YaĞ kaÇirma

serhatkaya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2013
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
2005 model Opel Corsa CDTI Essentia Easytronic araç sahibiyim. yaklaşık son 10 gündür aracımda yağ kaçağı olduğunu gözlemliyorum. Aracı kendi otoparkıma parkettiğim için bana ait olduğundan şüphem yok. Aracı 1 gün düz 1 gün ters park ettim kaçak olduğundan emin olmak için ve şüphelerimin doğru olduğunu gördüm. Özel bir opel servisine götürdüm karterde sıkıntı olmadığını contanın sıkılmasını gerektiğini söylediler, sıktılar ve ücret almadan gönderdiler fakat 1-2 gün gözlem altında tutun tekrar ederse yine getirin dediler. aldığım gün ve sonraki 2 gün devamlı olarak kaçak devam ediyordu. bugün tekrar götürdüm motoru indirelim dediler. akşama arayarak aracın hazır olduğunu karterde ki bir civatanın etrafından sızıntı yaptığını ve arızanın giderildiğini söylediler ve yine ücret almadan gönderdiler. akşam eve geldim aracı park ettim birkaç saat sonra kontrol ettiğimde yine hafif bir kaçak olduğunu gördüm. özellikle park ettikten sonra kaçak var gibi. konu ile ilgili fikir verebilecek olanlara şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Öncelikle kaçak nerde o bulunmalı.

Kaçak karter contasından, şanzuman kapak contasından, aksların ordan, tıpadan vs.. yapabilir. Yada belki üstten aşağı geliyor da olabilir.
 
Karter tıpasından kaçırıyor anlaşıldığı kadarıyla. 2 seferde sızıntıyı önleyemeyen servisten başka bir yere götürüp baktıracaksınız.
Tıpa yalama olmuş olabilir.
 
2005 model Opel Corsa CDTI Essentia Easytronic araç sahibiyim. yaklaşık son 10 gündür aracımda yağ kaçağı olduğunu gözlemliyorum. Aracı kendi otoparkıma parkettiğim için bana ait olduğundan şüphem yok. Aracı 1 gün düz 1 gün ters park ettim kaçak olduğundan emin olmak için ve şüphelerimin doğru olduğunu gördüm. Özel bir opel servisine götürdüm karterde sıkıntı olmadığını contanın sıkılmasını gerektiğini söylediler, sıktılar ve ücret almadan gönderdiler fakat 1-2 gün gözlem altında tutun tekrar ederse yine getirin dediler. aldığım gün ve sonraki 2 gün devamlı olarak kaçak devam ediyordu. bugün tekrar götürdüm motoru indirelim dediler. akşama arayarak aracın hazır olduğunu karterde ki bir civatanın etrafından sızıntı yaptığını ve arızanın giderildiğini söylediler ve yine ücret almadan gönderdiler. akşam eve geldim aracı park ettim birkaç saat sonra kontrol ettiğimde yine hafif bir kaçak olduğunu gördüm. özellikle park ettikten sonra kaçak var gibi. konu ile ilgili fikir verebilecek olanlara şimdiden teşekkür ediyorum.
Sana Abi olarak tavsiyem o ustaya birdaha gitmemen,Aklı esmeyenlere araba teslim edilmez.Yağ kaçıran contayı sıkarak yağın kesileceğini kestiremeyen yetmedi daha fazla sıkınca karterin conta kısmını deforme eden daha çıraklıktan geçmemiştir usta değildir.Bir kere conta dan yağ sızmaya başlarsa devamlı sızar hele sıkınca deforme eder beter edersin sonraki conta yuvası plan durmayacağı için kaçırma riski ortaya çıkaracak onada silikon dolduracak. Allahım ne (kurusa bakmayın) çobanlar var ustayım diyor.yağ kaçırıyorsa conta değişilir hemde karter ve blok kısmı yağdan temizlenerek yoksa yağlı olursa mutlaka gene kaçırır
 
öncelikle üşenmeyim cevap verdiğiniz için hepinize teşekkür ederim. 1-2 gün daha kontrol altında tutup kaçak var mı kontrol ettikten sonra farklı bir servise götüreyim. durum ile alakalı tekrar buradan bilgi veririm. fakat merak ettiğim birşey daha var. özel servis yerine yetkili servisemi götürsem (aslında pek onlardan taraf değilim çünkü çok yüksek fiyat çekiyorlar) yada bu karter, yağ işleriyle kimler ilgilenir onlaramı götürsem.
 
yetkili servise gidersen şunu yaptık bunu yaptık diye yolarlar.
iyi bir ustaya git;
karter tapasından kaçırıyorsa yağı temiz bir kaba boşaltıp tapayı söker değiştirmesi gerekiyorsa değiştirir contayla birlikte takar. bu basit bir olay.
tapanın kaeterdeki yuvası yalama olmuşsa karter tası sökülür tornacıda yeniden diş çekilir ve uygun tapa ile yerine takılır. bu arada karter contası değiştirilir.
yok tapadan değil de karter contasındansa yine yağ boşaltılır, karter tası sökülüp temizlenir yeni conta ile birlikte özel silikonu ile silikonlanıp yerine takılır. akıllı bir kalfa bile bu işi halleder.
senin götürdüğün usta ya işi bilmiyor veya üşengeçlik yapmış.
 
Buna benzer sorunların ana nedenlerinin başında tork anahtarları ile sıkma işlemlerinin yapılmasından kaynaklanmaktadır. Bir kapak vs çok sıkınca iyi olur diye bir şey yoktur. Özellikle mantar conta kullanılan kısımların belli bir ayarda sıkılması gerek fazlaca yüklenilmesi durumunda o mantar conta ezilir ve görevini yapamaz duruma gelir.
 
mantar veya lasti conta bir kere yağ sızdırırsa artık ordan herdaim üfler,çaresi sıkma değil değiştirme yağdan arındırılmış temiz şekilde yeni contadır
 
konuyu açalı yaklaşık 1 hafta kadar oldu ve bahsettiğim üzere son tamir sonrası henüz araçta yağ kaçağına dair belirti görmedim. umarım dedikleri gibi (artık bir şey olmaz) çıkar ve sanayi yollarında kalmam.
 
Geri
Üst