Vitesi boşa almak mı? Cut Off (Viteste gitmek)yapmak mı? Daha ekonomik?

Aracınızın hızı ve gittiğiniz yolun durumuna göre ayarlayabilirsiniz yokuş aşağı inişlerde boşa atmak yerine eğim yeterliyse ayağınızı gazdan çekerseniz daha az yakar ama eğim az ise ve gaza basmanız gerekirse boşa alarak az bir yakıtla belli bir süre hızınızı koruyabilirsiniz ama arabanız yavaşlamaya başlamadan yani devri düşmeden vitese alıp gaza basmak gerekir yoksa vites arttırmak daha fazla yakıt anlamına gelir
bunlar benim bildiklerim ama ne kadar doğrudur bilmiyorum :)
 
Benim sormak istediğim, belirli bir devir sayısı varmı yoksa, motorun stop etmemesi için aracın rölanti devrine kadar mı???

Yazdığınıza göre rölantiye kadar değil anladığım kadarıyla, belirli bir devir var...

eğer senin aracının motoru düzgünse zaten araç stop etmez ki.. rölanti deyince aklınıza arabayı boşa atmak gelmesin araç vitesteykende rölantide gider..
yani sen aracını düz bir yolda çalıştırdın 1e taktın gaza verdin gidiyorsun 2ye taktığında ayağını gazdan çek zaten farkedersin araba tın tın kendi deviriyle gider.. ben şehir içinde ana caddede 80 km rölantiyle gittiğimi bilirim :) tabi tofaş vardı o zamanlar.. :D uzun süre rölantiyle gitmek de zararlıdır, motoru boğar ve hararet yükselir.. ben contayı yakmıştım çünkü :)



birde cut off meselesinde bazıları yakıt hiç harcamaz demiş bazıları azda olsa harcar demiş.. benim anlamadığım bir noktra var.. araç seyir halindeyken lastikler döner/aktarma organları çalışır/krank mili döner/haliyle pistonlarda hareket etmek zorundadır değilmi?
peki silindirlerin içine yakıt gitmediğinde bu motor nasıl çalışıyor ben onu anlamadım.. sadece havayımı alıp atıyor ne yapıyor..
 
Son düzenleme:
normalde yanma odasındaki yakıtın yanmasıyla hareket eden piston, aktarma organlarıyla lastikleri çevirir, ama yokuş inerken vitesde olursa araç, bu sefer gücünü yolun eğiminden alır, bu sefer tekerlekler yoldan aldığı gücü katarma organlarıyla pistona iletir, araç yakıtı keser, piston yolun eğimiyle hareket eder.

bu banada çok mantıksız geliyordu, kendim test ettim, 1,6 karbüratörlü ve lpg li tempra vardı eskiden bende.

lpg nin 3 kademeli tuşu vardı, bir taraf benzin diğeri lpg, ortada ise ikisinide kesiyordu

aracı uzunca bir yokuştan lpg ile çalışırken viteste saldım, lpg tuşunu ortaya aldım, motora ne benzin gidiyor nede lpg ama araç çalışıyor ve yolun eğimiyle akıyordu
 
normalde yanma odasındaki yakıtın yanmasıyla hareket eden piston, aktarma organlarıyla lastikleri çevirir, ama yokuş inerken vitesde olursa araç, bu sefer gücünü yolun eğiminden alır, bu sefer tekerlekler yoldan aldığı gücü katarma organlarıyla pistona iletir, araç yakıtı keser, piston yolun eğimiyle hareket eder.

bu banada çok mantıksız geliyordu, kendim test ettim, 1,6 karbüratörlü ve lpg li tempra vardı eskiden bende.

lpg nin 3 kademeli tuşu vardı, bir taraf benzin diğeri lpg, ortada ise ikisinide kesiyordu

aracı uzunca bir yokuştan lpg ile çalışırken viteste saldım, lpg tuşunu ortaya aldım, motora ne benzin gidiyor nede lpg ama araç çalışıyor ve yolun eğimiyle akıyordu

bilgi için teşekkürler...

peki bende 2001 Opel Vectra Comfort var.. bende uygulayabilirim bu yöntemi değilmi?
 
dikkat edilmesi gereken bir konu da araba boştayken stop edebilir bence kesinlikle viteste yokuş inmek daha mantikli....
 
olmamı :)
 
cut off candır :D düz yolda bile yapar olduk :D yol bilgisayarında 0.0 lt yazını görmek kadar bana mutluluk veren birşey yok arabada :D
 
Birde yukarı doğru çalışsın bakalım :D cut off hehe tam ekonomi olur o zaman :D
 
Astra F te var mı bu cut off? Rampa aşağı giderken tasarruf ediyor muyuz bizde :D
 
Geri
Üst