Bu 5 m/s hızdan 10 m/s hıza ulaşana kadar arabanın katettiği mesafe.
x=30*5+0,5*1*5^2=162,5 Ve bu da 30 m/s hızdan 35 m/s hıza ulaşana kadar katettiği mesafe.
w=1000*37,5=37500 Joule ve p=37500/5=7500 Watt (10,2 BG)
w=1000*162,5=162500 Joule ve p=162500/5=32500 Watt (44,2 BG)
Gördüğünüz gibi iki arabayı da “hızlandırmak” için “aynı” kuvvet yani tork gerekiyor ama daha hızlı olan arabayı hızlandırmak için daha fazla BG gerekiyor. Ama unutulmaması gereken şu ki

Ayrıca bu linkteki videoyu izlerseniz.... tork ve beygir hakkında daha sağlıklı bilgilere sahip olabilirsiniz...


http://www.teknoseyir.com/41668/araclarda-tork-ve-beygir-gucu-neyi-ifade-eder/
 
Üst