vites değiştirme silkeleme

fatih7175

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2017
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım 2.0 Vectra A GT 1993 156 HP

Arabamda vites değiştirdikten sonra gaza basınca silkeleme oluyor sonra biraz daha yüklenince geçiyor

Mesela 1. viteste kalktım gidiyorum debriyajdan tamamen çektim gidiyorum biraz yavaşladım tekrar azar azar gaz verince yapıyor ve bu 2 ve 3. viteslerdede yapıyor canım çok sıkılıyor yarım debriyajsız kullanamıyorum sürekli basmam gerekiyor

Nedeni Nedir Şimdiden Çok Teşekkürler.
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,449
Tepki puanı
1,962
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Baskı balata bitiyor olmasın..
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Şanzıman ve motor kulaklarına baktırın bu parçalar özelliğini yitirince şanzıman ve motor sarsıntısından dolayı düşük devirlerde silkeleme yapar
 

fatih7175

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ara 2017
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
kulaklarin hepsini degistirdim
 

muhammed006634

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
106
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Şanzımana hemen baktırın benim şanzıman yeni değişti. Gazdan ayağı çekince gırrr gırrr diye ses yapıyordu ben egzantrik dişli sesi diye zannediyordum ki şanzımanmış. Değiştirttim şimdi ses gelmiyor rahatladım
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Aracım 2.0 Vectra A GT 1993 156 HP

Arabamda vites değiştirdikten sonra gaza basınca silkeleme oluyor sonra biraz daha yüklenince geçiyor

Mesela 1. viteste kalktım gidiyorum debriyajdan tamamen çektim gidiyorum biraz yavaşladım tekrar azar azar gaz verince yapıyor ve bu 2 ve 3. viteslerdede yapıyor canım çok sıkılıyor yarım debriyajsız kullanamıyorum sürekli basmam gerekiyor

Nedeni Nedir Şimdiden Çok Teşekkürler.

ateşleme sorunu yada lpg ayarıda sebep olur buna. düşük hızda kesikliği hissedersiniz. üst viteste hız yüksek olduğundan hissetmezsiniz.
 

echoes

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaşlar, aynı problem üzerine... 1000-1800 devir aralığında 1ve2. viteslerde ki zaten 3.viteste o aralığa düşmüyoruz kolay kolay, debriyaja basmadan rolantiye düşüp tekrar rolantiden hızlanmak neredesye mümkün değil. birde yavaşlarken durma noktasına gelirken, devir 1800ün altına düştüğü anda araba sirkeleme başlıyor (buaşamada ayağım gazda değil), tam sirkelediği anı yakalayıp vitesi boşa atarsamda rolanti düşüp kalkıyor (bu sadece 1 kez oluyor). aynı şekilde 1 den 2 ye attığımda ki bu yüksek devirde değilde 2200 civarı 2 ye atarsam araç otomatikman zaten 1500 devire düşüp 2. viteste ivmelenmeye hazırlanıyor. yoğun trafikte bu noktada bende çok problem yaşıyorum. benzin lpg farketmiyor ikisindede sorun var. benim yaptıklarım. map, bobin, buji, beyin, depo havalandırma valfi, egr, 2 ay önce luk baskı balata bilyasıyla beraber, debriyaj merkezi, manifoldum sökülüp temizlenip kontrol edilip takıldı geriye, değiştirdiklerimin içerisinde bunlar aklıma gelenler. şimdi geriye 3 ihtimalim kaldı, haftaya çift tırnak bujiye dönücem onların tırnak aralıkları 0.8 mm, tek tırnaklar 1.1 mm. bu sorunu yaşayan bir arkadaşım böyle çözdü problemini. 2. ihtimal boğaz kelebeğini temizledim ama yarın bitane wd40 alıp kelebeğin hareket noktalarına biraz sıkıcam belki düşük devirlerdeki açılma noktasın takılma yapıyor olabilir araç, 3. ihtimal ise yine hafta sonunda benzin enjektörlerini söküp teste vericem, içlerinden bir tanesi diğerlerine göre daha az akıtıyor olabilir buda lpg ayarına etki edebilir. Bu problem aynı zamanda forumdaki sabit devirde sirkeleme problemleriyle aynı problem. çoğu kullanıcı 2000 devirlerde sabit gazdaki sirkelemeyi hissetmiyor ama sorun büyüyüp alt devirlere inince farkediliyor. çözüme ulaşırsam paylaşıcam buradan, fikirleri olan arkadaşlardan da fikirlerini rica ederiz.
 

srkndndr

Kayıtlı Kullanıcı
21-Diyarbakır
Katılım
29 Ara 2017
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Evet arkadaşlar, aynı problem üzerine... 1000-1800 devir aralığında 1ve2. viteslerde ki zaten 3.viteste o aralığa düşmüyoruz kolay kolay, debriyaja basmadan rolantiye düşüp tekrar rolantiden hızlanmak neredesye mümkün değil. birde yavaşlarken durma noktasına gelirken, devir 1800ün altına düştüğü anda araba sirkeleme başlıyor (buaşamada ayağım gazda değil), tam sirkelediği anı yakalayıp vitesi boşa atarsamda rolanti düşüp kalkıyor (bu sadece 1 kez oluyor). aynı şekilde 1 den 2 ye attığımda ki bu yüksek devirde değilde 2200 civarı 2 ye atarsam araç otomatikman zaten 1500 devire düşüp 2. viteste ivmelenmeye hazırlanıyor. yoğun trafikte bu noktada bende çok problem yaşıyorum. benzin lpg farketmiyor ikisindede sorun var. benim yaptıklarım. map, bobin, buji, beyin, depo havalandırma valfi, egr, 2 ay önce luk baskı balata bilyasıyla beraber, debriyaj merkezi, manifoldum sökülüp temizlenip kontrol edilip takıldı geriye, değiştirdiklerimin içerisinde bunlar aklıma gelenler. şimdi geriye 3 ihtimalim kaldı, haftaya çift tırnak bujiye dönücem onların tırnak aralıkları 0.8 mm, tek tırnaklar 1.1 mm. bu sorunu yaşayan bir arkadaşım böyle çözdü problemini. 2. ihtimal boğaz kelebeğini temizledim ama yarın bitane wd40 alıp kelebeğin hareket noktalarına biraz sıkıcam belki düşük devirlerdeki açılma noktasın takılma yapıyor olabilir araç, 3. ihtimal ise yine hafta sonunda benzin enjektörlerini söküp teste vericem, içlerinden bir tanesi diğerlerine göre daha az akıtıyor olabilir buda lpg ayarına etki edebilir. Bu problem aynı zamanda forumdaki sabit devirde sirkeleme problemleriyle aynı problem. çoğu kullanıcı 2000 devirlerde sabit gazdaki sirkelemeyi hissetmiyor ama sorun büyüyüp alt devirlere inince farkediliyor. çözüme ulaşırsam paylaşıcam buradan, fikirleri olan arkadaşlardan da fikirlerini rica ederiz.
Takip...
Aynı sorunu bende yasadım yasıyorum halen. Seyir halinde yogun trafikte adeta büyük bi ızdırap halini almştı. Neymiş sorun diyorum devirsiz kullanıyorsun dedi biri. bende Bujileri değiştim bobini değişmen gerek dediler onu taktım denedim degisen hic bişi olmadı. Tek fark benzinde yapmıyor lpgde yapıyor. Lpg ayarını bayagı ugrastı yaptı simdi tek tük yapıyor.
 

echoes

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Takip...
Aynı sorunu bende yasadım yasıyorum halen. Seyir halinde yogun trafikte adeta büyük bi ızdırap halini almştı. Neymiş sorun diyorum devirsiz kullanıyorsun dedi biri. bende Bujileri değiştim bobini değişmen gerek dediler onu taktım denedim degisen hic bişi olmadı. Tek fark benzinde yapmıyor lpgde yapıyor. Lpg ayarını bayagı ugrastı yaptı simdi tek tük yapıyor.

Lpg ayarını ben artık kendim yapıyorum, lpg cilerle anlaşamıyorum çünkü artık. ayarla gaz basıncını kısarak bi nebze sirkelemeyi tölere edebiliyorum ama bu çözüm değil tabi.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Bu ariza bircok yerden kaynaklanabilir

Rolanti ayarlayicinin soketini cekip ayni devirlerde silkelemeyi yapiyormu bir deneyin

Arabanin yuruyusu bozulacak ama onemli olan silkeleme gececdkmi onu yazin

Devamini sonra konusuruz
 
Üst