Yakit Tasarrufu Gerçeği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan KOLERAX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Eskiden yol kenarındaki trafik levhalarında sıkça görürdüm ama şimdi pek yok galiba :
'' ÇIKTIĞINIZ VİTESLE İNİNİZ '' yazıyodu ... ;)
 
mdellal' Alıntı:
Eskiden yol kenarındaki trafik levhalarında sıkça görürdüm ama şimdi pek yok galiba :
'' ÇIKTIĞINIZ VİTESLE İNİNİZ '' yazıyodu ... ;)

Bursa nın eski semtlerinde, özellikle yokuş iniş/çıkış olan yerlerde hala, eskiden kalma sarı, baklava şeklinde tabelalar görmek mümkün "B.O.İ. şoförü, çıktığın vitesle in ! " :D
 
mdellal' Alıntı:
Eskiden yol kenarındaki trafik levhalarında sıkça görürdüm ama şimdi pek yok galiba :
'' ÇIKTIĞINIZ VİTESLE İNİNİZ '' yazıyodu ... ;)

bizim burada hala var abi....:alkis: :good: :alkis:
 
Ben tasarruf için inişlerde boşa atıyordum, artık viteste iniyurom. Motor daha iyi oluyor. Düz yolda motor daha bir atak oluyor. Neden bilmiyorum. Sanki basınçlı hava birikiyor ve indikten sonra acayip performansa geçiyor.
 
yapmayın arkadaşlar heryerde bas bas bağırıyorlar birkere boşta inmek çok tehlikeli. motorun bir anda stop ettiğini frene veya direksiyona hükmedemediğiniz düşünemiyorum bile.ayrıca sürekli hızlanır frene basmak zorunda kalırsınız. frenleriniz şişer bir süre sonra. zaten viteste olmadığında frenler bir süre sonra sertleşmeye başlıyor motor çalışsada

Esas konuya gelirsek herkez astranın yol bilgisayarlarının bozuk olduğunu düşünür ama çünkü ayağını gazdan çektiğinde anlık yakıt 0 gösterir. herkez imkansız der ama işin gerçeği bu. pistonlar tekerlerin dönmesiyle haraket eder hiçbir şekilde yakıt yakmaz.
 
Experience' Alıntı:
Enjeksiyonlu sistemlerde farklı-karbüratörlü/elektronik ateşlemeli sistemlerde farklıdır...Belirtmek isterim.Hararet konusunda ise; motor sıcaklığı boştaki kadar düşmez,Viteste iken motora ne kadar rüzgar gelse de belli bir devirde çalışıyor olur ama boştayken minimum devirde olup maksimum rüzgar ve sogutmayla çalışır motor.Ankarada or-an köprüsünden gölbaşına inerken tepede boşa aldığımda bazen hararetin 70 lere düştüğünü gördüm,ancak vitesteyken o kadar düşmüyor,düşemez de...
-----
Diğer taraftan ekonomiklik konusuna tekrar gelirsek aynı yokuşu vitesle inersem gölbaşına ulaşmak imkansızlaştığından vitese takıp yine gaz vermek gerekiyor bir yerden sonra.Ancak boştayken çok rahat bir şekilde ulaşıyorsunuz ve toplamda daha ekonomik olmus oluyorsunuz
o yokuşun kaç km oldugunu bilmiyorum ama herkesin bildigi otobanda DİLOVASI nda(ist.den anakara istikametine)ben 5 vitesde iniyorum sıcaklık nerdeyse sıfıra inecek şekilde açıkça belli oluyor.Araç hiç bir zaman boşa atılmaz stop ederse ne yapacaksın?İnişlerde kompürasorde ineceksin çıktıgın vitesle inmek de esas olandır.Neden öyle derseniz 3 le çıktıgınız rampayı 5 le inmeye kalkarsanız araç daha da hız yapar kontrol etmek için fren e basmak zorunda kalırsınız.Bu da sizin yakıtı etkiler.Ne kadar çok fren o kadar çok yakıt demektir.İst.olan arkadaşlar özellikle 40-45 yaş gurubu görmüştür belki taksime çıkarken sanırım dolapdere deki virajlı yerde ne yazardı Çıktıgın vitesle İN...Ve TRT de Demir Bükey'in (1990 larda)sundugu prog da bunu açıkladılar.Mesale fren yaparken arabanızın deprajına basmazsanız fren mesafe biraz daha uzar.Enjeksiyon veya Karburator fark etmez biri 250 yakar biri 150 ama yokuş inişlerde bu oran birinde 200 iner digerin de 100 oran degişmez.Ben bu kurallara uyarım lpg de 100-105 arası yakıyorum uzun yolda 120-160 la...Biraz daha yavaş gitsem 90-120 arası bu oran nereye düşer 90-100 arasına..Karburatörlü şahınle ist den izmir e gittim....sanırım 45 litre benzin 550 veya 650 km.yol...
 
herkese fikirlerinden ötürü teşekkürederim!!!!
 
irfan_1' Alıntı:
Araç hiç bir zaman boşa atılmaz stop ederse ne yapacaksın?...

Ancak hicbirzaman ,arabanın ani durumlarda vitesteyken,boştakine oranla daha güvenli olduğunu unutmayın.Motordan fren sistemine kadar herşey vitesteyken daha sağlıklı çalışır...
Bu iki cümleyi zaten yukarıda belirtmiştim,atlamışsın sanırım.Karbüratör/yeni nesil konusundaysa, ben ilk mesajını yanlış anlamışım demek ki.Çünkü benim kastım tüketimin sıfıra düşmesiyle ilgiliydi.Yoksa orantılar tabii ki sabit kalır...
Diğer taraftan ben de senin bahsettiğin yolu bilemiyorum tabiiki. Ama demek istediğim her yerde boşa alın asla değil,boyle birşey zaten konuşulmadı, sadece uygun yerlerde uygulanabilir.Bahsettiğim yolu görmüş ya da hatırlıyor olsaydın demek istediğimi anlatabilirdim.Hiçbir şekilde frene dokunmadan bahsettiğim noktaya ulaşılıyor ancak vitesteyken ulaşılamıyor,tekrar gaz vermek gerekiyor;)
 
boşa almak hiçbir zaman iyi değildir. çıktığın vitesle in konusu ise daha çok büyük araçlar için daha uyulması gerekir diye düşünüyorum.sonuçta bir otomobili durdurmak bir 40 ton luk kamyonu durdurmaktan çok daha kolaydır. onun için yüklü ve büyük araçlar için frenlamenin iyi olması ve aracın kontrol dışı hızlanmaması için çıktığı vitesle inmesi daha uygundur.40 tonluk bir kamyonu yokuş aşağı indirmek çok zordur.
 
Abi aslında kontak kapatmak en mantıklısı..Elektrikde harcamıyor yokuş aşağı araba....:kop: :kop: :kop:
 
Geri
Üst