Daha ne yapayım bilemiyorum

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Listeyi sana yolladım
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Buji kabloları ateşleme bobinine yanlış ters takılmış olabilir mi ? doğru şema nerde vaar bilmiyorum ama bi ihtimal bu seçenek düşünülebilir
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ateşleme sırası şöyle;
motor 1-3-4-2
motor kaputunu açarsan
triger tarafı sol ilk buji kaplosunu önden(kaputdan) bobin arka sola, ikinci silidir kaplo bobin ön sağa, 3 buji kapo bobinde ön sol, 4 buji kaplo arka sağ
bu sıralama kaput önünde durduğunda inşallah anlaşılır şekilde yazdım
 
Son düzenleme:

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ateşleme sırası şöyle;
motor 1-3-4-2
motor kaputunu açarsan
triger tarafı sol ilk buji kaplosunu önden(kaputdan) bobin arka sola, ikinci silidir kaplo bobin ön sağa, 3 buji kapo bobinde ön sol, 4 buji kaplo arka sağ
bu sıralama kaput önünde durduğunda inşallah anlaşılır şekilde yazdım
Selim abi ben pek anlamadım :) bana x20xev nin sıralaması lazım bobine nasıl takılacağı kendi aracımınkini kontrol etmek istiyorum
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tufan şimdi kaputu açarsan motor önünde yanlamasına duruyor sağ tarafı triger olan kısım sol ise bobin...tamammı
triger tarafından başlıyorum,
ilk buji kaplosu 1 silindir onu bobinin arka sırası sola,ikinci silidir kaplosunu bobinin ön sağ sırasına,3 silidir buji kapşosunu bobinde ön sol tarafa,4 buji kaplosu bobinde arka sağa takacaksın yani kaputun önünde durduğun şekli ile bobine bakarsan ön iki sıra arka iki sıra görüldüğü şekli ile bu anlattığım tarife göre takılacak
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tufan şimdi kaputu açarsan motor önünde yanlamasına duruyor sağ tarafı triger olan kısım sol ise bobin...tamammı
triger tarafından başlıyorum,
ilk buji kaplosu 1 silindir onu bobinin arka sırası sola,ikinci silidir kaplosunu bobinin ön sağ sırasına,3 silidir buji kapşosunu bobinde ön sol tarafa,4 buji kaplosu bobinde arka sağa takacaksın yani kaputun önünde durduğun şekli ile bobine bakarsan ön iki sıra arka iki sıra görüldüğü şekli ile bu anlattığım tarife göre takılacak
Benim aracımda bişey yok aslında ama ışıklarda rölantide beklerken çok çok nadir bir motor anlık titriyor ama stop etme filan yok rölanti stabil belirli periyodlarla yapıyor bunu hemen 3 -4 ışıkta motordaki anlık sarsıntıyı hissediyorum ama çok kısa olduğu için önemsemiyorum ateşleme sisteminde anlık kaçak olabilirmi ? bobin bağlantısını kontrol edeceğim dediğin gibi , teşekkürler abi :good:
 

Ensar Berat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2011
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar aracın şu an pat pat etme sorununu şükür çözdüm. anlatayım. bobine giren jak vardır. bu jakın dişlerinden biri yamulduğundan şu arızayı vermiş. " 1. silindir ateşleme sekonder arızası." bu sorun giderildi. fakat şimdi araç ilk satın aldığım günkü karaktere büründü. yani ışıklara yaklaşırken yavaşlama esnasında rolanti dengesizleşip stop etme sorunu. stop etikten sonra çalıştırıyorum fakat rölanti yine 2000-3000 arası kendi kendine gidip gelmeye devam etmekte. araç kendi kendine gaz veriyor yani. sonrada normale dönmekte. egr bobin falan değişti. ha şunuda söyleyeyim. bu 1.silindir arızasını giderdikten sonra yokuş yukarı kaptırıp çıkayım dedim fakat yokuşun yarısında gaz yememeye başladı ve stop etti.
yorumlarınızı beklerim. tşk.
 
Son düzenleme:
Üst